Sebastian Lind skrev:
Banjo skrev:
FZ, skaffa er lite bättre koll!
Jag känner till det där, men det hette bara Super Mario World i övriga världen och mig veterligen refererar aldrig Nintendo själva till SMW som SMB4 längre. Därmed är det inte helt omöjligt att de gör ett nytt Super Mario som helt enkelt bara får titeln Super Mario Bros. 4, eller något i den stilen.

Nej helt omöjligt är det inte, var inne på det i min kommentar att det kan gälla icke-Japan, men samtidigt vore det relevant att ta upp i nyheten att ett Super Mario Bros 4 redan finns. I Japan visserligen. Men ändå.
Men det gjorde ni inte. Om det sen berodde på dålig koll, dåligt minne eller att ni inte tyckte att det var viktigt kan ju man fråga sig.
Vore skönt med ett nytt mario i 2D med pixelperfekt precision istället för ännu ett "new" Super Mario Bros. Det här med Mario i 2D men med polygoner känns ändå inte så nytt längre.
Sen om det bygger vidare på Super Mario World (Super Mario World 3 - Yoshi goes to school, ett nytt edutainmentspel som tar vid där Mario´s Time machine slutade) eller baseras på Super Mario Bros. 3 spelar inte så stor roll. Det viktiga är att Nintendo gör ett nytt 2D - spel med samma grymma precision och ovillkorliga utmaning som de gamla spelen hade. inget mesande, inget hjälpläge, inget "alla ska med". Ett spel för de som redan känner Mario som handen i den vita rörmokarhandsken.