Rykte: dukenukem.com handlar om remaster av Duke 3D

Robot
Rykte: dukenukem.com handlar om remaster av Duke 3D
Medlem
Rykte: dukenukem.com handlar om remaster av Duke 3D

Rattar in K-Tit på radion och tuggar slut allt tuggummi på norra halvklotet. Kommer vara så redo

Medlem

Jag hoppades faktiskt på en Remake istället för en remaster. Vore grymt att spela ett BRA Duke Nukem spel i modern grafik^^

Fast en remaster är ju egentligen inte illa pinkat det heller


signatur

Game long and prosper

KoP
Medlem

Spar på ryktena. Lördagen den 3:e September kan jag höra av mig och berätta vad det hela handlar om.

Medlem

Verkar väldigt fake.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Verkar väldigt fake.

Jasså?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Loxus:

Verkar väldigt fake.

Jasså?

Mm, bilderna ser ut att vara från nån portad version bara

ELF
Medlem

Det där är ju DNF fast med DN3D grafik. Men jag kan ju också missta mig.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag hoppades faktiskt på en Remake istället för en remaster. Vore grymt att spela ett BRA Duke Nukem spel i modern grafik^^

Fast en remaster är ju egentligen inte illa pinkat det heller

En remake vore bäst då jag gillar det. Tänk dig duken i "UE4" hade varit awesome ngn som vill göra en cool mod med detta? Jag är inte så duktig på det så vågar inte sätta mig in i det. Men hade varit ngt att syssla med. Ascoolt i alla fall.

Medlem

Det var på den tiden spelen hade bra musik. <3

Medlem

Finns väl redan en remaster på Duke3D? "Megaton Edition" heter den.

Edit: Tydligen försvann Megaton edition från steam tidigare i år. Så det skulle inte förvåna mig ifall de släpper en ny remaster och mjölkar Dukes Nukems enorma stål ballar.


signatur

<3

ELF
Medlem
Skrivet av Mike.K:

Finns väl redan en remaster på Duke3D? "Megaton Edition" heter den.

Edit: Tydligen försvann Megaton edition från steam tidigare i år. Så det skulle inte förvåna mig ifall de släpper en ny remaster och mjölkar Dukes Nukems enorma stål ballar.

Det blev någon dispyt om vem som ägde rättigheterna till IPt har jag för mig. I den vevan försvann alla spelen från GOG (gissar även på Steam). Ser dock att Steam har Duke Nukem Forever.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Kolla in "duke nukem high resolution pack" grymt bra!

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Mike.K:

Finns väl redan en remaster på Duke3D? "Megaton Edition" heter den.

Edit: Tydligen försvann Megaton edition från steam tidigare i år. Så det skulle inte förvåna mig ifall de släpper en ny remaster och mjölkar Dukes Nukems enorma stål ballar.

Det blev någon dispyt om vem som ägde rättigheterna till IPt har jag för mig. I den vevan försvann alla spelen från GOG (gissar även på Steam). Ser dock att Steam har Duke Nukem Forever.

Det var så att Devolver var förläggare, sedan gick deras licens ut, sedan tog Gearbox över, men dom har troligen skitit i att lägga upp Duke Megaton på steam igen, eftersom dom jobbat med denna versionen i smyg, Duke Megaton skulle vara en konflikt om det kommer ut ett nytt Duke som är som gamla igen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alltså jag älskar klassiska Duke 3D men jag har ju spelat det så jävla många gånger att det känns lite meh om det bara är en remix. Men om det är ny content som känns värt det så kommer jag bli riktigt glad. Det kom ju nyligen nya banor till Doom och en hel jävla del till Quake så det är ju inte omöjligt att det blir något liknande!


signatur

// Bacon <3

Medlem

Av bilderna att döma (och tusentals timmar av Duke3D-spelande och moddande) ser det ut som att spelet använder en av de uppgraderade source-portarna av BUILD-motorn, t.ex. EDuke eller JFDuke3D.

Bra! Risken är att hela spelkänslan blir fuckad om man försöker att pressa in spelet i en modern 3D-motor med tillhörande acceleration, rörelsefysik m.m.

Medlem

Hoppas på en bra hyllning av Duke3D med co-op.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Kommer det som vanligt "When its done" eller när kan man förvänta sig

Kan inte FZ köra ett Duke-SM snart igen? Inte kört SM sen 98 och 99

1
Skriv svar