Så vitt jag har förstått skiljer sig Mortal Online en del från de typiska fantasy-MMO-spelen. Det har ett skillsystem som mer liknar EVE Onlines än t.ex. World of Warcrafts.
Mortal Online - FAQ skrev:
Q: How many character levels are there in Mortal Online??
A: None. We have no levels and therefore no level restrictions - i.e. certain levels needed to reach an area or to be able to handle a specific sword. You are free to travel the world in any way you like, limited only by the terrain, mode of conveyance or dangers in the environment. In the same way you can use any sword you like, provided you have the necessary skills to wield it.
Spelet kommer även att spelas i förstapersonsvy, vilket säkerligen kommer avskräcka en del spelare. Även om jag själv oftast föredrar tredjepersonsrollspel tycker jag dock att det låter som en intressant idé.
Håkan skrev:
Så dom öppnades i somras och köpte en licens..
Då kan man ju räkna med att Mortal Online kommer komma ut på marknaden år 2015 typ.
De räknar med att ha det släppt till sommaren 2009. De började med projektet 2002 men det tog inte riktigt fart förens 2005.
Det är alldeles för svårt att säga något direkt om spelet som det är just nu, men jag vet i alla fall att jag kommer hålla ögonen på det.