FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 976

Är detta kritik från Activision eller?

T.Mani
Titel Stammis
Registrerad 2009-09-06
Inlägg 461

Nu har jag inte varit någon Nintendolirare sedan 8-bitarstiden. (Nej inte ens under 16 bitars heller)
Jag är inte alls insatt. Men är det som han säger att det släpps ett Mario spel per format kan väl inte vara för mycket? Det har ju släppts två Elder Scrolls till denna generationen (ja, den har varit lång) men är ingen som har gnällt över det.

Fast är det verkligen 2D Super Mario Bros man talar om när man säger "Mario-spel"? Menar man inte de i 3D och Mariokart också då? I så fall kan jag tänka mig att det kan vara tjatigt.

Annars får man väl bara ge fan i att köpa nästa Mario om man tycker det är jobbigt.

uberpwnage2.0
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 119

När jag hör och pratar om Mario menar iallafall jag "Main serien" som är på konsol oftast.

SummerRain
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-11-30
Inlägg 201

Fler Galaxy-spel tack!

bavver
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-01-11
Inlägg 145

äsh, för min del kan dom släppa 5mariospel per consoll sålänge dom är lika bra som dom varit hittills :)

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 938

Jag vill ha sunshine 2 :(

DarkZide8
Titel Proffs
Registrerad 2007-08-01
Inlägg 1 390

Bryr mig inte, det enda problemet jag har med det är just att det släpps ett per konsol. Alltså om man vill spela alla så måste man lägga ut en jävla massa pengar...

Hade hellre haft att de släppte allihopa på Wii då...

magma
Titel Proffs
Registrerad 2006-08-14
Inlägg 1 250

Precis som många andra stora spelhjältar inom spelvärlden, kommer han att bli mjölkad så länge det finns pengar å tjäna.

Skulle vara kul om nintendo hittade någon ny hjälte.

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 938

magma skrev:
Precis som många andra stora spelhjältar inom spelvärlden, kommer han att bli mjölkad så länge det finns pengar å tjäna.

Ja, senaste IP:et dom gjorde var väl pikmin?

magma
Titel Proffs
Registrerad 2006-08-14
Inlägg 1 250

luftman skrev:
magma skrev:

Pikmin kände jag inte till. 2002 står det.

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 938

magma skrev:
luftman skrev:
magma skrev:

Pikmin kände jag inte till. 2002 står det.

Jo, men jag vet inte av så mycket andra IP:n dom har skapat efter pikmin

Jeehao
Titel Veteran
Registrerad 2011-04-18
Inlägg 699

Dom flesta super mario spelen är bra, Låt dom göra hur många spel dom vill bara dom inte gör identiska kopior som vissa andra företag gör 'Activision' host host .....

MakkeK
Titel Stammis
Registrerad 2009-07-15
Inlägg 392

Mario-spelen är bra, speciellt New Super Mario Bros. men nog fan mjölkas det något så djävulskt. Ett "New" visst men två Galaxy och Olympics ska man inte ens tala om...

Jag är ett Nintendo-fan men är lite orolig över hur Nintendo förvaltar sina hjältar. Snart tar det stopp om man fortsätter i den här takten. Nintendo måste hitta nya karaktärer att göra spel på.
Alternativt lyfta fram dom andra gamla stjärnorna lite mer, att inte släppa ett nytt Metroid Prime till Wii U vore ju att skjuta sig själv i foten. Med den kontrollen och det gameplayet är det en hit direkt. Det borde varit den stora "hardcore"-titeln från Nintendo vid lanseringen som då backat upp Mario Bros. Zelda kommer och ska inte användas på ett sånt vis, Link kommer när han är färdig.
Star Fox vore också ganska fränt med gadgets och flygning med nya kontrollen.

Nintendos spel är alltid bra men det är samma spel, i grund och botten, som tidigare. Man måste hitta något nytt, ett hardcore och ett casual räcker.

Självklart vill man ju egentligen ha ett nytt Zelda varje månad men det kommer ju aldrig att ske, ett nytt Mario däremot...

Frux
Titel Stammis
Registrerad 2004-05-23
Inlägg 480

Tycker Mario är ett grymt uttjatat koncept. Ser man till den här listan och räknar med släpp till olika plattformar så släpps det ju nästan ett Mario-spel varannan månad i snitt: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_featuring_Mario

Boomer
Titel Storröjare
Registrerad 2006-07-16
Inlägg 2 906

Det släpps inte för många Mario-spel, det släpps för lite originellt.

Bronko den arga hästen
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-09-28
Inlägg 188

Gillar hur han säger "new super mario bros" för att ducka undan frågan.

motionfield
Titel Frågvis
Registrerad 2007-07-07
Inlägg 45

Mer f-zero, star fox och metroid istället tack. New super mario bros var det sista jag köpte. Känner mig mätt.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 492 medlemmar online. 11 foruminlägg har postats idag.

FZ