Katana skrev:
Soulless skrev:
Xp/resources är ju mer eller mindre ointressanta i ps2...
De flesta certpoints kommer folk att tjäna in offline hursomhelst, och det är ytterst sällan som bristen på en resurs förhindrar en att utrusta sig.
Men men, jag är glad att det inte blir ett p2w men mycket talat för att spelet inte kommer stå sig särskilt länge :/
"Det är en beta". Börjar bli en välanvänd fras vid dehär laget. De håller ju fortfarande på och experimenterar för fullt med resources och CERT-poäng, så är lite väl tidigt att klanka ner på resource-systemet, det är ju långt ifrån färdigt. Du kanske har märkt att de nyligen ökat CERT-reggandet med ett par tusen %?
Gimmler skrev:
Jag testade Betan för nån vecka sen och jag kan säga att det inte tilltalade mig ett dugg. Testade det i nån timme eller två och sedan avinstallerade jag det.
Vet inte om jag har "för dålig" dator för det, men tyckte inte att det var så speciellt snyggt. Dessvärre är det som andra säger också, att det är grymt obalanserade faktioner. Tyckte även att allt var så sjukt utspritt att det nästan var svårt att hitta en bra fight, vilket tog död på mitt intresse...
Kanske spelade vid fel tidpunkt eller något, men njae. Det blir nog inget PS2 för mig.
Kul att andra tycker det är the bee's knees dock

1-2 timmar räcker inte för att utvärdera ett så pass massivt spel som planetside, så känns inte som att du har så mycket kött på benen för att påpeka att det skulle vara obalanserat.
Det är lite klurigt att veta vart striderna är när man lirar i början. Man lär sig till slut vart de brukar vara, och rätt som det är när man flyger runt så råkar man flyga på en stor tankbataljon med 20-30 tanks som rullar in och rensar en stor bas

Jo jag vet det är en beta och jag är väldigt överraskad över hur mycket spelet faktiskt utvecklats den senaste månaden, det är mycket som sker och snabbt går det.
MEN, att döma av den utveckling som skett och den feedback som utvecklarna kommer med så tyder det inte på att spelets grunder kommer ändras, dvs certs kommer endast att erbjuda dig små tillägg till redan användbar utrustning.
Man behöver inte certa vapen eller utrustning/fordon, du får tillgång till väldigt potent utrustning inom samtliga områden direkt från start.
Visst, med certs så kan man sen uppgradera denna utrustning men endast marginellt, saker som olika kikarsikten och mer granater m.m. är såklart användbart men vapnen/utrustning är fortfarande väldigt potenta även i grundutförande.
M.a.o. den ökning av xp/certs (eller resources för den delen) man får av medlemskapet är verkligen inte värt sitt pris då systemet tillåter dig att samla certpoints även när du inte spelar. Och även en aktiv spelare spenderar inte majoriteten av sitt dygn i spelet (hoppas jag verkligen).
Kanske hittar de en bra balans eller ett system som fungerar men hur de än vrider och vänder på det så är certs i ps2 inte ens en fjärdedel så viktiga/eftertraktade som de var i ps1 och hela iden med att snabbare kunna låsa upp certs för ett medlemskap är rent skrattretande.
Men såklart, det kan ju komma fler fördelar med ett medlemskap som kan göra det hela värt sitt pris.