FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
son of RAMBO
Titel Proffs
Registrerad 2009-11-02
Inlägg 1 434
RiddarKatig
Titel Intresserad
Registrerad 2007-12-08
Inlägg 96

Oooh, tänk en brawler som Arkham city i fyra personer-coop. Med Turtles. :O

Bibel-John
Titel Intresserad
Registrerad 2011-03-26
Inlägg 52

All I can say is.... Grymt

Igglybuff
Titel Frågvis
Registrerad 2010-03-24
Inlägg 45

Lär bli episkt precis som Arkham Asylum och City. Ännu bättre när Rocksteady faktisk är en av skurkarna i Ninja Turtles-serien. Blir lätt köp av mig om dom lyckas hålla samma klass som arkham serien. Hoppas detta är sant!

Elrakka
Titel Nykomling
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 6

Yay!!! Förhoppningsvis!!!

T.Mani
Titel Stammis
Registrerad 2009-09-06
Inlägg 461

Jag gillade inte Batman: Arkham Asylum. Var allt för linjärt för min smak.
Har inte spelat Batman: Arkham City.

Ovanstående spel ser onekligen ut som om de har utvecklats av ett gäng folk som lagt ner själ i spelet och verkligen gjort något de gillat, trots min åsikt om första spelet.

Med det sagt kan jag knappt vänta på att de faktiskt gör ett Teenage Mutant Ninja Turtles! :D
Förhopnningsvis är det mer av den öppnare varianten så som Arkham City verkar vara :D

agge142
Titel Nykomling
Registrerad 2010-11-21
Inlägg 6

Herre asså! Detta är en jävligt bra spel ide asså! :D

Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 539

mother of god :o

Andyaction
Titel Frågvis
Registrerad 2011-02-06
Inlägg 33

hoppas bara inte det blir "nya" turtles, där det råder total brist på humor, idéer och sköna karaktärer. tyvärr blir det väl säkert det. då kan dom ju lika gärna kalla det nått annat tycker jag. men tänk om....... det hade varit det största någonsin om dom fick inte den gamla turtleskänslan i spelen :)

Andyaction
Titel Frågvis
Registrerad 2011-02-06
Inlägg 33

om dom fick in den gamla turtleskänslan i spelen skulle det givetvis stå... :P

condor299
Titel Frågvis
Registrerad 2009-08-02
Inlägg 29

oh fitta va grymt

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 494

Vore på tiden att det kom ett bra TMNT spel :)

B-B-B-Banänäbrääken
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-26
Inlägg 2 553

Hehe just det Bebop och Rocksteady :)

Trodde först på en ny flopp som http://www.fz.se/filmer/20070224/tmnt-trailer/ eller http://www.ign.com/videos/2009/08/05/tmnt-turtles-in-time-x360-tmnt-turtles-in-time-re-shelled-video-review?objectid=14346212
där vid det senare xbla spelet man inte ens kunde spara eller ens välja level utan var tvungen att klara hela i en sittning:crazy:

Men vad kan gå fel efter Batman :D

cute_ninja
Titel Veteran
Registrerad 2008-12-11
Inlägg 686

om det ska vara i gammal turtles känsla så kommer första minuten alltså introt vara skitgrymt medans resten kommer att vara helt meh xD

zn0r
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-09-11
Inlägg 128

det låter riktigt smaskigt :P

PcKaffe
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-06
Inlägg 781

SHIT JA! Det luktar "köpt" redan där.

Xstioph
Titel Spelar på easy
Registrerad 2005-08-05
Inlägg 319

"Bilden ovan är från Teenage Mutant Ninja Turtles från 1989, utvecklat av Konami."
Nej nej nej...

Havocado
Titel Veteran
Registrerad 2009-11-10
Inlägg 718

Vore asgrymt om de gjorde ett Arkham-liknande spel med turtles, mina favoriter från barndomen!

Traveller in time
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 145

Han heter Shredder, inte Strimlaren! Svenska översättningen blir lite galen ibland.

Mikaelh
Titel Storröjare
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 3 888

Xstioph skrev:
"Bilden ovan är från Teenage Mutant Ninja Turtles från 1989, utvecklat av Konami."
Nej nej nej...

Jo. Dock kom det inte till konsoler förrän året därpå.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Teenage_Mutant_Ninja_Turtles_(arkadspel)

Harry Coma
Titel Veteran
Registrerad 2007-08-31
Inlägg 675
B-strm
Titel Intresserad
Registrerad 2007-08-24
Inlägg 65

Manley skrev:
Bild

För den som är mindre bra på att läsa det äldre typsnittet:

Sköldpaddan brännes med ett hett jern i ändan, hwarwid hon utsträcker sin hals, som då genast afhugges: blodet tages i förwar, och den stora tarmen rengöres; köttet hugges i stycken, lägges i en kastrull och sättes på elden med tillräckligt watten samt wändes tills det blifwer warmt. Då afhälles det blodiga wattnet och friskt pågjutes ånyo. Sedan upptages köttet och lägges på linne, att wattnet får wäl afrinna. I en kastrull lägges ett stycke smör, rödlök samt sköldpaddköttet, hwilket sättes på elden att fräsa, men wändes som oftast, att det ej brännes. Derefter spädes det med kokt watten, hwari det får koka tills köttet blifwer mört. Då silas buljongen derifrån uti en kastrull, der den får kallna, sedan skummas fettet af och ställes på elden i en annan kastrull, med finhackad rödlök och en tekopp hwetemjöl, samt omröres med en wisp tills det fräser, men ej brynes, ty då förlorar det fin smak. Sedan hälles sköldpadd-buljongen derpå samt spädes med annan buljong så, att soppan blifwer lagom simmig. Man häller några droppar brunt socker i soppan, så att den får wacker färg, litet cayenne-peppar samt en butelj madeira, för att gifwa soppan stark smak; den saltas efter smak. Då soppan är färdig att anrättas, ilägges sköldpadd-köttet jemte små frikadeller. Till denna soppa serveras korf, som göres af blodet på följande sätt: Blodet blandas med rifwet bröd, peppar, salt, timjan och ett skedblad socker; det fylles i stora tarmen och kokas särskildt, samt skäres wid begagnandet i tunna skifwor.

Vad? Jag hade tråkigt :p

Shadee
Titel Stammis
Registrerad 2006-06-01
Inlägg 474

Hoppas Baxter Stockman är med! :)

SWEBarb
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-19
Inlägg 2 420

va sött

Grumbledock
Titel Storröjare
Registrerad 2009-05-23
Inlägg 2 748

Får hoppas detta blir ett TMNT-spel värt namnet, de senaste åren har ju kvalitén varit allt annat än hög :(
Men Rocksteady (studios) måste ju lyckas, får de problem kanske Bibop entertainement och Shredder produktions kan hjälpa? (skämt å sido)
Hoppas på ett öppet, grymt bra TMNT spel med unika karaktärer, skills och vapen/förmågor :)

burkmopp
Titel Proffs
Registrerad 2009-02-19
Inlägg 1 375

Cowabunga!

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 276

Herregud! Givet köp på releasedagen om det blir bra!
Var snabba med en recension, Fz!!

*håller tummarna för att ryktet stämmer*

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-19
Inlägg 0

Är det "Teenage Immigrant Welfare Mothers On Drugs" det handlar om?

http://www.youtube.com/watch?v=jTE27idL_SI

DarkZide8
Titel Proffs
Registrerad 2007-08-01
Inlägg 1 387

Åh. Jag hoppas det blir baserat på de gamla våldsamma orginal-serietidningarna istället för kiddie tv-serien.
Jag älskar gamla tv-serien, men om det är Rocksteady (heh, funny) som gör spelet så vill jag helst det ska bli lika mörkt och epic som Batman-spelen, alltså vill jag hellre se det baserat på serietidningarna.

DarkZide8
Titel Proffs
Registrerad 2007-08-01
Inlägg 1 387

Andyaction skrev:
hoppas bara inte det blir "nya" turtles, där det råder total brist på humor, idéer och sköna karaktärer. tyvärr blir det väl säkert det. då kan dom ju lika gärna kalla det nått annat tycker jag. men tänk om....... det hade varit det största någonsin om dom fick inte den gamla turtleskänslan i spelen :)

"nya turtles" var inte dåligt, men det var inte samma sort turtles som den gamla 80-tals-serien som vi flesta växte upp med. Nya turtles har faktiskt mer gemensamt med orginal-serietidningarna än vad gamla hade och resultatet blev råare, våldsammare (höjdpunkter: Leo hugger huvudet av Shredder och ett avsnitt där Baxter Stockman blir en ruttnande zombie fick inte visas på tv eftersom det var för mycket) och mörkare episoder än vad 80-tals-ditot hade. Humor, idéer och sköna karaktärer var där också gott om samt många coola referenser till den gamla serien (en Utrom som heter Krang, noshörningen från Usagi Yoyimbos värld klär sig som Rocksteady i ett avsnitt etc), men ja, fokuset låg främst på att göra allvarligare turtles så de skämtar inte varje minut som de gamla gjorde. Jag vet inte hur många avsnitt du har sett utav den nya serien men jag rekommenderar att man kollar på de fem första säsongerna (de två sista ska suga rejält)

Eller ta och kolla på filmen Turtles Forever där alla olika versioner av Turtles blandas i en enda film. Var genom den filmen jag fick upp mitt intresse för de nya turtles och även lust att ta en närmare titt på serietidningarna.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 61 medlemmar online. 4 foruminlägg har postats idag.

FZ