FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
chopper
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-13
Inlägg 1 231

Ett nytt DOOM.... igen. Suck!
Lite nytt vågat vore på sin plats.

limmplimmp
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-09-10
Inlägg 167

"hela upplevelsen kommer bjuda på achievements och annat hippt som kidsen diggar idag"

episk kommentar. själv tycker jag att det ser rätt schysst ut, har dock inte spelat originalet men det ska nog gå endå!

Lepr
Titel Veteran
Registrerad 2011-05-19
Inlägg 692

Haha

ROTT, det var tider det :P

Sandman666
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 200

Det var grymt på sin tid.

En remake är säkert rolig. I 20 minuter.

WarpGuN
Titel Proffs
Registrerad 2002-09-19
Inlägg 1 721

GlueHead
Titel Intresserad
Registrerad 2011-03-11
Inlägg 87

Åh tack som fan. Jag har undrat vad detta spel heter...jag vill minnas att jag spelade Rise of the Triad i mitten på 90-talet. Åh, tack! Nu när jag vet vad dess namn är är mitt liv fulländat.

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 868

Tror jag har kvar mina disketter till RotT ;P

Mjauv
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-25
Inlägg 1 092

Efter att ha tittat på trailern

så måste jag säga att det tyvärr ser väldigt B ut. Visst är det kul med en PC-exklusiv remake, absolut, men de behöver arbeta en hel del på fiendens animationer (och troligtvis även AI) innan release.

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 500

Spelade det igår och det var lika kul som man körde första gången för flera år sen :)

SID 6.7
Titel Veteran
Registrerad 2006-02-07
Inlägg 647

Sköna minnen från detta spelet. Första FPS:et där man kunde ha dubbla vapen så vitt jag vet.

När jag först spelade det hade jag en ärvd gammal 386:a, för att den skulle orka med spelet fick man förminska spelytan så att den täckte mindre och mindre av skärmen... Drog man ned den på minsta så att den bara var en liten box i mitten så dök meddelandet : "Buy a 486" upp :)

zauii89
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 3 584

Mjauv skrev:

så måste jag säga att det tyvärr ser väldigt B ut. Visst är det kul med en PC-exklusiv remake, absolut, men de behöver arbeta en hel del på fiendens animationer (och troligtvis även AI) innan release.

Trailer säger mig precis tvärtom, det ser ju asgrymt ut och det ser ju ut som originalet i nyförpackning till skillnad från andra så kallade "remakes" som Syndicated, doom 3 m.m som inte liknade originalen alls.

bonemachine
Titel Frågvis
Registrerad 2006-05-18
Inlägg 35

Så länge man får God mode och låter "ummmmah!" när man massakrerar så blir jag nöjd :)

wibbe44
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-02-16
Inlägg 131

Fyfan vad riktigt! Vet inte hur många otaliga timmar man nötte detta under 90-talet. Hoppas verkligen de lyckas med känslan och får till det riktigt bra! Shit vad pepp jag blev nu.

Hoppas alla klassiska "powerups" och karaktärer samt fiender också blir med!

För er yngre spelare som ej spelat originalet kan jag avslöja att spelet innehåller en Boss i slutet av Episod 3 som håller måttet än idag gällande utmaning speciellt på svåraste svårigheten "The NME".
Youtuba för att kolla :)

Oj höll på att glömma: LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR!!!! :D

BadMrBox
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-02
Inlägg 349

Fan vad nice!

jonis
Titel Proffs
Registrerad 2004-02-25
Inlägg 2 137

Minns hur jag extraherade midifilerna ur gamla RoTT. Klassiker! ^^

Sunray
Titel Intresserad
Registrerad 2002-08-16
Inlägg 89

Episkt. Kommer köpas.

LeMick
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-09-15
Inlägg 226

ser ju ut att vara troget orginalet ordentligt.. det här kanske man ska hålla koll på

Pjotor
Titel Veteran
Registrerad 2009-02-04
Inlägg 863

Hannu skrev:
Tror jag har kvar mina disketter till RotT ;P

Jag fick det på köpet när jag skaffade Duke Nukem 3D, tillsammans med Wacky Wheels, Wolfenstein 3D, Terminal Velocity och en hel massa annat. Shareware, det var grejer, det!

Fentron
Titel Utvecklare
Registrerad 2012-02-13
Inlägg 27

Det var tider det, när man installerade RoTT första gången med en hög disketter..

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 500

Mjauv skrev:

Ett spel som är ett spel :)
Är less på alla spel som vill vara som film eller nåt annat.

warh0g
Titel Proffs
Registrerad 2004-08-04
Inlägg 1 583

PatSupreme
Titel LAN-ätare
Registrerad 2009-05-20
Inlägg 81

Ganska nyligen lyckades jag hitta namnet på detta spel då jag hade glömt av vad det hette men hade många fina minnen från det. Lustigt att det nu bara några månader senare ska komma en remake. Köpte originalet på GOG (dumt gjort, som vanligt ska man minnas sina rosaskimrande barndomsminnen just i ett rosa skimmer och inte spela det typ 18 år senare haha)

Men remaken ser lite cool ut, PC exklusiva releaser är alltid trevligt då vet man att man slipper Xbox 360 ikoner på menyerna i alla fall ;)

Lowlife
Titel Hemmavan
Registrerad 2002-07-04
Inlägg 251

Hehehe jag har också goda minnen av originalet. Minns av någon anledning särskilt Ludicrous Gibs!-grejen som kom lite då och då och fick fienderna att explodera i ett blodhav :D

Aja. Får väl se om det här blir nåt att ha.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 430 medlemmar online. 25 foruminlägg har postats idag.

FZ