Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Titel Stammis
Registrerad 2006-11-06
Inlägg 436

Som det är nu ska man tydligen styra med en wand och springa omkring med dualshocken i ENA handen ... wtf?

Titel Veteran
Registrerad 2004-11-08
Inlägg 606

Wortex skrev:
Som det är nu ska man tydligen styra med en wand och springa omkring med dualshocken i ENA handen ... wtf?

Tja, idéen är ju inte helt vansinnig. Håller man dualshocken i en hand så har man ju en analog spak, två triggers och 4 knappar (antingen de vanliga X osv, eller fyra d-pad knappar beroende på vilken hand) tillgängliga. En PS3-kontroll väger ju inte så mycket heller, så det funkar nog ganska bra faktiskt.

Ju mer jag tänker på det, destå mer rimligt framstår det faktiskt. Pröva själv!

EDIT: En halv dualshock är ju faktiskt inte helt olik Wiins nunchuck i sin utformning...

Remus
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2004-04-12
Inlägg 4 498

Okej? RE5 är 9/10 i betyg av mig men... Onödigt med en director's cut? Vad kan komma med? Mer blod? våld? Jill lär få mer utrymme verkar det som iallafall.

SorbP
Titel Proffs
Registrerad 2003-10-03
Inlägg 1 624

Ska bli jätte interresant att se hur PS3 motion grejen fungerar i ett Action-Spel...

Titel Stammis
Registrerad 2007-10-06
Inlägg 325

Oj oj oj, spännande! :D

Titel Stammis
Registrerad 2007-10-06
Inlägg 325

SorbP skrev:
Ska bli jätte interresant att se hur PS3 motion grejen fungerar i ett Action-Spel...

Ifall du inte kollade E3 Demonstrationen så ser det ut att vara precis ingenting som är svårt att utveckla kontrollen till FPS/Action spel. Natal däremot...

Titel Stammis
Registrerad 2007-10-06
Inlägg 325

Erenthal skrev:
Wortex skrev:

Tja, idéen är ju inte helt vansinnig. Håller man dualshocken i en hand så har man ju en analog spak, två triggers och 4 knappar (antingen de vanliga X osv, eller fyra d-pad knappar beroende på vilken hand) tillgängliga. En PS3-kontroll väger ju inte så mycket heller, så det funkar nog ganska bra faktiskt.

Ju mer jag tänker på det, destå mer rimligt framstår det faktiskt. Pröva själv!

EDIT: En halv dualshock är ju faktiskt inte helt olik Wiins nunchuck i sin utformning...

Är det verkligen så de har tänkt att använda kontrollen? Jag hade för mig att de tänkte sätta ut alla knappar och joysticken på självaste pinnen :P

Neatherblade
Titel Rikskändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 9 788

Den dom visade på E3 var inte ens den färdiga versionen av den. Kommer vara mycket mer funktionell.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 422 medlemmar online. 16 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter