FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 276

Ta och fixa en lag som ger kunden rätt att kräva pengarna tillbaka när ett spel släpps trasigt!

I want mah moolah back from EA

totte1015
Titel Proffs
Registrerad 2008-06-19
Inlägg 1 493

Bra det ju

NympH
Titel Veteran
Registrerad 2004-01-10
Inlägg 645

Javas skrev:
Ta och fixa en lag som ger kunden rätt att kräva pengarna tillbaka när ett spel släpps trasigt!

Ännu bättre, låt oss testa spelen innan vi köper dem.

SWEBarb
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-19
Inlägg 2 420

Helt rätt varför ska man inte ha rätt att sälja sitt steam konto med 20 spel om man så vill? allt som man köper digitalt osv ska man ha rätt att sälja sen om man så vill.

Bojkott
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 456

Bra, jag vill sälja iväg Devil May Cry 3 som jag fick under julrean och som var den sämsta konsolporten jag någonsin testat.

KatOne
Titel Veteran
Registrerad 2008-05-10
Inlägg 1 137

Fy fan vad klockrent! Även fast det säkert kanske funkar jättedåligt som fan i praktiken så vore det ju trevligt att kunna få lite money back på den mängden spel man köpt på reor och sedan lirat en gång, liksom... :3

xermalk
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 436

oh noes, massive abuse of steam summer sales incoming. Såvidare inte steam helt slutar med dessa.

Game Ove(r)
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-12
Inlägg 313

Javas skrev:

Tja, du kan ju testa att utnyttja en lag som redan finns:

http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-varan/

Lagen finns redan med andra ord, så nu är det upp till dig att genomdriva den.

Robostar
Titel Intresserad
Registrerad 2006-12-02
Inlägg 88

Det här är helt rätt väg att gå.

Aresz
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 2 348

Detta och slutgiltigt nej till ACTA gör ju att man diggar EU starkt denna veckan :)

Paiden
Titel Hemmavan
Registrerad 2004-08-30
Inlägg 122

Sug på den EA/Origin!

Smyger in ett litet "LOL" dessutom.

Jeehao
Titel Veteran
Registrerad 2011-04-18
Inlägg 699

Och där sprack EA's idé om att göra allt digitalt :P
Nu kan dom inte direkt tjäna något på att göra det längre!!

MaXMC
Titel Veteran
Registrerad 2006-08-03
Inlägg 1 001

Det finns inget som säger att de måste tillåta att man säljer enskilda applikationer vidare... Jag vill ju kunna sälja vissa spel som jag har på Steam och Origin, men inte hela mitt konto.

Jeehao
Titel Veteran
Registrerad 2011-04-18
Inlägg 699

Det skulle vara underbart om dom lät folk Byta/Sälja spel till varandra..

Det där med bytet. Ingen skulle förlora på att tillåta det.
Om personer inte tänkt köpa det dom byter till sig så har företaget inte gått back

Idono
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-15
Inlägg 747

NympH skrev:
Javas skrev:

Exakt. EA och Activision har helt slopat Demon för dem vet att försäljningen kommer gå ner drastiskt annars.

Struggle
Titel Proffs
Registrerad 2004-11-05
Inlägg 1 874

Har faktiskt hänt lite bra grejer med EU dom senaste dagarna, detta som är upptaget här är fantastiskt, men vad som är ännu mer fantastiskt är att dom röstat nej till ACTA! :)

B-B-B-Banänäbrääken
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-26
Inlägg 2 553

Men tex Far Cry 2 eller Assassins creed 2 som man registrerar online (som allt nufötiden) kan man ju ändå inte kränga sina fysiska kopior. Var inne hos Game för ett tag sen och de vill inte ta i dom med tång för att de redan är aktiverade och går kanske inte spela på en annan dator...

Fixa det istället

Smileynator
Titel Frågvis
Registrerad 2009-09-23
Inlägg 24

Blir det då tillåtet att sälja wow konto också?

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 428

Jag vill gärna ha möjlighet att ta bort ett spel helt från STEAM, störigt att ha kvar skit som man inte vill ha längre. Gärna ett sätt att byta spel med varandra inne på STEAM hade varit bra, men, det kommer nog inte ske över en natt.

sgt_lol
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-07
Inlägg 808

jag skulle vilja kunna sälja vissa spel för sig och inte hela steam kontot har så många som jag köpt helt i onödan som jag spelat i kanske 1 timme sen har det bara legat där.

wibbe44
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-02-16
Inlägg 131

Fasen vad bra. Helt rätt detta! Kan man äntligen sälja iväg massa lir man klarat ut och som man ej vill ha kvar :)

wibbe44
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-02-16
Inlägg 131

Struggle skrev:
Har faktiskt hänt lite bra grejer med EU dom senaste dagarna, detta som är upptaget här är fantastiskt, men vad som är ännu mer fantastiskt är att dom röstat nej till ACTA! :)

Håller med, mycket bra som kommer från EU nu! :D

Muhadeva
Titel Nykomling
Registrerad 2007-08-07
Inlägg 1

Och det som saknas i nyheten är att även samma lag säger att för att du skall kunna sälja det vidare måste du göra det omöjligt för dig att använda det samtidigt som du säljer det

martinhjerpe
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-05-17
Inlägg 157

Tycker inte det låter som en bra idé.

yoyisy
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-12-03
Inlägg 283

Muhadeva skrev:
Och det som saknas i nyheten är att även samma lag säger att för att du skall kunna sälja det vidare måste du göra det omöjligt för dig att använda det samtidigt som du säljer det

Så dom gör en helt dum regel som inte har nånting med nånting att göra och sen lägger dom ut hur mycket jobb som helst till butikerna...smart.
Alla kommer ju gå i konka, alla regler förstör bara allt.
Visst de är väl en god tanke till konsumenterna men jag tycker att i och med att de är billigare (nästan alltid iallafall) så avsäger man sig rätten att sälja det vidare.

yoyisy
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-12-03
Inlägg 283

NympH skrev:
Javas skrev:

Onlive mate! 30 min fullt spel. De är inte så mycket som behövs men mer än de ger du ju typ bort spelet.

yoyisy
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-12-03
Inlägg 283

SWEBarb skrev:
Helt rätt varför ska man inte ha rätt att sälja sitt steam konto med 20 spel om man så vill? allt som man köper digitalt osv ska man ha rätt att sälja sen om man så vill.

Du får väl sälja ditt konto bäst du vill dehär handlar väl om enskilda spel på ditt konto.

Red_warning
Titel Veteran
Registrerad 2009-01-02
Inlägg 744

Med lag skall Internet byggas.

jonis
Titel Proffs
Registrerad 2004-02-25
Inlägg 2 136

Först nej till ACTA och nu detta. Har vettiga lobbyister/politiker börjat nästla sig in i EUs kärna månne? ;)

zauii89
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 3 584

Seriöst detta kommer ju få förödande konsekvenser för oss konsumenter i slutändan.
Vem fan sitter i domstol och tar dessa idiotiska beslut utan att ha den blekaste?
Det kanske är en bra tanke men den failar ju totalt i praktiken, speciellt för digitala tjänster.

/kill i konsollen

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 451 medlemmar online. 15 foruminlägg har postats idag.

FZ