Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Titel Pelletsbud
Registrerad 2008-02-02
Inlägg 2 852

Stridssystemet ser väldigt intressant ut måste jag säga. Men konversationen mellan skurken och hjälten kändes stel tycker jag.

v1lle3
Titel Proffs
Registrerad 2007-08-29
Inlägg 1 202

Såg coolt ut, men det kändes inte som att det låg så mycket tyngd i slagen osv, kändes lite stelt.

Titel Storröjare
Registrerad 2005-03-17
Inlägg 3 127

Ojoj, det där såg verkligen tamt ut. Ansiktena har verkligen blivit stelare sedan den första techvideon släpptes (Only Possible With The Power Of PlayStation 3(tm)), röstskådisarna inte dåliga men nog låg det ju en känsla av TV-produktion i staterna över filmen som helhet.

Wippdeedoo, trycka knappar på kommandon. Som huvudgameplayelement. Även om de lovar att scener spelas ut annorlunda, kommer det spela någon roll ifall allt ser sådär oengagerande ut?

Edit: In before Redmac.

Titel Proffs
Registrerad 2005-06-03
Inlägg 1 981

äsch vad synd, ett sånt där spel då man inte får titta på hela bilden och uppleva allt, utan istället måste man stirra sig blind på var nästa ikon dyker upp som visar vart man ska styra :(

Titel Veteran
Registrerad 2006-08-22
Inlägg 805

är nog inte lika besviken nu att det bara kommer till ps3 när jag ser hur mediokert det är

Also inb4Redmac

Wardancer
Titel Kändis
Registrerad 2004-05-08
Inlägg 5 116

Quick Time Events... har inte Zero Punctuation fått fram sitt budskap ännu? QTE är skit och kommer förmodligen från helvetet.

Titel Storröjare
Registrerad 2005-03-17
Inlägg 3 127

Men det är ju artistiskt wardancer. Och cinematiskt. Och spännande. Och har aldrig gjorts tidigare. Och storyn är så bra. Och karaktärerna så djupa. Och det är franskt.

Gäst

ser tråkigt ut,bara sitta o trycka på massa knappar när det vl händer ngt,,jag fick nog av det efter mellansekvenserna i resident evil 5..

hoppas det är ngt "riktigt"gameplay iaf,,annars blir det ju som att se en interaktiv långfilm

Titel Frågvis
Registrerad 2008-10-18
Inlägg 10

"And the monkey pushes the button" ...

Siken
Titel Kändis
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 6 169

ouch, väldigt stelt och mycket sämre grafik än i början.
denna trailer fick inte mig att längtas mer precis..

Titel Stammis
Registrerad 2006-06-04
Inlägg 564

Nu är jag faktiskt rätt posetiv här men iaf... Fy fan vad ruttet det såg ut.

Titel Hemmavan
Registrerad 2006-07-25
Inlägg 288

kass trailer. var helt inställd på att skaffa en ps3 enbart för detta lir men suget försvann något enormt efter den där minst sagt medelmåttiga demonstrationen.

Titel Veteran
Registrerad 2001-12-06
Inlägg 601

Såg rätt sunkigt ut, jag hoppas dock ännu på att det levererar, Farenheit var ju riktigt bra.

Titel Proffs
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 1 807

Oj, det där var ett rejält steg neråt från den första trailern.

Buio
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-30
Inlägg 2 388

Wardancer skrev:
QTE är skit och kommer förmodligen från helvetet.

Ja, Quick Time Event suger.

Det kommer antagligen från Dragon's Lair som var ett av de första spelen med den typen av "gameplay". Förstör totalt bossfighter i spel som God of War.

Titel Proffs
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 1 901

Brukar klaga på att QT-events sällan passar in där de är instoppade lite här och var i de spel som har det, men nu när de verkar byggt ett helt spel kring fenomenet kan jag inte längre använda det som min argumentation.

Allvarligt talat måste det finnas ett snyggt sätt att implementera denna mekanik på. Flasha ikoner etc bryter spelet som de så gärna vill bygga upp, filmiskt dessutom, så där får man väl ändå säga att det inte passar in. För man ser ju varför de vill använda sig utav QT-events, och det skulle väl säkert vara bättre om man bara visste vilka knappar som gjorde vad så att man inte behövde få de i ansiktet. Då tar den delen fokus, titta efter vilken knapp jag ska hamra på.

Jag nöjer mig med att det suger, således.

Pooslice
Titel Proffs
Registrerad 2002-08-16
Inlägg 2 272

Även om det inte ser så snyggt ut lär det bli häftigt. Fahrenheit va ju ruggit bra, tycker jag.

Titel Proffs
Registrerad 2001-12-06
Inlägg 1 256

Kommer att bli fantastiskt bra!

Bill
Titel Stammis
Registrerad 2006-01-11
Inlägg 415

Han ser precis ut som Max Payne v 2.0

Titel Veteran
Registrerad 2006-05-21
Inlägg 1 092

Är det bara jag som tycker att Quick Time Events i många fall är riktigt kul?
Om de görs på rätt sätt och kommer med lagom mellanrum alltså.

GOW är ett spel där de ger ett lyft imo.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Tyckte spelet såg förskräckligt dåligt ut jämfört med tidigare trailers, grafikmässigt och gameplay och ljud och allt.

Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2006-04-01
Inlägg 836

Oj vad negativa kommentarer det var här då. Själv blev jag bara mer sugen på spelet, men jag önskar förstås att jag tyckte som er eftersom jag inte har nån PS3:a. :/

bossefraise
Titel Storröjare
Registrerad 2004-02-25
Inlägg 3 411

Fahrenheit var underbart och Heavy Rain har sett riktigt intressant ut hittills, men jag måste nog hålla med ett visst antal kommentarer... Konversationen såg verkligen livlös ut och det verkar inte ligga någon speciell tyngd i slagen. Ska det här bli lika bra som Fahrenheit krävs det en hel del finjusteringar.

Titel Veteran
Registrerad 2005-09-07
Inlägg 1 028

Jag tycker QTE:s är helt okej. Shenmuespelen gjorde det riktigt bra.

Förresten, jag tyckte det såg ut som han tog självmord med pistolen för att han insåg att han skulle bli sönderklämd.. fick titta en gång till för att se att det inte är det han gör :D

Titel Pelletsbud
Registrerad 2002-06-11
Inlägg 1 421

Fan vad ljudet sög, rösterna låter alldeles för rent, som om de inte lagt på ngra effekter på voice-overn, regnet var för odynamiskt och för tunt.

Sen har vi de där äckliga pauserna på ngra millisekunder mellan varje mening som gör att det känns onaturligt.
Men de har ju tid på sig att fixa problemen, hoppas de gör det oxå...

ptr
Titel Proffs
Registrerad 2007-02-06
Inlägg 1 724

MrMadMan skrev:
Är det bara jag som tycker att Quick Time Events i många fall är riktigt kul?
Om de görs på rätt sätt och kommer med lagom mellanrum alltså.

GOW är ett spel där de ger ett lyft imo.

Jag är med dig :)

Exeron
Titel Storröjare
Registrerad 2007-07-21
Inlägg 2 617

Surt för the bad guy :P

Titel Storröjare
Registrerad 2008-03-24
Inlägg 2 919

Kunde inte killen kontrat med ett slag eller två? Man vill ha en karaktär som tar en fight iallafall

Titel Hemmavan
Registrerad 2006-10-16
Inlägg 291

vad är film och vad är spel? är en interaktiv film ett spel?

kangas1000
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 271

Allt verkar hänga på vad som kommer att hända mellan dessa "figher" med knapp tryckningar....

Kommer det att vara en massa puzzel och häftiga spelmoment mellan dessa så varför inte!?

Jag ligger nog kvar på "plus" sidan på detta spel än så länge...

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 431 medlemmar online. 14 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter