PS Vita har "långsiktigt skydd" mot piratkopiering

Robot
PS Vita har "långsiktigt skydd" mot piratkopiering

Sony medger att anledningen till att de har sitt eget format även till PS Vita är att det ska hålla piratkopierare borta.

#sony


Medlem
PS Vita har "långsiktigt skydd" mot piratkopiering

Vadå tänka? Jag har inte tid med sådant, jag spelar PSV.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Medlem

Jag väljer att se det som så:

Alla som piratkompierar ett spel jag köpt stjäl av mig i och med att jag som kund i slutändan får betala för spelföretagets förluster

Medlem

PS Vita (WiFi) för 1990kr på Elgiganten. Om det skulle intressera någon.

(Gäller endast WiFi)

MFZ
Medlem

-"det är därför korten du kan köpa för spelen är i deras egna proprietära format" ?

exakt vad betyder det där? måste man köpa speciella kort (separat) för varje spel man köper och isf vad kostar dom?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Enda anledningen till att folk köpte PSP var för all custom skit. Emulatorer, bättre firmware, lätt nerladdning av spel, möjligheten att spela diablo2?! osv osv. Det finns ingen marknad för en handhållen för 2300kr för att sen behöva köpa spel för 499kr, som man bara kan spela ett par timmar pga låg batteritid.

Medlem
Skrivet av modusoperandi:

-"det är därför korten du kan köpa för spelen är i deras egna proprietära format" ?

exakt vad betyder det där? måste man köpa speciella kort (separat) för varje spel man köper och isf vad kostar dom?

Det betyder att korten som spelen kommer på bara passar i PSVn. (Ungefär som att "korten" som N64 spel kom på bara passade i N64.)


signatur

// Bacon <3

Medlem

@modusoperandi
Playstation Vita använder sig av en sorts kasetter för sina spel. Det är alltså inte CD-format men alla kasetterna ser likadana ut, däremot är koden i allihop för att skydda dem mot piratkopiering annorlunda.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

MFZ
Medlem

ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan det är knäckt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Kommer aldrig funka.

Medlem

Lönlöst piraterna kommer alltid segra

Medlem

Tror att Segern kommer med en kostnad, ingen kopiering = låg försäljning, d.v.s. ingen succé.

Medlem

Jo,det blir succé. Sony kan styra när spelt släpps i olika regioner och utvecklarna kanske kan stoppa begagnatmarknaden. Det kallar jag succé för bolagen och de skriker nog äntligen. Om sedan det blir någon försäljning spelar nog inte stor roll.


signatur

Det var detta...

Medlem

Priset är löjligt högt för en handhållen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kingrags:

Jag väljer att se det som så:

Alla som piratkompierar ett spel jag köpt stjäl av mig i och med att jag som kund i slutändan får betala för spelföretagets förluster

...... vet inte ens.... va....

Det finns väl redan ett flertal person som visat på att de kan köra egen kod på PS Vita, så deras långsiktiga plan är nog redan körd.

Medlem

vad en random pirat tänker när han ser denna nyhet


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Molotov:

Priset är löjligt högt för en handhållen.

ah kom igen 1990:- på elgiganten är inte alls farligt ju.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Molotov:

Priset är löjligt högt för en handhållen.

ah kom igen 1990:- på elgiganten är inte alls farligt ju.

Du kan köpa en ps3a eller en 360 med spel för det priset. Det går inte förneka att det är dyrt, i förhållande till vad man får för det priset. I det där priset, ingår deras löjligt överdrivna prissatta minneskort? annars är väl det minst ett par hundra lappar till.

Medlem
Skrivet av Bannor:

Tror att Segern kommer med en kostnad, ingen kopiering = låg försäljning, d.v.s. ingen succé.

3DS säljer bra, går iof att backupa DS + Homebrew och dom har Mario, så kanske inte går att gämföra

Inaktiv

tar inte lång tid innan nån kan dumpa minnet från deras lagringsmedium oavsett kopieringsskydd ..sen är det bara att ladda ner

Medlem
Skrivet av riktigninja:

tar inte lång tid innan nån kan dumpa minnet från deras lagringsmedium oavsett kopieringsskydd ..sen är det bara att ladda ner

Firmwaren går redan att dumpa lätt, och den verkar vara soild och utan hål, så "bara" tror jag vi kan utesluta, men vi får se.
PSP Emulatorn är den svaga punkten, den går att exploita för homebrew(hello world!). men det fixar dom nog ganska omgående

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Molotov:

Priset är löjligt högt för en handhållen.

ah kom igen 1990:- på elgiganten är inte alls farligt ju.

+ Minneskort som är i princip nödvändigt, då kan man lägga dit 800 kronor till för 32 GB.
Inte jättebilligt enligt mig. :/

Medlem

Man ska nog inte köpa en vita först sen en ps3a eller? Nä vitan å ps3an funkar bra ihop man ska ha båda! Har kört en del på Psvitan idag å jag är mer en nöjd

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Molotov:

Priset är löjligt högt för en handhållen.

ah kom igen 1990:- på elgiganten är inte alls farligt ju.

Du kan köpa en ps3a eller en 360 med spel för det priset. Det går inte förneka att det är dyrt, i förhållande till vad man får för det priset. I det där priset, ingår deras löjligt överdrivna prissatta minneskort? annars är väl det minst ett par hundra lappar till.

jo men sen så släpptes 360'n och ps3'an för vaddå 6 år sen? och det är ju bara o kolla på laptop fronten när det gäller pc kostar mycket mer med bärbart än om man väljer stationärt. och vist man behöver behöver ett minneskort men 16 gb såg jag dom tog ca 449:- känns inte överdriver farligt för mig iaf. men o andra sidan så köper jag inte minneskort allt för ofta heller så har ingen direkt koll på vad normalt sett samma utrymme kostar i annat fabrikat.


signatur

God is dead

Inaktiv
Skrivet av Angust:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Molotov:

Priset är löjligt högt för en handhållen.

ah kom igen 1990:- på elgiganten är inte alls farligt ju.

Du kan köpa en ps3a eller en 360 med spel för det priset. Det går inte förneka att det är dyrt, i förhållande till vad man får för det priset. I det där priset, ingår deras löjligt överdrivna prissatta minneskort? annars är väl det minst ett par hundra lappar till.

jo men sen så släpptes 360'n och ps3'an för vaddå 6 år sen? och det är ju bara o kolla på laptop fronten när det gäller pc kostar mycket mer med bärbart än om man väljer stationärt. och vist man behöver behöver ett minneskort men 16 gb såg jag dom tog ca 449:- känns inte överdriver farligt för mig iaf. men o andra sidan så köper jag inte minneskort allt för ofta heller så har ingen direkt koll på vad normalt sett samma utrymme kostar i annat fabrikat.

16gb cf minne av hög kvalite kostar väl runt 8-900 ananrs .. vet inte vad den där ps vita använder

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Angust:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Molotov:

Priset är löjligt högt för en handhållen.

ah kom igen 1990:- på elgiganten är inte alls farligt ju.

Du kan köpa en ps3a eller en 360 med spel för det priset. Det går inte förneka att det är dyrt, i förhållande till vad man får för det priset. I det där priset, ingår deras löjligt överdrivna prissatta minneskort? annars är väl det minst ett par hundra lappar till.

jo men sen så släpptes 360'n och ps3'an för vaddå 6 år sen? och det är ju bara o kolla på laptop fronten när det gäller pc kostar mycket mer med bärbart än om man väljer stationärt. och vist man behöver behöver ett minneskort men 16 gb såg jag dom tog ca 449:- känns inte överdriver farligt för mig iaf. men o andra sidan så köper jag inte minneskort allt för ofta heller så har ingen direkt koll på vad normalt sett samma utrymme kostar i annat fabrikat.

16gb cf minne av hög kvalite kostar väl runt 8-900 ananrs .. vet inte vad den där ps vita använder

okey så här ser iaf vita minneskorten ut iaf http://images.webhallen.com/product/146920/large sen vet jag inte hur mycket det skiljer sig mot "vanliga" minneskort


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Angust:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Molotov:

Priset är löjligt högt för en handhållen.

ah kom igen 1990:- på elgiganten är inte alls farligt ju.

Du kan köpa en ps3a eller en 360 med spel för det priset. Det går inte förneka att det är dyrt, i förhållande till vad man får för det priset. I det där priset, ingår deras löjligt överdrivna prissatta minneskort? annars är väl det minst ett par hundra lappar till.

jo men sen så släpptes 360'n och ps3'an för vaddå 6 år sen? och det är ju bara o kolla på laptop fronten när det gäller pc kostar mycket mer med bärbart än om man väljer stationärt. och vist man behöver behöver ett minneskort men 16 gb såg jag dom tog ca 449:- känns inte överdriver farligt för mig iaf. men o andra sidan så köper jag inte minneskort allt för ofta heller så har ingen direkt koll på vad normalt sett samma utrymme kostar i annat fabrikat.

16gb cf minne av hög kvalite kostar väl runt 8-900 ananrs .. vet inte vad den där ps vita använder

okey så här ser iaf vita minneskorten ut iaf http://images.webhallen.com/product/146920/large sen vet jag inte hur mycket det skiljer sig mot "vanliga" minneskort

Eget format, fast det kanske dyker upp adaptrar för microSD. Vet inte formatet på deras nya kort, så det kanske inte går.

Medlem

Det man får tänka på om man ska köpa detta är:

PS Vita 1990:- på Elgiganten
16Gb minneskort 399:- på Elgiganten

Det är ändå ganska okej! Billigare än på andra platser iaf. Psp var också i den prisklassen när det släpptes.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Priset är löjligt högt för en handhållen.

Men att lägga ut sex lakan på en ny iPhone en gång i halvåret, som knappt skiljer sig från den förra modellen, det gör folk gladeligen!

12
Skriv svar