Även fast WiiU verkar bli keff om man räknar med prestanda i hårdvaran, men själva konsollen och kontrollen tror jag kommer väga upp för det där. Jag kommer också skaffa mig WiiU, första konsoll från Nintendo på länge för mig. Hatade verkligen gamla Wii, tror WiiU är det som Wii borde ha varit från första början. Synd bara att Nintendo ligger efter dom andra hela tiden när det gäller teknologi.
Banjo skrev:
Huruvida Wii U:s tabletgamepad är skiten eller skitdålig är inte så viktigt. Nintendo är först med en ny konsol, till ett hyfsat lågt pris, har massor med pengar och kända spelserier och en ordentlig marknadsandel, och de har för första gången en konsol som är kapabel att visa HD-grafik och som kan erbjuda ordentligt spel online. Wii U kommer inte att kännas lika gammal om några år som Wii gjorde, tror jag. Teknikracet har stannat av lite. PS4 och Xbox 720 får gärna visa att jag har fel, att man kan göra massor med spännande saker med prestandan i dem. Vi får väl se.
En bra indikator på prestanda är att både PS4/Xbox720 kommer klara av Unreal Engine 4, det ska tydligen inte WiiU göra, så det är synd att Nintendo fortsätter satsa på sån gammal hårdvara. Om Nintendo vågade lite, så borde dom vara innovativa som dom är för det mesta, men ändå satsa på dagens teknologi och inte för det mesta den gamla hårdvaran dom försöker få sina konsoller att klara sig på? Nintendo vågar inte, dom vill bara tjäna pengar, istället för att satsa på ordentligt på hårdvaran, ta lite förluster i början och sen tjäna in tillbaka pengarna på alla licenser. Men det är knappt Nintendo har 3dje parts utvecklare, nästan allt kommer från Nintendo själv, åtminstone det mesta som är värt köpa?