Mobilutvecklare: "Angry Birds är nya Super Mario"

Robot
Mobilutvecklare: "Angry Birds är nya Super Mario"

I den moderna, sociala världen är den flygande fågeln kung, menar Dan Gonzales på Sourcebits.

#angry-birds, #sourcebits


Medlem
Mobilutvecklare: "Angry Birds är nya Super Mario"

Visst, kom tillbaka om 20 år och se om de här jäkla fåglarna fortfarande finns kvar...

En liten fråga. Angry Birds fans redan installerat på min mobil när jag köpte den, räknas det som en nedladdning? I vilket fall som helst så har jag säkert spelat det i hela 10 minuter innan jag tröttnade på det och avinstallerade det.

Medlem

Haha Angry Birds är ett ganska schysst spel, men att kalla det nya Super Mario är lite overkill kanske.

Relik 📜

Bara jag som tycker det är rätt.. tråkigt? Tycker det snabbt blir repetativt, även om banorna får "flashig" grafik, nya objekt och hattar på grisarna efter ett tag..


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Lezziter:

Bara jag som tycker det är rätt.. tråkigt? Tycker det snabbt blir repetativt, även om banorna får "flashig" grafik, nya objekt och hattar på grisarna efter ett tag..

Håller med!
Sjukt tråkigt och dåligt optimerat iaf till android suger batteri som tusan och laggar även på high end mobiler..

OnT: Att påstå att Angry Birds nya Super mario är ju helt galet! Att dom vågar!

Inaktiv

Snart kommer nya Angry Birds! Ser mycket roligare och häftigare ut!

"AB" är roligt en liten kort, liten, mini-tini stund, sedan tycker man inte det är speciellt upplyftande och går och rakar ryggen istället. SM är väl inte så där värst överdrivet kul heller, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Men Angry birds finns ju till ps3/psp me varför kasstar han då skit på psp då? Undra om dom kommer får köpa 3ds eller psp2 eller om dom inte får ärva nått om dom gör det?

Medlem

Först när det har kommit 20 uppföljare och spinoffs till Angry Birds kan man nog kalla det för det nya Super Mario

Medlem

Jag spelade Angry Birds 2 gånger och sen tröttnade, för mycket slump och gameplay jag redan har sett. Super Mario har jag inte tröttnat på än så....nä...


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Medlem
Citat:

Mobilutvecklare: "Angry Birds är nya Super Mario"

Nej.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Först när det har kommit 20 uppföljare och spinoffs till Angry Birds kan man nog kalla det för det nya Super Mario

Finns ju massa saker, seasons, en live-action film/reklam. Uppföljare på G, portningar. Det ökar snabbt som attans.

Medlem

Att jämföra Angry Birds med Mario visar bara hur korkad han är.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Vägrar stödda dom dom är så kaxiga och tror att konsoler är skörda.

Medlem

Jo vi får väl se om sådär 20 år om Angry Birds finns då...
Det är just nu svårt att se mig själv spelandes angry birds 1(om man räknar mario 1 som super mario) om 3-5 år för då lär det ha kommit roligare spel med 3d och grym fysik istället......

Om Birds ska vara lika stort så måste det väl sälja lika bra, bli lika utbrett och hålla lika länge som Mario konceptet?

Medlem

nu får dom väl ge sig, sådana app-spel är ju något man spelar i fem minuter i väntan på bussen, inte några riktiga spel, och att jämföra med super mario verkar ju väldigt smart?

Medlem

Det är tydligen inte bara jag som inte var särskilt imponerad av Angry birds. AB är ju bara en modern version Worms eller kanske det där gamla Tanks som följde med Basic på 386 tiden fast inte riktigt lika kul. Men man kan ju inte neka att de har sålt som smör.

Medlem

Nix.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Lezziter:

Bara jag som tycker det är rätt.. tråkigt? Tycker det snabbt blir repetativt, även om banorna får "flashig" grafik, nya objekt och hattar på grisarna efter ett tag..

Jag tycker att det är otroligt tråkigt.. fattar inte hela grejjen med det.
Spec att skaparen av Angry Birds säger att konsoller är döda och mobil spel är den nya grejjen.

Dra åt helvete med din jävla sörja usch. Vilket ruskigt skit spel alltså....... hur fan får man ut något kul av det om man någonsin har spelat ett riktigt spel?

Det är ju fan bara folk som har spelat snake i hela sitt liv som gillar angry birds...


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Jag hoppas dessa uttalanden från casual utvecklare inte skapar en klyfta mellan spelare som bara spelar på sina smartphones och de som spelar på portabla konsoler. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Akta er snart kommer kidsen att spela angry på högsta på bussar å tåg!

Medlem

LOL nya Mario bros är nog inte rätt ord...

Men tror det är bra att alla casualspelare går över till ipad/iphone etc så att de mer "riktiga" spelen kommer till konsol/pc. Möjligt?

Medlem
Skrivet av skirmisher:

LOL nya Mario bros är nog inte rätt ord...

Men tror det är bra att alla casualspelare går över till ipad/iphone etc så att de mer "riktiga" spelen kommer till konsol/pc. Möjligt?

Jo det är ju lika troligt som att FZ slutar spruta ur sig random citat från relativt små personer...

FFS ÖKA KVALITEN PÅ INFORMATIONEN.
FINNS DET INGET SPELFÖRETAG NI KAN HÄLSA PÅ?

Ah sry, men det där behövde caps

Medlem

Nu ska vi lugna ner oss da ^^ kan nog inte hålla med om detta!

Medlem

Stackars barn, de ska spela Angry birds och farmville, men aldrig få uppleva kvalitativa spel som berör, som man kan lira om igen år efter år, som faktiskt är bra?
Borde ju förbjudas att sådana där får barn eller är i närheten av spel, Dan anser väl också att Wii fit är det bästa som hänt alla seriösa spelare sen mus+tangentbord?

Till och med gratis flashspel som Gemcraft eller Protector är både bättre och har långt mer återspelningsvärde än ett spel som Angry Birds. Men de passar väl inte till alla p12 casuals med sina nya "smarta" mobiler, för avancerat...

Medlem

Ehhh.... nej?

Medlem

Känner inte en ända som har spelat angry birds, iaf inte som jag vet om, Mario har nog dock varenda en av dom spelat någon gång i någon form, förutom mormor kanske! Sedan är ju mario en karaktär utöver spelen han finns i, angry birds har väll inte någon huvudperson eller liknande?

Nej, det här påståendet känns långt ifrån sanningen, har nog inte äns något på Sonic, megaman eller andra legender.

Medlem

vilket jävla skit, ingen kommer upp till marios svampade nivå

Medlem

Super mario gör kaoz me angry birds!


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

12
Skriv svar