Titel Veteran
Registrerad 2008-08-14
Inlägg 1 125
Den ser ju likadan ut bara att de gjort den mindre detaljerad.
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 294
Jag föredrar den gamla, den är klassisk :/ Nåja, det lär man väl säga om den nya versionen om 25 år med
Titel Frågvis
Registrerad 2011-02-08
Inlägg 33
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-07-03
Inlägg 259
Titel Frågvis
Registrerad 2012-07-29
Inlägg 11
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 986
deathlord skrev:
Kejsarens nya kläder.
Kejsarens nya logga.
Titel Frågvis
Registrerad 2010-09-10
Inlägg 38
Dom bytte logga för att Apple hade ju annars stämt dom pga runda kanter.
Titel Veteran
Registrerad 2011-03-12
Inlägg 881
De kunde verkligen inte hitta en tråkigare font? o.O
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-08-31
Inlägg 157
Så ny så att de använde den redan '95.
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-14
Inlägg 571
Tänk att folk verkligen får betalt för sånt här, byta nånting till nånting likadant,
samma var det när gamla ullevi revs, då fick en snubbe en dryg miljon för att han vann nya arenans namntävling,
och det vinnande namnet var, gamla ullevi.
helt otroligt.
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-23
Inlägg 0
Den nya var inte ens fin, sure den gamla var inte snygg heller men den var då vettigare.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-11-30
Inlägg 201
Tummen skrev:
Tänk att folk verkligen får betalt för sånt här, byta nånting till nånting likadant,
samma var det när gamla ullevi revs, då fick en snubbe en dryg miljon för att han vann nya arenans namntävling,
helt otroligt.
Det var faktiskt "Nya Gamla Ullevi" haha
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-14
Inlägg 571
Heavenlaid skrev:
Tummen skrev:
helt otroligt.
Det var faktiskt "Nya Gamla Ullevi" haha
Jo men sen blev det klubbat att det ska vara Gamla ullevi igen,
http://www.expressen.se/gt/nya-arenan-far-heta-gamla-ullevi/
lättförtjänta pengar ver det iaf för Sture som kom på samma namn igen och fick 1 miljon.
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-15
Inlägg 245
Den gamla var ju bra
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 046
Den "nya" ser så jävla dålig ut så det är obeskrivligt!
Microsoft är världigt inne i detta "Metro"
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546
Jag som kände mig så ung alledes nyss, men nu plötsligt väldigt, väldigt gammal.
Det är väl lite synd att den byts ut, men det är väl i de flesta fall bra med förändring.
Titel Storröjare
Registrerad 2006-06-11
Inlägg 3 927
Tänk om det hade varit jag som gjort det där väldigt svåra och jobbiga projektet att göra en ny logga åt MS, då hade jag varit rik nu
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-28
Inlägg 1 083
BoZo skrev:
[img=http://www.sweclockers.com/image/red/2012/08/23/Logo.jpg?t=articleFull&k=9e68e277]
Kanske därför de tog den. Eller hur? sen har de ju även ny font på texten...
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-02-16
Inlägg 178
Tummen skrev:
helt otroligt.
Försäkringskassan eller om det var Apoteket, minns inte säkert, spenderade en hel otrolig summa skattepengar på att byta ut sin logga mot en snudd på likadan.
Därtill har de väl redan mer eller mindre bytt logga då samma färgerval ofta används men utsdeendet ändras. Vinklat och kurvigt eller rakt. Brukar komma en ny med var nytt OS tycker jag.
Titel Frågvis
Registrerad 2006-09-17
Inlägg 46
Ser ut som något konsulten komponerat på fikarasten... Den gamla var det ju lite stil på i alla fall.
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-20
Inlägg 348
Fattar inte hur man kan köra med vanlig tråkig text, kursiv var ju snyggare. Logon är tråkig. Men allt detta spelar ingen roll egentligen. Det är produkterna jag är intresserad av.
Titel Hemmavan
Registrerad 2005-03-15
Inlägg 190
kunde de inte behållit typsnittet iallafall..
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 451
Vad är det för fel på loggan? Ser bra ut!
Titel Stammis
Registrerad 2010-05-23
Inlägg 348
Loggan får se ut som en bajskorv så länge själva operativsystemet är bra 
Dock inte imponerad av vad jag sett från Win 8 däremot tror jag det kommer vara riktigt bra för dem som har ipads etc.
Titel Stammis
Registrerad 2004-06-02
Inlägg 316

Apple har också bytt logo...
Titel Stammis
Registrerad 2007-11-14
Inlägg 550
Tycker gott de hade kunnat använda sin Segoe Light Ui font som är rätt snygg. Den nya är rätt intetsägande i sin digitala form.
Fast ser rätt trevlig ut i sin fysiska form, hur ofta man nu lär se den. 
Titel Stammis
Registrerad 2006-04-21
Inlägg 376
Man ska nog inte underskatta betydelsen av att byta logotype om detta kan göra att man får en mer enhetlig design. Apple t.ex. har nog tjänat en hel del på sin nya logo mot den förra.
Att MS behövde byta var ju tydligt. Det gav ett mossigt intryck med den förra. Hade den varit tillräckligt bra och etablerad kunde de ju behållit den och låtit den bli klassisk. Typ som IBM som bara bytt färg. Deras ser ju extremt mossig ut, men det blir ju klassiskt istället...
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-23
Inlägg 0
BoZo skrev:
[img=http://www.sweclockers.com/image/red/2012/08/23/Logo.jpg?t=articleFull&k=9e68e277]
Den är ju snygg iaf.
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-06-22
Inlägg 241
Mace skrev:
Dom bytte logga för att Apple hade ju annars stämt dom pga runda kanter.
Apple stämmer allt dom kan komma över. Jävla sandlåde lek enligt mig.
Windows 8 enligt mig är ett totalt fail. Om Microsoft hade kunnat göra en speciell version för desktopdatorer , utan Metro (heter inte det längre) och med startmenyn med alla förbättringarna så hade jag inte klagat, men som det är nu så vill jag inte se skiten. Ja, jag har testat Windows 8 flera gånger
Titel Stammis
Registrerad 2011-05-17
Inlägg 358
Väldigt många okunniga här...