FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Skjuludde1
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-15
Inlägg 245

Haha Freddie Prince Jr. Long time no see

Thane
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 4 824

En Mass Effect-film i stil med Take Earth back-trailern hade jag gärna sett. Men det här ju bara löjligt.

beltet
Titel Intresserad
Registrerad 2010-10-07
Inlägg 99

Synd att det var min minst omtyckta karaktär...

Apministern
Titel Proffs
Registrerad 2009-01-19
Inlägg 1 426

Hmm, I think I'll pass.

the_apollo
Titel Intresserad
Registrerad 2012-07-23
Inlägg 64

Skamligt värre.. vilken idiot kom på att göra en tecknad film i äkta Cartoon Network "kvalitet" innehållandes MASS EFFECT..?!

BioWare, som på egen hand klarar av att göra otroligt fantastiska filmklipp (som SWTOR de trailers med otroligt grafik)
..Och de tillåter att sånt här skit tillverkas? Vad fan BioWare?

Icerock
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 517

Garrus som Archangel på Omega där har du en film!

Funmation...my god..epic fail.

Mjauv
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-25
Inlägg 1 091

Fy tusan vilken skit. Jag hade förväntat mig att de gjorde en anständig animerad film á la Mass Effects otaliga cutscenes, inte någon billig tecknad smörja. För övrigt är karaktären lika intressant som en pinne och trailern luktar såpopera lång väg. Blä.

Remus
Titel Pelletsbud
Registrerad 2004-04-12
Inlägg 3 873

Haha fy fan vad vidrigt. Usch och tvi.

Uzza
Titel Stammis
Registrerad 2004-05-11
Inlägg 435

the_apollo skrev:
Skamligt värre.. vilken idiot kom på att göra en tecknad film i äkta Cartoon Network "kvalitet" innehållandes MASS EFFECT..?!

BioWare, som på egen hand klarar av att göra otroligt fantastiska filmklipp (som SWTOR de trailers med otroligt grafik)

Mjauv skrev:
Fy tusan vilken skit. Jag hade förväntat mig att de gjorde en anständig animerad film á la Mass Effects otaliga cutscenes, inte någon billig tecknad smörja.

Suck...

Har ni ens hört talas om anime?
Production I.G som producerar detta ligger bakom många hyllade verk, som t.ex. Ghost in the Shell.

Ahris
Titel Stammis
Registrerad 2010-05-10
Inlägg 300

the_apollo skrev:

EA äger numera Bioware, de har inget att säga till om.

Mjauv
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-25
Inlägg 1 091

Uzza skrev:
the_apollo skrev:

Mjauv skrev:
Fy tusan vilken skit. Jag hade förväntat mig att de gjorde en anständig animerad film á la Mass Effects otaliga cutscenes, inte någon billig tecknad smörja.

Suck...

Production I.G som producerar detta ligger bakom många hyllade verk, som t.ex. Ghost in the Shell.
Jo jag har hört talas om anime och det finns även anime som jag uppskattar. The Boondocks är ett exempel, filmen Spirited Away är ett annat. Trailern är och förblir skit, alldeles oavsett om det är anime eller inte.

dMike
Titel Frågvis
Registrerad 2012-05-14
Inlägg 45

Jag är lite tudelad här. Trodde att det skulle vara Epic Fail med en tecknad James Vega men jag tyckte om vissa avsnitt.

Tvärr så är det mest en typisk "Hollywood"-trailer med en explosion av häftiga klipp och grötiga basröster vilket gör det svårt att veta hur den riktiga filmen kommer att bli. Beroende hur tempot är i den riktiga filmen så kan det funka.

sparriskrigaren
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-08-08
Inlägg 183

Alltså, omdömet. Ta gärna den mest förglömliga, fjantiga och störande karaktären i hela spelserien och gör en risig film om honom? Det är precis i nivå med allt annat de har gjort för att förstöra spelserien efter första spelet.

DAoG
Titel Veteran
Registrerad 2008-12-02
Inlägg 839

Skjuludde1 skrev:

Wing Commander :D

Uzza skrev:
the_apollo skrev:

Mjauv skrev:

Suck...

Jämför inte den här filmen med Ghost in the shell, det bara pinsamt. Den här tecknade stilen är i klass som en Cartoon Network serie, väldigt amerikaniserat. Anime ska inte se ut så här.

Fenix
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 273

Vilket jävla stolpskott är det som kommit på den briljanta idén att göra det i manga-stuk?

Vincent_graymore
Titel Stammis
Registrerad 2008-02-04
Inlägg 532

denna typ av film = BILLIGARE...

Salami
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 181

Det tråkiga är ju att det är före och inte efter Me3.

Efter Me3 vågar Bioware/EA inte göra något som har med slutet/efter Me3 att göra då dom skapade

"SPAAAAAAAAAAACE" Magic

Ingen kommer någonsin vilja röra den soppan igen.

deezel
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-04-29
Inlägg 126

Såg bättre ut än förra trailern, även om det nu är minimalt bättre.

Har dom tagit in sommarpraktikanter på Production I.G.? Det här är fortfarande långt under den kvalitet som man kan förvänta sig när dom är inblandade.

Mjauv
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-25
Inlägg 1 091

DAoG skrev:
Skjuludde1 skrev:

Wing Commander :D

Uzza skrev:
the_apollo skrev:

Mjauv skrev:

Suck...

Jämför inte den här filmen med Ghost in the shell, det bara pinsamt. Den här tecknade stilen är i klass som en Cartoon Network serie, väldigt amerikaniserat. Anime ska inte se ut så här.
Påminner mig om den datoranimerade film om Warhammer 40K som kom för något år sedan. Den skräprullen påminner en om hur lite ord som "datoranimerad" och "anime" säger om den faktiska kvalitén på slutprodukten.

Castor.T
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2008-06-14
Inlägg 549

Såg ju inte vidare trevligt ut.

skogsvilden
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-07
Inlägg 669

Att Production I.G sjunkit så lågt...

TheGreatHydra
Titel Frågvis
Registrerad 2011-04-10
Inlägg 27

A film brought to you by Michael Bay ...

Kiriakis
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-20
Inlägg 348
Aresz
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 2 363

Efter det där slutet i ME3 så är det nu dags att dra åt och låta serien dö med förakt?

Mer DLC vad som hänt innan efter man klarat spelet, varför skulle jag villa lira det? Och nu en egen "anime" film med Vega av alla sämsta karaktärer?

Nej usch :/ Mass Effect är över för min del känner jag, så länge dom inte syr ihop någon uppföljare eller något mer "riktigt".

the_apollo
Titel Intresserad
Registrerad 2012-07-23
Inlägg 64

Ahris skrev:
the_apollo skrev:

BioWare har självständig rätt att bestämma över sin verksamhet trots de är en division av Electronic Arts.
Dessutom så utgör BioWare 1/4 av Electronic Artcs hela verksamhet, deras arbete har högt inflytande på huvudföretagets verksamhet och vinster.

På sin höjd så säger EA till BioWare "gör ett spel som går att sälja", och BioWare får själva bestämma sig om var de ska gå och vad för sorts spel de gör.
Att utgöra en division av ett företag betyder inte att BioWare inte har en självständig funktionell verksamhet längre,
för utan BioWares ledarskaps självständiga beslutstagande så skulle spelserier som 'Mass Effect' eller 'Dragon Age' aldrig existerat.
EA finns simpelt där för att finansiera projekt och tjäna pengar i retur på investeringar samt distribuera spelen.

Castor.T
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2008-06-14
Inlägg 549

the_apollo skrev:
Ahris skrev:
the_apollo skrev:

BioWare har självständig rätt att bestämma över sin verksamhet trots de är en division av Electronic Arts.
Dessutom så utgör BioWare 1/4 av Electronic Artcs hela verksamhet, deras arbete har högt inflytande på huvudföretagets verksamhet och vinster.

På sin höjd så säger EA till BioWare "gör ett spel som går att sälja", och BioWare får själva bestämma sig om var de ska gå och vad för sorts spel de gör.
Att utgöra en division av ett företag betyder inte att BioWare inte har en självständig funktionell verksamhet längre,
för utan BioWares ledarskaps självständiga beslutstagande så skulle spelserier som 'Mass Effect' eller 'Dragon Age' aldrig existerat.
EA finns simpelt där för att finansiera projekt och tjäna pengar i retur på investeringar samt distribuera spelen.

Det är ju garanterat EA's idé att BioWares spel ska ha MP..

Newklear
Titel Proffs
Registrerad 2008-07-28
Inlägg 1 234

Uzza skrev:
the_apollo skrev:

Mjauv skrev:

Suck...

Barnprogram hör inte hemma i mass effect-universumet.

Uzza
Titel Stammis
Registrerad 2004-05-11
Inlägg 435

Newklear skrev:
Uzza skrev:
the_apollo skrev:

Mjauv skrev:

Suck...

En mer trångsynt inställning får man nog leta efter.
Bara för att det är tecknat betyder det inte att det är för barn. Eller skulle du låta en 8-åring se på detta?

Anime är en stil, och i princip alla genrer finns representera, i alla åldersgränser.

Om det är väl utfört gör det inget som helst att Mass Effect får en anime film.

Newklear
Titel Proffs
Registrerad 2008-07-28
Inlägg 1 234

Uzza skrev:
Newklear skrev:
Uzza skrev:
the_apollo skrev:

Mjauv skrev:

Suck...

En mer trångsynt inställning får man nog leta efter.
Bara för att det är tecknat betyder det inte att det är för barn. Eller skulle du låta en 8-åring se på detta?

Anime är en stil, och i princip alla genrer finns representera, i alla åldersgränser.

Om det är väl utfört gör det inget som helst att Mass Effect får en anime film.

Nej, jag skulle visa 8-åringen riktiga barnprogram istället, såna som jag själv såg på när jag var liten :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 471 medlemmar online. 21 foruminlägg har postats idag.

FZ