FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
mrpijey
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-08-02
Inlägg 274

Bra, då kanske vi får se några intressanta lösningar på PS3:an snart, kanske t.om Linuxstödet kommer tillbaka om man lyckas skapa custom firmwares som inte låser ner konsollen helt.

Tobblish
Titel Stammis
Registrerad 2011-01-28
Inlägg 588

Fan vad najs!

Håkan
Titel Proffs
Registrerad 2006-12-12
Inlägg 1 246

Mindre najs för alla som kör legalt.
Detta lär ju betyda att även fusken lär sprida sig? Om man nu kan köra piratkopierade spel utan problem på PSN.

Pålis
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-14
Inlägg 570

Hackers jordens avskum.

LoyalCrystalean
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 046

De gör väl inget? Vem bryr sig om Sony nu för tiden?

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 060

Håkan skrev:
Detta lär ju betyda att även fusken lär sprida sig? Om man nu kan köra piratkopierade spel utan problem på PSN.

Jag trodde att det bara innebär att man kan köra offline, eller mot warez-servers, men att de officiella servers har någon slags verifiering. Eller är det fel?

bullen
Titel Frågvis
Registrerad 2012-09-15
Inlägg 40

PS3 var alltså den konsol med bäst piratskydd denna generationen, tog alltså 6 år för den att bli fullt hackad, för Wii och 360 tog det väl 1-2 år?

crazycat690
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-12-13
Inlägg 167

Sjukt dåligt, nog är de ju för jävligt att vissa inte kan låta saker vara, vem vet vilka konsekvenser detta får? Varför är dessa hackers så kåta på Sony till o börja med? Sony är ju minst "ondskefullt" av de stora företagen, där ser man att det inte lönar sig, tydligen. Sony borde bli mer som Microsoft, ytterst pengahungriga och inte bry sig om sina kunder alls! Då kanske de vore mera accepterade...

Jamen seriöst, pirater o hackare lösa på PSN? Dåligt.

LoyalCrystalean skrev:

Vem bryr sig om PC? 360? Eller Wii? Vem bryr sig om de då? Vad gör det om något skit händer nån av dem? Jag vet inte vad som äcklar mig mest, din attityd eller det faktum att du tummats upp.

MugiMugi
Titel Veteran
Registrerad 2007-06-20
Inlägg 628

conthox skrev:
Håkan skrev:

Jag trodde att det bara innebär att man kan köra offline, eller mot warez-servers, men att de officiella servers har någon slags verifiering. Eller är det fel?

Till att börja med lär det vara 100% fritt fram, men troligtvis kommer Sony att hitta någon lösning för att stänga ute dom från PSN.

ivanhoe68
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-03-24
Inlägg 138

Vad spelar det för roll, PS4 kommer nästa år, jag tycker ps3 börjar kännas som ps2 gjorde på slutet när den gjort sitt =) Så hacka på bara! ;)

Bojkott
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 482

Bra för homebrew, men dåligt för piratkopiering.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 454

Usch, förhoppningsvis har de ett bättre system till PS4:an.

jfsn
Titel Frågvis
Registrerad 2007-05-13
Inlägg 17

Är sony de mest utsatta av dom tre stora lirarna? Eller har jag bara missat de andra. Flashade min box kommer jag ihåg när den släpptes, o vad jag vet funkar det gamla tricket fortf? Wii:et softmoda jag och den går fint tror jag . Inte testat på ett par månader.

Raklödder
Titel Veteran
Registrerad 2012-08-21
Inlägg 654

Den här 'nyheten' är som skapt för mig! Tack så mycket!! :D

Tommy96
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-31
Inlägg 188

Alla som hackar och går utan för dom regler som finns (visst det finns korkade regler det kan jag erkänna) ni är bara låglivade som gör det värre för oss som är ärliga.

SWEBarb
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-19
Inlägg 2 422

Riktigt uselt.. tråkigt för alla som köper spel så sitter det kids med nertankade spel och ska kunna komma åt psn store.. förjävligt :(

Rasmus117
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-11
Inlägg 130

SWEBarb skrev:
Riktigt uselt.. tråkigt för alla som köper spel så sitter det kids med nertankade spel och ska kunna komma åt psn store.. förjävligt :(

SHOW ME YOUR WAR FACE!

sunka
Titel Frågvis
Registrerad 2010-03-02
Inlägg 18

bullen skrev:
PS3 var alltså den konsol med bäst piratskydd denna generationen, tog alltså 6 år för den att bli fullt hackad, för Wii och 360 tog det väl 1-2 år?

Nej JTAG kom först till xbox 360 runt 2009, och funkade endast på en speciellt dashboard.

Pålis
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-14
Inlägg 570

bullen skrev:

Xbox och Wii blev knäckta hårdvarumässigt tidigt ja,

men jag tror nog det är värre när spelkonton blir hackade,
hela psn blev ju hackat för ett tag sen, men dylikt har inte hänt på Xbox under alla dessa år.

Så då kan man väl säga att Xbox haft sämst hårdvaru skydd medans playstation haft sämst onlinekydd.

Rootaccess
Titel Nykomling
Registrerad 2012-10-25
Inlägg 1

Sony säljer en konsol med officiell support för dual boot och otherOS. Sedan tar de bort den funktionaliteten som kunder betalat för. Uselt!
Änligen kan man lägga tillbaka sin Linux-distro utan att förstöra övrig funktionalitet.

Enligt säkra källor så är det alltså PS3 firmwaren som heter BlueDiskCFW, inte hackergruppen. CFW står för Custom FirmWare.
De som knäckte lv0 nyckeln kallar sig "The Three Musketeers" , inte Tuskateers.

Redigerat av moderator: ingen pirathjälp på FZ, tack. /Tompa

LoyalCrystalean
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 046

crazycat690 skrev:

LoyalCrystalean skrev:

Vem bryr sig om PC? 360? Eller Wii? Vem bryr sig om de då? Vad gör det om något skit händer nån av dem? Jag vet inte vad som äcklar mig mest, din attityd eller det faktum att du tummats upp.

Men Sony tog ju bort Linux-stöd, PS2-kompatibilitet och andra saker, haft jävla dåliga ursäkter till kunder och annat skit. Hur fan kan man respektera det? Jag gör iallafall inte de, Sony har nästan alltid varit skit i mina ögon.

Pålis
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-14
Inlägg 570

crazycat690 skrev:
Sjukt dåligt, nog är de ju för jävligt att vissa inte kan låta saker vara, vem vet vilka konsekvenser detta får? Varför är dessa hackers så kåta på Sony till o börja med? Sony är ju minst "ondskefullt" av de stora företagen, där ser man att det inte lönar sig, tydligen. Sony borde bli mer som Microsoft, ytterst pengahungriga och inte bry sig om sina kunder alls! Då kanske de vore mera accepterade...

Jamen seriöst, pirater o hackare lösa på PSN? Dåligt.

LoyalCrystalean skrev:

Jasså du är i farten igen med ditt MS hat,
Det kanske vore bättre om Sony försökte gå en kurs i säkerhet så slapp man läsa dina MS hat inlägg.

Parzec
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-03
Inlägg 2 414

crazycat690 skrev:
Sjukt dåligt, nog är de ju för jävligt att vissa inte kan låta saker vara, vem vet vilka konsekvenser detta får? Varför är dessa hackers så kåta på Sony till o börja med? Sony är ju minst "ondskefullt" av de stora företagen, där ser man att det inte lönar sig, tydligen.

Jag är nyfiken på varför du tycker att Sony är mindre "onskefulla" än sina konkurrenter ? Vad det gäller konsollerna ser jag de tre företagen som mer eller mindre jämlikar.

Pålis
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-14
Inlägg 570

Parzec skrev:
crazycat690 skrev:
Sjukt dåligt, nog är de ju för jävligt att vissa inte kan låta saker vara, vem vet vilka konsekvenser detta får? Varför är dessa hackers så kåta på Sony till o börja med? Sony är ju minst "ondskefullt" av de stora företagen, där ser man att det inte lönar sig, tydligen.

Jag är nyfiken på varför du tycker att Sony är mindre "onskefulla" än sina konkurrenter ? Vad det gäller konsollerna ser jag de tre företagen som mer eller mindre jämlikar.

Han är ett troll helt enkelt, det är ju inte första gången han håller på med sitt snack.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-22
Inlägg 0

PS3 som varit så skönt befriad från aimbots och annat fusk som PC är fullständigt nedlusat med - Då var det slut med det.

Tommy96
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-31
Inlägg 188

Alla som trycker ner dom som är mot hackning och lagbrytelse är bara idioter som borde slängas in i en cell och lämnas där. Följer reglerna och var nöjda, ja det finns idiotiska regler.

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 475

VIlka åtgärder kommer tas av detta? finns väl ingenting de kan göra

animax
Titel Nykomling
Registrerad 2009-10-01
Inlägg 4

Snälla ta fanboy bråket ngn annanstans. Tack.

Digu21
Titel Stammis
Registrerad 2011-05-21
Inlägg 410

Detta är väl inget bra? Jag tycker det är synd att förstöra för andra folk och inte ha någon form av respekt för dem som köper och spelar spel på PS3.. Jag är sjukt trött på alla dessa hackers..

crazycat690
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-12-13
Inlägg 167

Parzec skrev:
crazycat690 skrev:

Ja spendera just 20 min på att skriva ett fint inlägg om hur ja överdrev samt försvarade min åsikt, på samma gång som jag försökte skapa lite fred här... Sen försvann det bara, så du får tyvärr nöja dig med detta svar om det första inte magiskt dyker upp här nångång :P

Tack för mig!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 567 medlemmar online. 58 foruminlägg har postats idag.

FZ