Multiplayer-skepp och avatar-editor till Elite: Dangerous

Robot
Multiplayer-skepp och avatar-editor till Elite: Dangerous

Spaka rymdskepp tillsammans med polarna i tilläggen Horizons


Medlem
Multiplayer-skepp och avatar-editor till Elite: Dangerous

Tycker det här spelet är fett, helt klart vad jag tror är the spacesim to go with iaf fram tills om 2 år eller nått då Star Citizen eventuellt är spelbart och bra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ett litet steg närmare en Firefly-simulator med vänner

Medlem

Jag köpte spelet i förra veckan när det var på rea. Helt okej rymdlir, men redan efter 23 timmars speltid känns det enformigt, trots att jag spelade med kompisar en stor del av tiden. Det känns som att innehållet i expansionen borde ha funnits i basversionen av spelet, för det finns på tok för lite att göra i universum som det ser ut i nuläget.

Hursom, alltid trevligt med nytt innehåll.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kört sen december och förvånas fortfarande hur coolt det här är. Finns juh ganska mycket att göra om man vet vart man ska leta. Gillar att spelet inte håller dig i handen som andra spel idagens läge. Rymden är tuff.

Medlem

Kört spelet varenda dag nu med brorsan och vi har skitroligt med att jaga pirater och ha oss. Försöker bygga upp våran rank med The Empire för tillfället. Upptäckt nöjet med att strida i Conflict Zones nu!

Sparar Exploration och Trading till expansionet. Vill så gärna ha VR nu...

Medlem

Jag slog också till på veckans rea. Tycker dock spelet har en hel del stora svagheter. Hela känslan av att utforska rymden går som förlorad när allting är likadant, stationerna har samma varor och uppdrag oavsett hur långt från civilisationen man beger sig. Jag får aldrig någon känsla av att jag rest någonstans, allt ser likadant ut. Enda skillnaden är att vissa varor varierar lite i pris.

Visst, spelet sägs ha hur många miljarder planeter som helst, men vad är poängen med det när alla är likadana? Skulle hellre se typ 500 väldesignade, intressanta planeter.

Uppdragen (bulletin board) är otroligt generiska och tråkiga. Rymdstriderna är småtrevliga men inte speciellt mycket roligare än i t.ex. gamla Freelancer.

Horizons behöver mycket mer förbättringar än att man kan landa på planeter för att jag ska fortsätta spela spelet.

Inaktiv

Köpte spelet för ca 2 veckor sedan och tyvärr måste jag säga att jag redan tröttnat på det efter ca 30+ timmars spelande med vänner.

Vi har tillsammans flygit runt i rymden som ett team och lekt allt från pirater till traders, miners och bounty hunters, som va kul ett tag.. Måste dock säga att tyvärr så känns det som jag för första gången verkligen slängde pengarna i sjön denna gång, och det kommer från någon som slängt 2k på Star Citizen.

I början va allt kul och nytt givetvis, För att inte tala om snyggt. UE4 motorn är så ruggigt
snygg komm vi framm till innan vi började inse mer o mer *suck* ang spelet som i sin tur ledde till att ingen av oss rört det alls på senaste tiden.

Det började med att man kände ett ganska stort "Meh" när man började inse att var 5e planet är mer elr mindre copy paste och om jag inte hängde i närheten av mina vänner så kunde jag lika gärna varit i ett singel player spel för jag såg nästan aldrig någon annan spelare.

Och det hjälper inte att vart vi än reste så kändes d som man aldrig komm någonstanns heller. Reser genom solsystem efter solsystem bara för att komma framm o det käns som man åkt i en cirkel. Samma station, samma varor samma allt

Medlem

Jag har försökt, försökt och försökt igen att tycka om det här spelet. Men det är så sjukt oförlåtande och osmidigt att jag får huvudvärk varje gång jag försöker få lite momentum, tjäna lite stålar och komma nånstans. Allt man tar sig för tar sjukt lång tid, det är ofta väldigt repetetiva uppgifter och när man väl tror att man har lyckats med något, kommer nån jävel och skjuter sönder ens skepp så allt man samlat på sig i form av cargo, bounties eller exploration bara är borta.

Sedan tycker jag att multiplayer-stödet känns mest som en sidogrej. Det känns otroligt osmidigt både rent gränssnittsmässigt och gameplay.

Och varför finns det ingen autopilot? Det har funnits på flygplan på jorden sedan 1920-talet. Då kanske man skulle stå ut med att en färd genom galxen tar ofantligt med tid, bara man slapp göra allt manuellt hela tiden...

Medlem

Som svar på kritiken: Det här är Elite, alla rymdsimulatorers förfader, i modern tappning och det gör allt som Elite ska göra helt perfekt. Allt extra är riktigt fina bonusar.

Angående autopilot, jag tror inte att någon skulle riskera att låta en dator sköta skeppet i en sån dödlig omgivning som rymden men faktum är att skeppet sköter ganska mycket automatiskt i Elite även om du själv måste peka vilket håll du ska åt. Helt automatisk dockning finns som tillbehör till alla skepp.

Medlem

Befinner mig för tillfället cirka 10 000 ljusår från Sol. Min Asp har inte tagit någon skada men den totala ensamheten börjar tära på en. Inte sett ett system som någon varit i före mig på säkert en vecka.

Such is the Life of the Explorer. Be safe out there people!

Medlem

Ni glömde den viktigaste nyheten av allt. Bobbleheads på instrumentpanelen i skeppet!

Medlem

Jag måste medge att fingret hovrar över förbeställningsknappen när jag tittar på den där videon... Saknar min bobblehead-julgran från betan!

Medlem
Skrivet av Biggles:

Befinner mig för tillfället cirka 10 000 ljusår från Sol. Min Asp har inte tagit någon skada men den totala ensamheten börjar tära på en. Inte sett ett system som någon varit i före mig på säkert en vecka.

Such is the Life of the Explorer. Be safe out there people!

Det kräver en viss mentalitet! Jag gav mig ut på utforskarstråt i min Cobra, men blev skraj och vände hem igen efter bara ett par dagar :). Men pengarna jag fick för all data jag samlade in räckte till ett nytt transportskepp (Mk6)!

Medlem
Skrivet av Buio:

Ni glömde den viktigaste nyheten av allt. Bobbleheads på instrumentpanelen i skeppet!

Jag har längtat sedan spelet kickstartades!

1
Skriv svar