FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Jesper1230
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-10-07
Inlägg 295

Ser fett ut!

Höglund
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 1 432

Vågar man hoppas på ett riktigt NFS á la Underground 2 eller kommer det att bli ännu en medioker hög av dynga av typen Pro Street och framåt?

RobbinC
Titel Intresserad
Registrerad 2008-12-19
Inlägg 55

Med frostbite 2.0 lär vi inte bli besvikna iaf! hoppas på bättre än tidigare iaf! men har inte allt för stora förhoppningar här inte!

cat_fish_1
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-09-12
Inlägg 132

kan detta bli en ny NFS Underground tro?

Boomer
Titel Storröjare
Registrerad 2006-07-16
Inlägg 2 906

Underground 3, eller så får det vara. (:

Gnasty
Titel Stammis
Registrerad 2008-05-07
Inlägg 490

Hmm... Så ni läste aldrig mitt nyhetstips? Jag ser inte mitt namn :|

bionicman
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-01-15
Inlägg 296

Gillade nfs underground2 så man kan ju alltid hoppas även om risken att bli besviken är stor när det gäller Need For Speed serien nu för tiden.

bionicman
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-01-15
Inlägg 296

Va har dom gjort om need for speed serien till en tågsimulator :O

Boomer
Titel Storröjare
Registrerad 2006-07-16
Inlägg 2 906

bladefinor skrev:

Som jag har förstått det så är artiklarna ofta redan i produktion, eller åtminstone planerade, när nyhetstipsen brukar rulla in.

Geisenhausen
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-05
Inlägg 313

Inflationen är skyhög när det kommer till NFS. Skulle varit mer (otippat) och kul om de satsat på att utveckla NFS World mer :)

Ruffsen
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-04-27
Inlägg 186

äntligen, ngt i arcade väg, släng shift i soptunnorna ;)

Peace Out

Emsa
Titel Intresserad
Registrerad 2009-06-16
Inlägg 66

För det första. Need for speed underground serien var inte heller några bra spel, likt de andra spelen som har släppts efter dessa. Detta har inget med grundkonceptet att göra.
För det andra, Shift är knappast en simulator. Snarare ett arkadlir som leker simulator.

Ge oss ett riktigt need for seed så som t.ex 3an i serien och t.ex hot pursuit 2.

rewoX
Titel Stammis
Registrerad 2010-01-19
Inlägg 419

De enda NFS jag har köpt är Underground 2, De enda jag tycker om är U1, U2, MW Carbon och Undercover.
Pro Street, Shift 1, Shift 2 osv är hyffsat värdelösa och tråkiga.

Proxidy
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-10-14
Inlägg 244

Det här ser ju ut att kunna bli något bra, bara dom inte börjar gå i Undercovers fotspår igen.

Lonefox
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-06-28
Inlägg 185

Har de gjort sekvensen i FB2.0 så kan den iaf grafiskt bki ruggig.
Men jag är tveksam då det kändes som en ren egenrenderad lockfilm och att spelgrafiken inte är lika bra. Och OJ vad ovanligt isf....

Sedan till känsla så tyckte jag att NFS dog efter NFS Porsche Unleashed.....

Ramrod
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-29
Inlägg 791

bladefinor skrev:

Jag skickade in ett tips om detta också, så det var säkert många som tipsade om detta samtidigt, sen kanske dom redan fått nys om det innan oss så man får tacka sig själv mentalt istället :D

rAppmeister
Titel Nykomling
Registrerad 2010-03-20
Inlägg 7

Fick nyheten igår på Facebook via Battlefield 3, de snacka något om Frostbyte 2 + The Run vilket fick mig intresserad. Detta kan bli stort! :)

Freneticz
Titel Frågvis
Registrerad 2007-11-06
Inlägg 43

frostbite 2...coolt. The run verkar ha ett coolt upplägg, inte bara köra runt runt i en stad...ser fram emot detta.....kom igen hoppa över sommaren å låt det bli november :)

Blazter
Titel Hemmavan
Registrerad 2002-03-01
Inlägg 241

Cinematisk grafik? Och så släpps det till Wii?

Devildoll
Titel Stammis
Registrerad 2006-10-06
Inlägg 504

Ge mig underground 3!
Blir intressant att se hur det här slutar dock.

Undrar om spelet helt och hållet körs på frostbite 2 , eller om det är någon craptastic blackbox motor som lånar lite frostbite 2 features.

Manmannen
Titel Frågvis
Registrerad 2011-03-09
Inlägg 46

känns mer som ett nytt most wanted, men man kan ju alltid hoppas på ett nytt underground

Emsa
Titel Intresserad
Registrerad 2009-06-16
Inlägg 66

Varför vi alla ha ett nytt underground? Läs det jag har skrivit. Det är inte Need for speeds rötter, inte ens i närheten utav det.
Efter Porsche 2000 och Hot pursuit II har allt varit skräp.

Höglund
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 1 432

Emsa skrev:
Varför vi alla ha ett nytt underground? Läs det jag har skrivit. Det är inte Need for speeds rötter, inte ens i närheten utav det.

För att många tycker att NFS nådde sin absoluta topp med Underground-spelen. Get Low och Riders On The Storm pumpade i högtalarna medan man installerade rosa neon i bakluckan och spinners på sin Civic.

Sebastian Lind
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 696

Till er som tipsat:

Nyheten grundade sig i ett officiellt pressmeddelande från Electronic Arts, som jag läste innan jag såg era tips. Så kan det vara ibland, och då brukar vi inte skriva ut tipstack när vi redan känner till grejerna. Men vi är givetvis tacksamma för alla tips som kommer in, så keep 'em coming! :)

Emsa
Titel Intresserad
Registrerad 2009-06-16
Inlägg 66

Höglund skrev:
Emsa skrev:

För att många tycker att NFS nådde sin absoluta topp med Underground-spelen. Get Low och Riders On The Storm pumpade i högtalarna medan man installerade rosa neon i bakluckan och spinners på sin Civic.

Då kan man inte ha testat dem tidigare spelen.

SprengdPanda
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-09-29
Inlägg 240

Frostbite i NFS?

Ja tack.

MrMadMan
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-21
Inlägg 954

Emsa skrev:
Höglund skrev:
Emsa skrev:

Då kan man inte ha testat dem tidigare spelen.

ELLER så har alla inte samma smak som du... Ska det vara så svårt att acceptera att folk är olika?

Fargo
Titel Kändis
Registrerad 2003-07-25
Inlägg 5 498

Oj det har ju inte gjorts förut...

t4bb4rn
Titel Frågvis
Registrerad 2010-07-12
Inlägg 13

det bästa NFS var Underground 2. Jag vill se ett NFS som kombinerar Underground 2 med dom helt öppna städerna och man bara kör genom chekpoints (tänkt midtown madness 2), ist för neonskyltar med pilar åt vilket håll man ska svänga och som är lika stabila som mount everest.

Veqtor
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-09
Inlägg 132

t4bb4rn skrev:
det bästa NFS var Underground 2. Jag vill se ett NFS som kombinerar Underground 2 med dom helt öppna städerna och man bara kör genom chekpoints (tänkt midtown madness 2), ist för neonskyltar med pilar åt vilket håll man ska svänga och som är lika stabila som mount everest.

+1+1+1+1+1+1

Skönt att dom äntligen gjort sig av med den där keffa spelmotorn nu iaf, nfs2unleashed var ju en riktig cpu hog, var tvungen att ställa ner allt på minimum så det såg ut som nåt spel från 2003 för att det inte skulle hacka, tåls att säga att jag kör crysis 2 på gamer med c:a 40 fps... Helt enkelt nfs teamet kan inte koda...

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 537 medlemmar online. 68 foruminlägg har postats idag.

FZ