Ramkha skrev:
Fick en nyckel till betan igår från IGN och måste säga att jag tycker spelet är väldigt sådär... tempot är RIKTIGT segt, inte bara om man är van vid COD utan också om man är van vid BF3.
Majoriteten av tiden så springer man mellan punkter och när man väl kommer fram så finns det några få fiender där. Antingen så dör du och får springa hela vägen igen (eller ta ett fordon såklart) eller så tar ni punkten (vilket tar ca 30 sekunder) och så är det bara att springa vidare. 2min senare när du kollar på kartan så har fienden tagit tillbaks punkten och så håller det på.
Ibland, IBLAND så blir det episka slag som tar längre tid. När detta inträffar så är spelet kul, men oftast så är det ganska kasst. Riktigt synd för har sett fram emot detta länge... ganska besviken men kommer ge det några dagar till.
Tråkigt att du inte gillar det men det SISTA som planetside2 behöver är ett högre tempo, spelet är redan nu skadat av influenser från cod/bf3 och på god väg att bli ännu en klon i mängden av kloner.
Jag klankar inte ner på din åsikt, men det finns så många twitchshooters med högt tempo idag redan att vi behöver inte ännu ett. Låt planetside vara planetside för de som gillar lite segare spel.
Det som gjorde planetside1 så orginellt och (för oss fans) oerhört bra var just det faktum att det krävdes strategi på ett stort plan för att lyckas. Allt från trupptransporter till NTU-leveranser bara för att hålla en bas igång.
Och det innebär ibland en del "downtime" och perioder då man inte direkt deltar i striderna. Men det blir mer belönande att då sedan vinna en strid.
Som du själv skriver, ofta tar man över en bas, drar vidare för att se basen falla tillbaks till fienden inom några minuter.
Felet är att folk inte stannar och försvarar, de ser bara sina 500xp när basen blir "defended" och sen springer de vidare för att hinna plocka 500xp i grannterritoriet. Alla tänker på sig själv och sina xp, ingen tänker på samspelet och faktionens bästa. Och varför inte, spelmekaniken påbjuder ett sådant beteende i bästa moderna FPS-anda.
Förhoppningsvis kommer spelet ändras till ett spel mer likt sin föregångare i de kommande patcherna, det kommer isf bli mer komplext och mer "segt tempo" i det att strider kommer ta längre tid och frontlinjer kommer inte svänga lika fort.
Och spelare ska bli belönade för att samspela och straffade för att springa solo och jaga cap-xp.