Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Neatherblade
Titel Rikskändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 9 530

Two Face rånade väl en bank i slutet av ettan. Han kanske är huvudskurken i tvåan.

Better chance to rule in hell than serve in heaven
[/////=\\\\\]::[]:::::::::::::::::::::::
Titel Proffs
Registrerad 2007-06-20
Inlägg 1 727

Harley Quinn ser väldigt... Annorlunda ut mot vad hon gjorde i första spelet. Om de där nu ska vara Harley vill säga.

Och jag fattar fortfarande inte varför dom valde att döpa det till Arkham City. Produktassociationer (puuh!) i all ära men hade de inte varit bättre att döpa de till Gotham City? Eller så kanske man bara kommer att vara på The Burrows hela spelet, då förstår man ju lite vara dom valde att döpa de som de gjorde...

Edit: Neatherblade, att gå rån att råna en bank till att vara uppföljarens "main villian" är ett lite väl stort kliv tycker jag. Sen är de redan bekräftat att jokern kommer att vara med i tvåan om man ska så efter announcement trailern. Så jag gissar på att han har en ännu större plan i kikaren den här gången.

Redigerat 2010-09-01 21:06 av Thumba
Redigerat 2010-09-01 21:05 av Thumba
Carl Johansson-Sundelius
Titel Redaktör
Registrerad 2001-12-04
Inlägg 7 706

Eftersom bilderna inte är "officiella" finns det ju en minimal risk att de inte är äkta men vi skulle bli bra förvånade.

kebbe
Titel Storröjare
Registrerad 2007-10-29
Inlägg 3 869

Usch! Detta såg verkligen inte bra ut.

Titel Proffs
Registrerad 2007-06-20
Inlägg 1 727

kebbe skrev:

Tycker att de ser i stort sett lika bra ut som ettan, och den rullar väll UT3 motorn om jag inte minns fel?

Titel Stammis
Registrerad 2007-08-22
Inlägg 418

Crazy Cat Lady och Tve Fejjan, whohoo!

kebbe
Titel Storröjare
Registrerad 2007-10-29
Inlägg 3 869

Thumba skrev:
kebbe skrev:

Tycker att de ser i stort sett lika bra ut som ettan, och den rullar väll UT3 motorn om jag inte minns fel?

Tycker allt att det ser sämre ut än ettan. Catwoman ser ju t.ex. ut att vara urklippt ur ett tidigt PS2-spel (DOA).

Raderad
Titel
Registrerad 2012-02-09
Inlägg 0

Har inte riktigt fattat varför dom döper spelet till Arkham City? Trodde Arkham var ett dårhus. Det har bara varit en stad i H.P. Lovecrafts noveller som inte alls är associerat med DC Universe. Bra jobbat liksom :D

Titel Veteran
Registrerad 2003-07-24
Inlägg 1 101

Katten_Gustaf skrev:
Har inte riktigt fattat varför dom döper spelet till Arkham City? Trodde Arkham var ett dårhus.

Arkham Asylum var att dårhus..

Ser fram emot spelet men hoppas på mer frihet så att det inte är lika linjärt att spela igenom det igen som Arkham Asylum

F.ö. så ser catwoman för snäll ut.

Oneone
Titel Proffs
Registrerad 2006-09-07
Inlägg 1 588

shit va coolt! :D jag kommer att köpa direkt! älskade första spelet, ett av de spel med bäst atmosvär jag någonsin spelat :D

b0bbe
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-13
Inlägg 121

Can't wait! Roligt med Two-Face.

SWEBarb
Titel Kändis
Registrerad 2001-12-19
Inlägg 5 762

Va ni gnäller, ser ju fet soft ut ju för tusan.

uberpwnage2.0
Titel Proffs
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 1 960

Från en PS2? PS2 har långt ifrån en sådan kapacitet. Helst inte när du spanar in på nära håll. USCH!

mrpeters
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-09
Inlägg 1 400

Fattar inte varför alla gnäller så mycket...
Det finns tonvis av grymma spel med dålig grafik.
Sluta klaga på spel som inte har släppts än!!

Jag tycker att screenshotsen ser hyffsade ut, Catwoman ser dock lite..slampig.. ut :P
Fan sån där urringning har ju inte ens min röv :D
Men den kanske finns där för att förvirra fienden ;)

Catwomans special attack: *hopp**hopp* *jiggle* *jiggle*
Joker gubbarna: *drool*

Redigerat 2010-09-01 22:28 av mrpeters
GRiZZLYFiRE
Titel Proffs
Registrerad 2004-07-03
Inlägg 2 100
GRiZZLYFiRE
Titel Proffs
Registrerad 2004-07-03
Inlägg 2 100
GRiZZLYFiRE
Titel Proffs
Registrerad 2004-07-03
Inlägg 2 100
Titel Spelar på easy
Registrerad 2010-08-03
Inlägg 290

TwoFAce är grym

GRiZZLYFiRE
Titel Proffs
Registrerad 2004-07-03
Inlägg 2 100
AW8
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2008-05-22
Inlägg 926

Thumba skrev:
Och jag fattar fortfarande inte varför dom valde att döpa det till Arkham City. Produktassociationer (puuh!) i all ära men hade de inte varit bättre att döpa de till Gotham City? Eller så kanske man bara kommer att vara på The Burrows hela spelet, då förstår man ju lite vara dom valde att döpa de som de gjorde...

Spelet kommer ju utspela sig i fängelsestaden Arkham City, så det är väl passande? Dessutom är det ju som du säger, om det inte har Arkham i titeln så hänger inte titlarna ihop så bra.

På Arkhamcity.co.uk läste jag att det enligt Official Playstation Magazine kommer att finnas multiplayer i Arkham City.
Låt oss hoppas att de håller sig till co-op Predator-challenges och co-op slagsmål-challenges. :)

Redigerat 2010-09-01 22:32 av AW8
GRiZZLYFiRE
Titel Proffs
Registrerad 2004-07-03
Inlägg 2 100
RazorShard
Titel Proffs
Registrerad 2005-04-19
Inlägg 1 323

Fasen vad mycke gnäll. Om det håller samma klass som 1:an så är det en given vinnare och ett givet köp för min del.

Titel Storröjare
Registrerad 2004-08-17
Inlägg 4 400

Värt att köpa enbart för att få se Katt-tjejens kurvor mmmmmmmysigt. Hade gärna klappat den kisekatten. :P:up:

Eisenhart73
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-25
Inlägg 794

UT3-engine börjar kännas gammal. Men skit samma! Tror det kommer blir ett grymt spel. Första lyckades verkligen fånga den rätta Batman-känslan. Bara man slipper de löjliga bossfighterna....

Intel i7 990X @ 4200 MHz, G1.Assassin X58, GeForce GTX 580 SLI, Corsair Dominator GT 12GB DDR3 Triple Channel @ 1000 MHz (2:10) @ 9-11-9-27
Raderad
Titel
Registrerad 2012-02-09
Inlägg 0

Kaleid skrev:
Katten_Gustaf skrev:
Har inte riktigt fattat varför dom döper spelet till Arkham City? Trodde Arkham var ett dårhus.

Besvarade inte riktigt min fråga men jag formulerade den väl dåligt. Arkham i DC Universe har aldrig varit en stad utan bara ett dårhus såvitt jag vet så jag tycker det är konstigt hur man döper spelet till Arkham City. Varför inte Arkham Asylum 2?

Redigerat 2010-09-01 23:45 av Gustave
Nemo
Titel Veteran
Registrerad 2003-04-02
Inlägg 759

Fattar inte heller vad vissa gnäller över. Ser ju riktigt lovande ut!

Titel Hemmavan
Registrerad 2007-06-05
Inlägg 157

Katten_Gustaf skrev:
Kaleid skrev:
Katten_Gustaf skrev:

Besvarade inte riktigt min fråga men jag formulerade den väl dåligt. Arkham i DC Universe har aldrig varit en stad utan bara ett dårhus såvitt jag vet så jag tycker det är konstigt hur man döper spelet till Arkham City. Varför inte Arkham Asylum 2?

Därför Arkham City är en förlängning av Arkham Asylum ut till fastlandet, man ser byggnadsplanen av den i direktörens hemliga kontor om man kollar upp det påskägget på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=ZNJ9gilJxjg (1.14 in i klippet)

Är nog också en bra brygga för ett potentiellt Gotham City på en trea då eftersom man kan knyta City till det tidigare spelet osv.

qayotee
Titel Stammis
Registrerad 2002-12-22
Inlägg 368

Hade skitskoj med ettan och ser verkligen fram emot 2:an!

Titel Veteran
Registrerad 2006-10-12
Inlägg 929

kebbe skrev:
Thumba skrev:
kebbe skrev:

Tycker allt att det ser sämre ut än ettan. Catwoman ser ju t.ex. ut att vara urklippt ur ett tidigt PS2-spel (DOA).

Du har uppenbarligen aldrig varit i närheten av en PS2a... dummaste jag hört.

Titel Intresserad
Registrerad 2007-02-15
Inlägg 68

Catwoman!!! yay

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 344 medlemmar online. 8 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter