FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
purjo
Titel Veteran
Registrerad 2008-08-14
Inlägg 1 119

Fuuuuuck, är inte hemma imorgon =(

kruger
Titel Nykomling
Registrerad 2009-05-20
Inlägg 4

opa opa, ledig imorrn och spvp kallar!

Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 539

Ska ta en snabb titt på Engineer klassen samt PvP. :)

vuze2143
Titel Veteran
Registrerad 2011-02-27
Inlägg 732

Vad kul det ska bli =) Vet ej om det blir guardian eller warrior ^^

toast
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 1 373

Mellansalt skrev:

Jag gjorde det sist.. var lite inlärningskurva på den klassen.. men kul!

Vill man leka med utseendet av Guild Emblems?; http://botorubattalion.com/emblemCreator

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 866

Se på fan, nice.

Duffelbag
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-08-11
Inlägg 118

Men helvete då! Jag har Systematiskt lyckats missa varenda betachans i nästan två månader nu :(

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 284

Nice, jag trodde man inte skulle få testa spelet mer efter sista beta helgen. Jag vette fan hur jag lyckades missa att det var stress test förra torsdagen xD

Som tur är så är man förvarnad nu, ska pröva ranger igen, så jag äntligen kan bestämma mig för om jag ska spela Elementalist eller Ranger

purjo
Titel Veteran
Registrerad 2008-08-14
Inlägg 1 119

Skulle vilja testa Mesmer då det är den klassen jag är mest intresserad av att spela.

LordDiamos
Titel Frågvis
Registrerad 2011-07-03
Inlägg 24

Javas skrev:
Nice, jag trodde man inte skulle få testa spelet mer efter sista beta helgen. Jag vette fan hur jag lyckades missa att det var stress test förra torsdagen xD

Som tur är så är man förvarnad nu, ska pröva ranger igen, så jag äntligen kan bestämma mig för om jag ska spela Elementalist eller Ranger

"The ranger is a jack-of-all-trades and a master of them all as well". Vem kan tvivla på rangern efter den beskrivningen?

/ LordDiamos

Maddazz
Titel Intresserad
Registrerad 2007-02-15
Inlägg 79

Är det någon som vet om man får headstart och beta access från Spelbutiken? Frågade supporten och fick ett halv dåligt svar om det! :)

jonis
Titel Proffs
Registrerad 2004-02-25
Inlägg 2 135

Lite missvisande i artikeln, speciellt om nån impulsbokar. Detta avser förköp (prepurchase), inte förbokning (preorder).

Underbart hur som med en till bonuskväll, can't wait!

Satheus
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-11-07
Inlägg 109

Maddazz skrev:
Är det någon som vet om man får headstart och beta access från Spelbutiken? Frågade supporten och fick ett halv dåligt svar om det! :)

Bara digitala kopior får beta access, tror jag. Det finns nämnligen 2 olika GW2 du kan köpa på webhallen, iaf. En för en nyckel till digital kopia med beta access och en för en fysisk kopia. Jag köpte digital för spelet kommer ju ändå bara bli spelbart online ( duh, mmo )

Eller kortfattat:
jonis skrev:
Lite missvisande i artikeln, speciellt om nån impulsbokar. Detta avser förköp (prepurchase), inte förbokning (preorder).

Kvicksilver
Titel Intresserad
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 53

Trevligt, då kanske man slipper se samma brutala misslyckande som Blizzard lyckades åstadkomma med sitt släpp av Diablo 3 och dess serverkapacitet.

farasen
Titel Noob
Registrerad 2012-04-28
Inlägg 9

Satheus skrev:
Maddazz skrev:

Bara digitala kopior får beta access, tror jag. Det finns nämnligen 2 olika GW2 du kan köpa på webhallen, iaf. En för en nyckel till digital kopia med beta access och en för en fysisk kopia. Jag köpte digital för spelet kommer ju ändå bara bli spelbart online ( duh, mmo )

Eller kortfattat:
jonis skrev:

där har du helt fel du behöver ej en digital

CD On

GameStop

Game

Discshop

Webhallen

det är dom som säljer Pre-Purchase. i sverige har och hemsidan såklart har du inte köpt från doma i butik i sverige har du inte beta eller hedstart så klart funkar alla andra europiska kejdjor som säljer inom deras retailer här har ni en länk så ni kan se vart ni kan Pre-Purchase. gw2 viktigt måste ligga inom eu https://buy.guildwars2.com/en/retailers

Murken Gurka
Titel Frågvis
Registrerad 2012-04-25
Inlägg 34

Ojojoj! Hääärligt! :)

Murken Gurka
Titel Frågvis
Registrerad 2012-04-25
Inlägg 34

vuze2143 skrev:
Vad kul det ska bli =) Vet ej om det blir guardian eller warrior ^^

Både och såklart! :P

toast
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 1 373

Om ni lirar Ranger se till att charma ett andra pet så snart som möjligt, då kan ni snabbt switcha pets när de håller på att dö, sparar tid från en massa rezzande! Ett pet som spottar gift på lite avstånd är praktiskt då gift sänker offrets förmåga att heala sig själv och dör inte lika fort när det håller Range, andra praktiska djurskills kan vara tex Fear och condition removal... Have Fun.

Hanga
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-01-30
Inlägg 133

Kvicksilver skrev:
Trevligt, då kanske man slipper se samma brutala misslyckande som Blizzard lyckades åstadkomma med sitt släpp av Diablo 3 och dess serverkapacitet.

Upplägget de har är väldigt bra. Försläpp på tre dagar till de som förköpt, siffror som är mycket enkla för dem att följa och anpassa servrarna efter.

Jag räknar dock med lagg och problem de första timmarna för att inte bli besviken.

wrajjt
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-07
Inlägg 286

toast skrev:
Om ni lirar Ranger se till att charma ett andra pet så snart som möjligt, då kan ni snabbt switcha pets när de håller på att dö, sparar tid från en massa rezzande! Ett pet som spottar gift på lite avstånd är praktiskt då gift sänker offrets förmåga att heala sig själv och dör inte lika fort när det håller Range, andra praktiska djurskills kan vara tex Fear och condition removal... Have Fun.

Eller så skaffar ni en björn eller en uggla :) Bägge petsen är nämnligen tankigare än de flesta andra och kan heala sig själva.

Swink
Titel Stammis
Registrerad 2008-09-08
Inlägg 469

Redan laddat upp med nån kall, mat, tjejen lägger sig tidigt pga jobb så lär inte bli störd där. Jag behöver bara ner till bryggan och njuta av solen tills klockan blir 9 :D
Underbar dag ida!

Edit: För er som vill ha pre-purchase, Maxfps tror jag är det enda svenska företaget som fortfarande har kvar "fysiska exemplar" beställde mitt igår och det var enda stället det fanns på.
Så skynda er om ni har samma krav som mig på att få fysik kopia samt tillgång till spelet 3 dagar innan.
Cio!

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 284

LordDiamos skrev:
Javas skrev:

"The ranger is a jack-of-all-trades and a master of them all as well". Vem kan tvivla på rangern efter den beskrivningen?

/ LordDiamos

Sant, men samtidigt känndes elementalisten mer "chill" att spela då många magier var buffs av olika slag vilket resulterar i starkare skada bland de offensiva magierna.
För att komma upp i samma skada med min ranger så fick jag hammra på tangentbordet nästan haha.

Sen hade jag så jäkla svårt att bestämma mig för shortbow eller longbow som ranger vilket till sist drev mig till vansinne, med elementalisten så älskade jag 2h stav redan från första början.

Nåja, kan förhoppningsvis bestämma mig efter kvällens stress test, hoppas bara man kan spela ostört utan server lagg osv, ska rocka The Mists med pilar och svärd :)

Höglund
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 1 432

Jag vet inte varför ni envisas med att påstå att de som bara förbokat får vara med, man måste ha köpt spelet.

Priapsi
Titel Stammis
Registrerad 2006-11-13
Inlägg 332

Mellansalt skrev:

Haha, exakt min tanke.

grypon
Titel Intresserad
Registrerad 2008-04-26
Inlägg 67

Betan är idag eller har jag missat den ;/?

kangas1000
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 262

En kanske lite larvig fråga.... men är det nån som vet om det grafiska är maxat nu eller om det kommer att gå att flåsa på extra efter release av spelet? Det kanske inte fungerar på så sätt?

ser fram emot att lira det en sväng i kväll hur som helst:-)

eine_petule
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-31
Inlägg 278

HOLA MIJAKS!

eine_petule
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-31
Inlägg 278

grypon skrev:

ikvell 21oo

Syahin
Titel Intresserad
Registrerad 2012-04-29
Inlägg 63

Yeess!! Datorn gick sönder under förra betan. Och sen byggde jag ihop den nya burken samma dag som det efterföljande stresstestet och hann därför inte ladda ner spelet. (That 4mbit connection)

Blev att tanka över natten när jag hörde nyheterna igår , ska bli gött som fan att lira på en ny burk utan lagg.

grypon
Titel Intresserad
Registrerad 2008-04-26
Inlägg 67

eine_petule skrev:
grypon skrev:

ikvell 21oo

Tack :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 385 medlemmar online. 7 foruminlägg har postats idag.

FZ