afr skrev:
Kane skrev:
Oj vad det var ett felköp. Ville man köra dungeons var man tvungen att vara tank eller healer för som DPS kunde man köa från när man började spela på kvällen tills det var dags att sluta och då hade man fortfarande inte fått köra en enda dungeon.
Är ingen nyhet att i de flesta mmo-spelen är vissa nyckelroller mer sällsynt, oftast för att de kräver mer skicklighet eller ansträngning att spela.
När jag spelade Cleric kunde man ha upp till 4 roles, tror nog att det blivit ändrat till 5 roles nu.
Då hade jag Tank, dps, healer, pvp healer. Det vart aldrig några problem att hitta grupp när man skulle köra dungeon. Låser man bara in sig på att köra dps får man gott köa.
Detta gav också underbara möjligheter till att anpassa sig när man raidade. Kunde ha Tankheal spec, raidheal, support/dps, full dps för att bidra så mycket som möjligt vid varje unik encounter.
Absolut, straffa nya spelare direkt så de inte nappar på spelet. Så jobbar man för att få en smash hit. DPS är tvivels utan, precis som du skriver, vanligare och framförallt vanligare för nya spelare.
Jag har inget emot att det som gör mer får mer, det ligger i sin natur. Min invändning var att all tid jag spelade spelet och köade för dungeon gav noll dungeons spelade. Det blev istället en del pvp och en massa questande.
Hur du än vänder och vrider på det som Rift-fan så kan du knappast anse att det är positivt att nya spelare får ett dåligt intryck av spelet. Det ligger dig till last i längden med ett spel som dör fortare och har färre spelare. Är det vad du eftersträvar?