Lolflakes skrev:
FuzioN skrev:
gillar denna genren men tycker inte om när det blir för realistiskt, dvs dayz det blir för segt.
Sen mer variation av zombies bör finnas oxå. och campa med sniper bör vara mindre tilltalande mer close quarter ställen/städer osv.
Driver du med mig? Gå och spela zombies på cod istället
Nej det gör jag inte, dayz är noobvänligt och dumt uppbyggt smart idé som fan, Men! det fattas saker så som det är uppbyggt, för stora gaps mellan städerna visst kan man bygga ett realistiskt spel men du måste tänka gör då¨såhär stora mellanrum mellan skydd och städer gör du bara en sak motiverar campande och sniper och långdistans.
Vilket förstör hela spelet i mitt tycke, jag har ingenting emot att du måste ta sprutor morfin kan knäcka benen osv. men det måste vara till en viss degree, du skadar och bryter mer i day z än vad du skulle göra i verkligheten(ja verkligeheten) jag kan hoppa 5 meter ifrån en lada utan skada mig alls. här bryter du benen.
så fail, vad jag menar är ha det mer fastpaced dvs du kan springa lite snabbare när du sprintar och kan ha större stamina bar osv, men att det tar längre tid att fylla den.
Men det största problemet är det finns för lite städer, för mycket avstånd mellan städerna och när du väl är i en stad är det för mycket öppet tänk dig new york massa hus man kan gå emellan hoppa emellan ta brandstegen in ist för dörren, gå källar vägen. sen har man runt 500 hus i ett city område istället för säga "här har vi en stad vi sätter ihopa 35 hus, det är ingen stad.
Du verkar inte fatta hur mycket bättre och roligare detta spelet skulle vara med gränder med horder av olika zombies och du kan barrikera in dig och klättra över till ett annat hus ifall du blir översprungen av just zombierna.
även om det finns mer täta områden och närmre så motiverar detta mindre att snipers sitter i bushen med fullt av grejjer och snipar folk springandes helt öppet utan möjlighet att ta skydd eller ta sig där ifrån, det är just detta som förstör dayz och vad dom kan göra mycket bättre, och givetvis mer varierande zombies L4D och liknande kan man tänka physicsen och göra spelet mindre klunky.
Just nu är spelet mer orealistiskt än realistiskt varför? well allting är dummare än i verkligheten av vad allt är, dom som gjort spelet har ingen verklighetsuppfattning. jag menar inte gör ett cod spel givetvis inte det hade varit tråkigt imo. men mer emot det hållet lite snabbare och realistiskt i movement än vad just day z är för det roliga är day z är rakt av så långt ifrån realistiskt, men du verkar ha en bild att verkligheten är långt ifrån hur cod och en action film är och går emot att ha en bild att det är så segt och du dör av alltid, vilket är fel.