Mikrotransaktioner i SimCity?

Robot
Mikrotransaktioner i SimCity?

Det verkar som att kommande SimCity innehåller mikrotransaktioner.

#dead-space-3, #simcity, #maxis


Medlem
Mikrotransaktioner i SimCity?

Jaha, det var nog det mest effektiva sättet de kunde sabba det spelet på.

Medlem

Snart kommer dom ta betalt för varje minut man spelar också, om det går åt den här riktningen........

Medlem

Men i HELVETE

Medlem

Det här får inte vara sant.....

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Corolyn:

Jaha, det var nog det mest effektiva sättet de kunde sabba det spelet på.

Och i samband med deadspace 3 och sim city så börjar en ny shitstorm. Åh vad jag hoppas att dom inte lyckas med detta, för isåfall är ju risken stor att andra följer efter och förstör spelandet.

2012 o 2013 gå till spelhistorien som åren då allting förändrades till det sämre, haha och jag som trodde att fördumningen av spel var illa nog, men det finns alltid mer skit. Får hoppas att denna smörja stannar vid de så kallade stora titlarna.

Problemet är ju att en bojkott inte skulle göra någon skillnad, då alla "nya" gamers inte har en aning om vad som är rätt att betala för eller inte, speciellt inte om man nu inriktar sig på dom som lirar i telefonen och har vanan (blivit lurade) att köpa smådelar eller tid...

Skapade för övrigt en gnälltråd om mikrotransaktioner i DeadSpace 3, fick inga kommentarer på flera dagar, och sen låstes tråden. Så jag antar att intresset är lågt, och köpviljan hög.

http://answers.ea.com/t5/Dead-Space-3/Why-pay-twice/m-p/44658...

Medlem

Free2play MMO Mikrotransaktioner = OK

Vanliga spel man köper i butik/online med Mikrotransaktioner = Ej fucking OK

Medlem

Antar att det kommer vara samma sak som Store i The Sims 3.

Medlem

Visste väl att det var ett misstag att hysa minsta lilla optimism åt EA's håll.

Medlem

Låsa upp bussar? 30kr
Låsa upp skyskrapor? 120kr
Låsa upp större region, DLC 290kr

Kan inte någon vettig köpa CXL och göra ett ordentligt spel =/

Medlem

Från att ha varit enormt hajpad när jag första gången hörde talas om ett nytt SimCity är jag nu totalt ointresserad. När pengar värderas högre än spelglädjen är man som spelföretag ute på mycket tunn is.
Tyvärr, EA. Mina pengar får ni inte.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

"du har nu kört ditt spel i över 2 timmar och brutit den övre gränsen. Vänta tills nästa månad då din statistik nollställs eller köp extra tid. Hälsningar Electronic arts"

Medlem

Var lite sugen på kommande Sim City häromdagen. Tyvärr dödade detta det hela.

Inaktiv

Alla som gillar mikrotransaktioner räcker upp en hand. EA ni kan ta ner era för de räknas inte. Hallå? Ingen annan?

Medlem

Hade redan bestämt mig för att inte köpa nya Sim City. Detta förstärker bara det beslutet ännu mer.

Skrivet av North:

Alla som gillar mikrotransaktioner räcker upp en hand. EA ni kan ta ner era för de räknas inte. Hallå? Ingen annan?

Zynga verkar också räcka upp handen nere i hörnet någonstans.

Medlem

Nä nu.
Origin, inget offlinemode, små kartor, inga sparfiler och nu DLC?
Jag får nog hålla mig till sim city 4 som med en del moddar är riktigt bra.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

FM-guru
F.d. Sisyr

Finns det mikrotransaktioner i SimCity ger jag fan i att köpa spelet.

Medlem

Jag hoppas ingen köper det för då supportra man fan giriga idioter, ni som tänker köpa mikro grejer ge pengarna istället till en fattig unge så göre åtminstone nått gott!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Okej, vad sägs om detta: Vi tar ett gemensamt flyg till EA-HQ , går in och ger varenda person en bitch-slap och säger "skäms EA, skäms!"

Medlem

Sagt det förut och kan säga det igen, mikrotransaktioner ska inte finnas i fullpristitlar. Betalar man 600 spänn för ett spel ska man fan få med allt.

Medlem

Åter igen.. när jag var liten var fusk gratis :c

Medlem

Det sorgliga är att det finns så pass många personer som verkligen köper dessa digitala småsaker, och det är därför utvecklarna fortsätter med det...

KoP
Medlem

Bojkott är väl ingen idé? Vore ju trist att missa ett potentiellt bra/roligt spel. Då är det väl bättre om folk (på något magisk sätt) kunde enas om att inte använda ingame butiken så att EA kunde se att deras satsning med mikrotransaktioner inte ger den avkastning dom hade hoppats på?

Medlem

Är väl bara att rösta med plånboken.

Inaktiv

Kan inte mikrotransaktioner och DLC försvinna!

Tillbaka med demo och riktiga expansioner förfan! Trodde 2013 skulle bli ett bra år....

Medlem

EA Games har gjort det igen....Ubisoft...EA....alla jäkla företag mördar våra kära spel som vi alla har spelat. C&C mördades av EA på ett brutalt sätt...nu mördar dem SimCity ännu lite till.

Medlem

Inge Steam. Måste använda Origin...yarr mates

Medlem

är det nån som är förvånad över att ett EA spel skulle ha dlc/mikrotransaktioner?
det jag sett känns det som att dom har tagit en del teman från The Sims
typ alla spel som kommer nu har dlc eller liknande...

Skriv svar