FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
tavener
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-02
Inlägg 729

Känns inte riktigt som att de behöver 120 000 dollar för detta :/

Nej tack.

Kopplade spel:
Rurounin
Titel Stammis
Registrerad 2006-07-24
Inlägg 564

IT'S A SAD THING THAT YOUR ADVENTURES HAVE ENDED HERE!!

TIPP_X
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-12-14
Inlägg 128

Hade det till NES =)

RuneClaw
Titel Frågvis
Registrerad 2010-04-28
Inlägg 35

Kommer Ni ihåg den underbara översättningen i NES versionen? GÄ, inte GÅ var det första man såg, men beskrivningen i ett rum var så fin med "Det står en bröst i mitten av rummet" :)

izayoi
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-19
Inlägg 133

Shadowgate, Déjà Vu och Uninvited.

Klassiker.

skogsvilden
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-07
Inlägg 669

Oj, kolla här för Shadowgate-nostalgi(frustrationer): http://www.svampriket.se/category/video/lp/sgskandal/

Det blev helt plötsligt aktuellt och är samtidigt hysteriskt roligt. Kickstartern såg för övrigt väldigt intressant ut, får hoppas på samma anda och känsla som i Legend of Grimrock.

Wingu
Titel Stammis
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 492

Jag kommer ihåg att jag dog en djävla massa i det spelet.

snoeppen
Titel Stammis
Registrerad 2011-08-21
Inlägg 466

Asså, det blir ju ett köp om dom nu får ihop pengarna. Det och Deja Vu på Nes var ju jävligt skoj när man var yngre :)

AshTray
Titel Storröjare
Registrerad 2006-12-20
Inlägg 2 756

Slä!

HeadlessChild
Titel Intresserad
Registrerad 2010-03-08
Inlägg 52

Var inte detta svenskt på NES-konsolen?

skogsvilden
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-07
Inlägg 669

HeadlessChild skrev:
Var inte detta svenskt på NES-konsolen?

Jo tyvärr...

Arizato
Titel Stammis
Registrerad 2009-01-13
Inlägg 316

Älskade speciellt hur de har återskapat musiken med orkesterkänsla, och samtidigt behållt licensen för NES-musiken så att man kan välja vad man vill ha!

Det första Kickstarter-projektet jag stöder!

Vincent_graymore
Titel Stammis
Registrerad 2008-02-04
Inlägg 532

Den nya musiken var ingen höjdare :S

uchibushi
Titel Frågvis
Registrerad 2011-03-28
Inlägg 49

Tror det blir att ja hoppar på det tåget :)

GlueHead
Titel Intresserad
Registrerad 2011-03-11
Inlägg 87

Verkar mera vara en interaktiv bok, jag är inte så mycket för att läsa.

Lowlife
Titel Hemmavan
Registrerad 2002-07-04
Inlägg 250

Mwoahaha jag hade det också till NES. Jag gillade det rätt bra vill jag minnas.

androsynth
Titel Frågvis
Registrerad 2010-11-16
Inlägg 22

RuneClaw skrev:
Kommer Ni ihåg den underbara översättningen i NES versionen? GÄ, inte GÅ var det första man såg, men beskrivningen i ett rum var så fin med "Det står en bröst i mitten av rummet" :)

Det är i Sword of Hope man kan öppna bröst. I Shadowgate blir man slemmad.

Pooslice
Titel Proffs
Registrerad 2002-08-16
Inlägg 1 262

Nostalgi på Shadowgate till NES och den förträffliga översättningen. Minns hur creepy spelet var, och hur man ständigt dog i alla dess fällor.

supernaut
Titel Veteran
Registrerad 2007-12-23
Inlägg 1 052

ok, jag är väl något av en nostalgiker och spelade detta på amiga, men personligen föredrar jag den äldre grafiken framför deras 2012-remake..

detta såg ju faktiskt fördjävligt ut och varför dom behöver 120.000 dollar för projektet ställer man sig jävligt frågande inför.

Ravenknight
Titel Stammis
Registrerad 2007-02-08
Inlägg 594

modusoperandi skrev:
ok, jag är väl något av en nostalgiker och spelade detta på amiga, men personligen föredrar jag den äldre grafiken framför deras 2012-remake..

detta såg ju faktiskt fördjävligt ut och varför dom behöver 120.000 dollar för projektet ställer man sig jävligt frågande inför.

Underskatta inte nostalgien hos åldrade spelare. ;)

DrAbraham
Titel Stammis
Registrerad 2002-05-04
Inlägg 438

modusoperandi skrev:

120 000 dollar blir bara 800 000kr, vilket i Sverige skulle knappt räcka till normal lön för 1 och en halv anställd i ett år. En industrianställd i Sverige med halvbra lön kostar runt en halv miljon om året för företag med alla skatter och avgifter och lön, vete fan hur det är med sånt i USA dock så kanske kan slänga på en extra halv gubbe där. Så ska de ha folk som jobbar på spelet och får lön så är det inga stora summor de vill ha.

Och oavsettt hur mycket pengar de vill ha.... vad gör det för skillnad för DIG som betalar 15 dollar för spelet, om det är 1000 eller en miljon andra till som betalar. Det blir inte dyrare för dig....

Arizato
Titel Stammis
Registrerad 2009-01-13
Inlägg 316

Pooslice skrev:
Nostalgi på Shadowgate till NES och den förträffliga översättningen. Minns hur creepy spelet var, och hur man ständigt dog i alla dess fällor.

Haha, jag var inte den enda alltså? Minns att jag var 5 eller 6 år gammal när jag såg min bror spelade. Blev alltid rädd för reaper/döden. Tyckte bilden var otroligt läskig av någon anledning!
Bild
Creepy stuff!

jocksson
Titel Frågvis
Registrerad 2012-01-21
Inlägg 21

Verkar grymt, såna här sköna lugna tänkarspel är ju kung. Kommer lätt köpa det då det kommer ut iaf.

Mabec
Titel Stammis
Registrerad 2005-10-04
Inlägg 523

Nä. Pledga å "köp" det innan istället jocksson, det är det som är halva poängen.

Nightportier
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-10-19
Inlägg 264

skogsvilden skrev:
Oj, kolla här för Shadowgate-nostalgi(frustrationer): http://www.svampriket.se/category/video/lp/sgskandal/

"vi har konstaterat att det är en penis."

hahahhahahaah fyfan va roligt. Sådär är ju bara bäst att spela, tillsammans med någon o lösa klurigheter. :D

Hymer
Titel Veteran
Registrerad 2006-12-03
Inlägg 878

Älskar Shadowgate

uchibushi
Titel Frågvis
Registrerad 2011-03-28
Inlägg 49

Arizato skrev:
Pooslice skrev:

Haha, jag var inte den enda alltså? Minns att jag var 5 eller 6 år gammal när jag såg min bror spelade. Blev alltid rädd för reaper/döden. Tyckte bilden var otroligt läskig av någon anledning!
Bild
Creepy stuff!

Exakt samma sak hände för mig, bilden är fortfarande lite creepy,
Jädra barndoms minnen, sen va bröderna lite smått sadistiska xD

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-20
Inlägg 0

tavener skrev:

Nej tack.

Well ingen har bett dig eller tvingat dig att betala ett öre för detta, så du hade inte ens behövt komma med din kommentar från första början.

tavener
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-02
Inlägg 729

qun0 skrev:
tavener skrev:

Nej tack.

Well ingen har bett dig eller tvingat dig att betala ett öre för detta, så du hade inte ens behövt komma med din kommentar från första början.

Sluta vara så bitter haha :)

Shadee
Titel Stammis
Registrerad 2006-06-01
Inlägg 474

Skulle va kul men jag måste ta reda på om fackelsystemet är kvar fortfarande. Nog det som förstör hela spelet till NES för det är så meningslöst. Man spelar ett tag och tar reda på vad man ska göra, laddar för att inte slösa 2-3 facklor och gör det man precis gjorde sen sparar man och upprepar ovanstående.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 57 medlemmar online. 12 foruminlägg har postats idag.

FZ