Pachter: Wii U två år för sent, dummaste namnet nånsin

Medlem

Jag får känslan av att Wii U kan erbjuda riktigt härliga Co-Op äventyr men jag är osäker på hur det ska genomföras. Tänker mig att en spelare anväder Wii U kontrollen och sen tre andra som han kan hjälpa med den kontrollen bara han har. Kanske att man passar runt den om karaktärerna har olika krafter eller något i den stilen... hmm... kanske använda den som notbok i detektivspel eller liknande? Där finns användningsområden tror jag men Nintendo gjorde verkligen inget bra jobb av att visa upp dem under E3.

Hoppas man blir positivt överraskad vid nästa demonstration. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag tycker det är intressant att så många bryr sig om namnet på olika konsoler.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

PACHTER EN AKTAD ANALYTIKER???
I THINK NOT: http://www.youtube.com/watch?v=K9a24SvrIXs
DUMHETENS OCH INKOMPETENSENS KUNG AV KUNGAR!!!

Inaktiv

Kan nog hålla med om att det kan gå bra för psp vita. Håller med om namnet till wii dom har ju bara lagt till ett u. Var roligare då dom bytte namn wii hette ju inte Gamecube u precis...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Sunray:

Alla bara hackar och klagar på allt Nintendo gör hela tiden. Antingen dålig hårdvara, dåliga spel eller något annat. Ändå har de varit störst på TV-spel i 30 år och alltid sålt mycket mer än sina konkurrenter. De enda som faktiskt tjänar några pengar på sina konsoler.

Jaha? Och då är dom automatiskt bäst?

Nintendo är lika mycket mainstream inom spelvärlden som justin bieber är inom musikvärlden.

Dom säljer för att folk är dumma i huvudet, ingenting bra har kommit ut från NIntendo sen N64

Det sa jag aldrig. Dock har Nintendo släppt mycket bra sedan N64 (gillade personligen inte N64 dock), t ex Metroid Prime.

Medlem

Man skulle ju kunna göra en snabbenkät och säga "vilket (släppt) spel skulle du vilja få med din gratis PS3+Move / 360+Kinect". Hur många av er kan ge ett svar = nämna ett spel utan att fuska? På Wii är det ju lätt, även om man inte får säga Sports (t.ex. Raving Rabbids).

Där är anledningen till att Wii U är precis vad jag väntat på och ett 1000 ggr mer självklart val än alternativen - detta Star Wars Kintect till trotts, då jag starkt betvivlar att de kommer runt problmen med responstid.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

1. Det är Nintendo, nitnedo har aldrig satsat på online, det kostar pengar, deras målgrupp behöver det inte och det kostar pengar. Allt nintendo gör ska ge en vinst direkt, inte långsiktigt, och då de inte satsar på annat än casuals är online ett nödvändigt ont, om ens det.

Wii U är första konsollen de säger de ska satsa på online med och att de tänker mer på hardcorespelarna. Men visst, hur det blir återstår att se.

Skrivet av Grumbledock:

2. Vi vet inget om prestandan ännu, lite väl tidigt att säga att den blir bra
Vi vet att de ska använda delar från IBM, anno 2008 och säkert en del tidigare, vi vet också att prestandan ska vara allt från "likvärdig" till "böttre" eller "i klass med", 360/Ps3. Men man får hoppas den är likvärdig med 360, då den har 2ggr mer ram och fetare grafikkort vilket kommer krävas mer nästa gen.
Hur som helst, Nintendo säljer alltid sina konsoler med vinst från första dagen, och att prestera som dagens konsoler är inte imponerande idag, och på ett år eller tre är det patetiskt, precis som Wii. Det funkar fint för Mario och liknande, men riktiga spel kommer nog att förenklas rejält, såvida de inte släpps till 360/Ps3 också och bara portas över. Menb tänk dig själv, Wii U har samma prestanda som en budgetdator från 2006-2008, medan xbox 1080/Ps4 har dito från en dator som är 5-7 år nyare, avgör själv.

Först skriver du att det är väl tidigt att säga om den blir bra, men sedan skriver du med säkerhet i tonen att den kommer prestera som en budgetdator från 2006-2008? Ok.
Processorn är definitivt kraftfull, ingen budget anno 2008. Men ska man tro på läckorna om grafikkortet verkar det en RV770, alltså för Radeon 4000-serien och möjligen 1GB GDDR till det. Det är ju inte allt för imponerande, men fortfarande ett betydligt steg för 360 och PS3.

Men konsoller presterar alltid bättre i spel än en dator med likvärdig prestanda. Det är dels för att inget klumpigt OS ligger i bakgrunden och tuggar, utan istället ett helt optimerat för konsollen och just spelande. Dessutom kramar utvecklare ut verkligen all kraft de kan ur hårdvaran då det är mycket enklare att arbeta mot en specifik hårdvara. För PC blir det lite svårare med alla olika komponenter som finns osv. Kolla t.ex upp specsen för 360 och hur bra den klarar Gears of War 3. Hur kraftfull dator skulle man behöva för att klara den grafiken?

Skrivet av Grumbledock:

Sen är det skitsnack att du behöver så mycket prestanda för flera skärmar.
En konsol i dagsläget klarar av att rita likvärdig grafik i 2 eller 4 omgånar (splitscreen) med 360/Ps3s begränsade resurser. Dessutom är den grafiska nivå¨n och upplösningen på de där dosorna i bästa fall som en billig smartphone, vilket inte kostar mycket.
Den enda som kan få problem att klara det är ju Nintendo då de använder väldigt daterad och dålig hårdvara, men trots det borde de klara att skicka små bilder som kartor och liknande till en futtig 6" skärm. Hela spel borde inte heller vara svårt, se på en DS eller en PSP och vad de kostar idag, väldigt billigt och ändå är det långt bättre, nuff said.

Splitscreen är en helt annan sak. Jag skulle kunna ha 16 olika bilder på min dator utan problem här, men när det gäller flera olika fysiska skärmar blir det alltid jobbigare. Det är heller inte bara 2D element som ska renderas till skärmen, utan i vissa fall även spelvärlden ur en annan vinkel. Men det är sant att upplösningen på pekskärmen är rätt låg. 854x480 är den. Högre upplösning än Wii, lite kul

Medlem

Pachter föruspåelse från 2006 stämde inte så bra:

"We expect the dominant console at the end of the next cycle to be the Sony PlayStation 3," he explained, "primarily due to our assessment that Sony will win the high definition DVD format war."

It's not all bad news for Microsoft, though, with Pachter anticipating that Xbox 360 will "enjoy a first mover advantage for the next two years, capturing approximately 42% of U.S. and European combined next generation hardware unit sales through 2007."

Looking past 2007, however, the market seems likely to settle down to a more familiar pattern - "with Sony capturing around 45% of the total market, Microsoft capturing 35%, and Nintendo capturing 20%.

Medlem
Skrivet av LantisBo:

Pachter föruspåelse från 2006 stämde inte så bra:

Ja, han låter mest som en vanlig ekonom.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Till de som säger att Wii inte attraherade hardcore gamers vill jag bara säga att ni har så grymt fel.

Jag anser mig själv vara en hardcore gamer. Jag spelar mina hardcore games på PC, mestadels FPS och RPG där både prestanda och kontroll är fruktansvärt mycket bättre än på concole. Varför ska jag då köpa mig en jävla PS3a med lite sämre prestanda och sjukt mycket sämre kontroll? Där jag kan sitta och spela exakt samma spel som jag gör på pc. Där jag måste konkurrera om tid vid TVn med flickvännen. Så jävla onödigt. På en PC kan jag sitta ostört och spela och flickvännen kan titta på "sex and the city" eller vad det nu är på TV.

Nintendo däremot, de erbjuder något som en PS3a inte erbjuder.

Först har de en helt annan typ av spel med sällskapsspels-karaktär där man i princip bara plocka upp kontrollen och spela. Perfekt när man får besök.

Jag kan få lite variation i spelandet. Spel som jag inte kan spela på datorn. Mario, donkey kong etc. Den gamla typen av arcad-spel som knappt existerar på PC.

De har spel som min flickvän tycker om. Så nu kan jag spela och ha kul med henne. Inget som en PS3a klarar av. Möjligtvis hade hon gillat Little Big Planet.

Summa summarum. Ett Wii tillför verkligen något till en harcore gamers liv.

En PS3a fyttar dig bara ut till TVn.

Medlem

Nog första gången jag nånsin håller med den här vidriga mannen

Medlem
Skrivet av snurrfint:

Till de som säger att Wii inte attraherade hardcore gamers vill jag bara säga att ni har så grymt fel.

Jag anser mig själv vara en hardcore gamer. ...

Nej du har fel, du är inte hardcore.

Medlem

Vad är en hardcore gamer?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Cedric:
Skrivet av snurrfint:

Till de som säger att Wii inte attraherade hardcore gamers vill jag bara säga att ni har så grymt fel.

Jag anser mig själv vara en hardcore gamer. ...

Nej du har fel, du är inte hardcore.

Okej, vad är din definition på hardcore gamer då? Tala om för mig hur du enligt det jag skrev i min post kan fastställa hurvida jag tillhör det vagt definerade begreppet "hardcore gamer" eller inte?

Detta ska bli intressant!!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av JohnnyGreed:

Du har tydligen inte en aning om vad du snackar om.... http://wii.ign.com/articles/117/1174844p1.html

Snarast du som inte kan något om spelvärlden, men det är lugnt. Nintendo skulel visserligen ditcha sina friend kodes då de gjorde onlinespelande nästan ommöjligt, men de är fortfarande måna om "barn säkerhet" aka slippa ha servrar uppe. Ingenting i den där artikeln tyder på en bra onlinetjänst eller ens dedikerade servrar, allt de säger är att man får användarkonton i bästa fall istället för random koder...
Nintendo är som Apple, de lyckas sälja dålig hårdvara och dåliga lösningar till höga prise3r, sannoliukheten att de slänger upp en onlinetjänst som är i kvalité med PSN är obefintlig och Live kan man glömma.

Är inte så säker på det i och med att de själva just sagt att de ska återerövra "hardcore spelarna". Detta uttalande i kombination med den länkade artikeln tycker jag talar sitt tydliga språk. Sen att man envetet biter sig fast vid ett speciellt varumärke och hävdar att allt annat är skit innan man ens sett vad nykomligen kommer att kunna prestera blir lite löjligt?!? Vissa hävdar ju att Nintendo alltid kommer att vara en barnkonsoll? Jag är inte så säker på att det kommer vara så föralltid...

Jojo, nog är det vackra ord alltid men man kan inte
"återerövra hardcore spelarna" utan att ge dem vad de vill ha, en konsol som presterar och erbjuder en bra, om inte den bästa, spelupplevelsen. Vad har de presenterat?
Daterad hårdvara precis som Wii, en otympligt stor kontroll?
Vad tusan talar du om för "nykomling", Nitendo är snarast "gamlingen" då de är äldst med marginal av de nuvarande konsoltillverkarna och indirekta skapare av Playstation ^^

Nintendo var inte alkltid en barnkonsol, vi som har ett par år på nacken minns NES, SNES ja till och med N64 som erbjöd spel för riktiga spelare, allt från grymma J-RPG i Secret of Mana och FF, blod och våld i Golden Eye, ett av de bästa FPs någonsin till konsol m.fl. Sen gick det utför, daterad hårdvara gjorde att de tappade 3:e parts stöd och få egna nyheter producerades, samma som skett med Wii.
Som gamer kan jag inte nöja mig med en onlinetjänst av "Nintendo kvalité", jag kan inte riskera att vara utan stortitlar, eller få en dåli spelupplevelse pga seriöst daterad hårdvara. Inte minst kan jag tänka mig att offra alla möjligheter till en bar kontroll för en gimmic, Wii mote eller surfplatta. Nintendo svek oss gamers med Gamecube och har fortsatt så. De säger gärna vackra ord men levererar inget, skulle de släppa en konsol värd namnet köper jag den gärna, men de har mycket kvar att bevisa...

Nykomlingen = Wii U... Vad det gäller hårdvaran så har du inte en susning om hur den kommer att se ut i slutskedet. Idel gissningar... Samma sak vad det gäller onlinetjänsten. Det är en ny konsoll med nytt onlineinnehåll. Har varit med ett tag själv också, köpte NES för min första lön samt har ägt varenda Nintendokonsoll därefter. Har förnärvarande PS3 samt 360 men trots det hoppas jag nintendo fixar det....


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

p0k
Medlem

ironin i allt detta är ju, konstigt nog, att bara FZ'a postar skit från bransch analytiker som oftast har fel och ingen lyssnar på...

Medlem
Skrivet av snurrfint:
Skrivet av Cedric:
Skrivet av snurrfint:

Till de som säger att Wii inte attraherade hardcore gamers vill jag bara säga att ni har så grymt fel.

Jag anser mig själv vara en hardcore gamer. ...

Nej du har fel, du är inte hardcore.

Okej, vad är din definition på hardcore gamer då? Tala om för mig hur du enligt det jag skrev i min post kan fastställa hurvida jag tillhör det vagt definerade begreppet "hardcore gamer" eller inte?

Detta ska bli intressant!!

Nej jag vill nog tyvärr helst inte definiera det begreppet för dom som ändå inte skulle förstå!

Medlem
Skrivet av Cedric:
Skrivet av snurrfint:
Skrivet av Cedric:
Skrivet av snurrfint:

Till de som säger att Wii inte attraherade hardcore gamers vill jag bara säga att ni har så grymt fel.

Jag anser mig själv vara en hardcore gamer. ...

Nej du har fel, du är inte hardcore.

Okej, vad är din definition på hardcore gamer då? Tala om för mig hur du enligt det jag skrev i min post kan fastställa hurvida jag tillhör det vagt definerade begreppet "hardcore gamer" eller inte?

Detta ska bli intressant!!

Nej jag vill nog tyvärr helst inte definiera det begreppet för dom som ändå inte skulle förstå!

Haha, snygg undanflykt.

Du lyckas både med att komma undan att definera vad du menar med hardcore samt varför jag inte tillhör den kategorin, samtidigt som du hävdar att en utbildad civilingenjör inte skulle förstå vad du menar. Det måste vara en jävligt avancerad definition. Låt höra, pucko!

Medlem

Nej jag har nog ingen lust att berätta det, men helt plötsligt växte du i mina ögon ofantligt. Du är ju en "herr civilingenjör"! Men allvarligt, vid det här laget borde du se varför.

123
Skriv svar