x RastafaR x skrev:
ohem skrev:
Hur God Of War behöver siktande är ett påstående måste nog slås ifrån, du "siktar" genom att röra karaktären åt ett håll med vänstra spaken, men hade du försökt applicera tangentbord som kontroll så hade det blivit betydligt jobbigare då du får använda 3 eller 4 fingrar som du periodvis måste flytta i jämfört med en spak som endast kräver tummen.
Jag skulle vilja hävda att man får bättre kontroll med fler fingrar i detta fall. Ditt exempel fallerar även en aning då det du säger är mer eller mindre samma sak som att säga "Att spela piano med fyra fingrar är mer komplicerat än med tummen, därför är tummen bättre".
Du kan väl ändå inte jämföra piano som ÄR menat för fingrar, precis som tangentbord för FPS, med en handkontroll?
Ett bättre exempel hade väl varit om man använde med en flexibel robotarm där du har tangentbord
och spak jämförelse för kontroll av armen. I det här fallet så hade spak varit mer logiskt pga känslighet och precision, men med ett tangentbord så har du, om inte begränsat, det betydligt mer otympligt.
Att spela God Of War med tangentbord hade bara "funkat" om kameran kunde kontrolleras individuellt, men det går inte.
Edit:
x RastafaR x skrev:
Margy skrev:
x RastafaR x skrev:
Om det är en ända sak jag stör mig på när folk skriver fel så är det när dem inte kan skilja på "en" och "än".
Säger personen som skriver
ända istället för
enda i samma mening.

Jag har dyslexi.
Du har dyslexi men skäller på andra som skriver fel?