Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 873
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-02
Inlägg 1 445
Jamen lär ju inte vara roligt att jobba på Bioware längre, dom är ju bara dåliga nu.
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 158
Preed skrev:
Jamen lär ju inte vara roligt att jobba på Bioware längre, dom är ju bara dåliga nu.
Helt genomruttna är det inte, det har gett hos mass effect och Dragon Age Origins.
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-07-29
Inlägg 111
It's Westwood all over again.
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 158
Vet också inte om jag läste fel, men kommer Bioware byta namn till EA Austin?
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-17
Inlägg 205
uberpwnage2.0 skrev:
Bara ett rykte, men jag hoppas verkligen att det inte är sant!
Titel Veteran
Registrerad 2006-02-07
Inlägg 667
How the mighty have fallen.
Titel Veteran
Registrerad 2005-10-16
Inlägg 915
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 158
Räven skrev:
uberpwnage2.0 skrev:
Ah så bra, försöker multitaska så läste inte ordentligt
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-03-16
Inlägg 116
Räven skrev:
uberpwnage2.0 skrev:
Hoppas att det är sant, slipper man övervga ens en milisekund om det är ett hyffsat spel att köpa med bioware tag på. Istället kommer det då vara en fet EA tag smetat över skiten, och då vet man.
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 158
Brutulv skrev:
Räven skrev:
uberpwnage2.0 skrev:
Hoppas att det är sant, slipper man övervga ens en milisekund om det är ett hyffsat spel att köpa med bioware tag på. Istället kommer det då vara en fet EA tag smetat över skiten, och då vet man.
Ja för det är ju Gregs fel att EA är skräp eller hur? Varför ska han trampas ner?
Titel Veteran
Registrerad 2006-10-08
Inlägg 933
Såg detta på reddit för ett tag sedan, och när jag läste om det så fick jag intrycket att detta rykte skapades av en 12-åring. Still, är det inte Bioware Austin som blir EA Austin? Kanske ska göra det lite tydligare eftersom folk i kommentarerna tror att EA kommer sluka upp hela företaget.
Titel Frågvis
Registrerad 2007-08-29
Inlägg 24
Combi skrev:
Såg detta på reddit för ett tag sedan, och när jag läste om det så fick jag intrycket att detta rykte skapades av en 12-åring. Still, är det inte Bioware Austin som blir EA Austin? Kanske ska göra det lite tydligare eftersom folk i kommentarerna tror att EA kommer sluka upp hela företaget.
Det verkar stämma att det bara är Bioware Austin som kommer döpas om, men att EA slukat upp Bioware i vilket fall är ju ingen nyhet precis. Med det sagt är fortfarande Mass Effect en av mina absoluta favoritspelserier, men det är ändå sorgligt.
Titel Intresserad
Registrerad 2010-03-23
Inlägg 60
Jag ska inte säga att jag ogillar EA, men dom har gjort spelen tråkigare, hade ''Bioware'' fått göra SWTOR själva så hade dom säkert sluppit att bli free2play, och hade ''Bioware'' själva fått göra Mass Effect 3 så hade det säkert blivit lika bra som 1an och 2an, spelet blev fortfarande bra men saknade den riktiga Mass Effect nörd känslan.. att spela igenom spelet flera gånger vilket som jag gjorde med 1an och 2an men har bara spelat igen 3an 1gång...
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-10-15
Inlägg 277
första dragon age var det sista spel som höll bioware kvalitet... mass effect var alldeles för konsollfördummat och allt efter har helt enkelt kännts som sunkiga EA lir..
Titel Skribent
Registrerad 2010-08-27
Inlägg 1 422
uberpwnage2.0 skrev:
Var lite snabb på avtryckarfingret, Bioware i Austin ska det vara!
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-03-05
Inlägg 132
uberpwnage2.0 skrev:
Preed skrev:
Helt genomruttna är det inte, det har gett hos mass effect och Dragon Age Origins.
Det var ju dock för tre år sedan. Inte ett bra spel sedan dess. Kanske ME2 men de kunde bättre än så.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-11-24
Inlägg 295
vet tbh inte alls hur han har vart inblandad hittills men jag tycker bioware fortfarande ger ut bättre spel än många andra och hoppas inte det ändras om det här nu stämmer
Titel Storröjare
Registrerad 2006-07-16
Inlägg 2 911
uberpwnage2.0 skrev:
Preed skrev:
Det var dock 5 år sedan dessa två spel kom, sen dess har vi bara fått mediokra uppföljare som bäst.
Titel Intresserad
Registrerad 2009-07-12
Inlägg 87
Den tatueringen sved!
Raderad
Titel
Registrerad 2013-06-18
Inlägg 0
Det största misstaget Bioware gjorde var att låta sig uppköpas av EA. Efter det har det stadigt bara gått neråt. Trist! Hoppas andra spelföretag har lärt sig av det, när ett erbjudande om uppköp från EA dyker upp i deras brevlåda.
Titel Veteran
Registrerad 2006-12-29
Inlägg 693
EA har smuttsat ner Bioware med sina giriga fingrar.
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-15
Inlägg 765
Sillage skrev:
EA har smuttsat ner Bioware med sina giriga fingrar.
EA har smutsat ner mer än bara Biowares namn. Många företag som är skit under EA.
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-06
Inlägg 407
uberpwnage2.0 skrev:
Preed skrev:
Ja, och då ingick ME3 och DA2. Så en poäng har han.
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-07-22
Inlägg 202
Vad mycket bullshit det står här. Alla producerar skit emellanåt. BioWare är inget undantag!
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-11-24
Inlägg 295
på kotaku står att han lämnar bioware austin (swtor) för att gå till bioware edmonton (mass effect och dragon age)
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-12-30
Inlägg 101
Känns som jag tänker ta denna nyhet med STOR nypa salt. Såvida inte Greg går ut med att han slutat på BioWare, så tänker jag ta detta som typisk paparazzi BS.
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-15
Inlägg 765
Wintermist skrev:
Vad mycket bullshit det står här. Alla producerar skit emellanåt. BioWare är inget undantag!
Att träffa rätt med flera skit spel i rad är inte något som händer bra företag.
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-07-03
Inlägg 270
EA lyckades igen då :/ Men detta är ingen nyhet heller. Man saknar westwood, undrar om det kommer bli så med BioWare också? Menar samma känsla
Titel Stammis
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 322
Slashgibber skrev:
It's Westwood all over again.
Jag saknar Westwood :/