Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Titel Stammis
Registrerad 2006-08-05
Inlägg 454

Undrar vad ursäkten till att PC-spelarna inte får en samlarutgåva är? Är det piratkopiering så är det bara löjligt.

DraxXus
Titel Veteran
Registrerad 2007-07-05
Inlägg 643

<3 zombieshit!

TopHat
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-16
Inlägg 103

Vi pc-spelare blir alltid utan när det handlar om specialutgåvor. :(

Titel Hemmavan
Registrerad 2007-03-08
Inlägg 225

McFurry skrev:
Vi pc-spelare blir alltid utan när det handlar om specialutgåvor. :(

Indeed. *Tittar på avsaknaden av Mafia 2 CE till PC*

Boomer
Titel Storröjare
Registrerad 2006-07-16
Inlägg 3 650

Vore det inte smartare att prioritera CE utgåvor till PC, iom att det är där piratkopieringen är starkast?

Raiders of the Lost Forums.
*Bloggar här på FZ*
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 4 160

Boomer skrev:
Vore det inte smartare att prioritera CE utgåvor till PC, iom att det är där piratkopieringen är starkast?

På vilket sätt löser/förbättrar det problemet....

mrpeters
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-09
Inlägg 1 403

zauii89 skrev:
Boomer skrev:

Det gör att mer personer köper PC utgåvan pga att dom vill ha CE :) Annars kan dom bara ladda ner spelet och fortsätta sura över att dom inte kan få tag på CE saker ^^

Titel Kändis
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 6 037

Boomer skrev:

Word.

Titel Veteran
Registrerad 2006-10-04
Inlägg 706

Citat:
Det gör att mer personer köper PC utgåvan pga att dom vill ha CE :) Annars kan dom bara ladda ner spelet...

Håller med där också.
Har 6 spel (PC) bokade och alla är CE versioner som kostar nära tusen kr styck (preliminära priser på webhallen).
Några är enbart singleplayer som jag annars hade tankat. T.ex Fallout: New Vegas.

Andra, som t.ex. Starcraft 2, som har bra multiplayer kommer jag inte köra online, har bara kört 2 RTS online och senast var det 6 år sedan. Så i princip köper jag SC2 CE bara för SP. Så även det hade jag nog tankat om det inte kommer ut en Collectors edition.

B-B-B-Banänäbrääken
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-26
Inlägg 2 542

Är det local coop på det häringa spelet?

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Grumbledock
Titel Storröjare
Registrerad 2009-05-23
Inlägg 2 892

mrpeters skrev:
zauii89 skrev:
Boomer skrev:

Det gör att mer personer köper PC utgåvan pga att dom vill ha CE :) Annars kan dom bara ladda ner spelet och fortsätta sura över att dom inte kan få tag på CE saker ^^

Tror inte så många bryr sig, allt in-game kan du ändå tanka och övriga "tillbehör" brukar finnas att köpa (eller hela collectors) för 1/3-1/5 av priset inom högst 6 månader (typ 300kr, eller lägre).

Sen kan det vara så att konsolspelarna inte laddar hem spelet alls, utan "måste" betala, och då kan de gärna hosta upp en slant extra bara för collectors. ;)
Sen kanske det säljer bättre till konsol?
Personligen skulle jag nog ha försökt hålla alla versioner lika, men det är väl bara jag...

Redigerat 2010-07-09 17:17 av Grumbledock
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-16
Inlägg 1 064

Gillade verkligen dead rising 1 skarpt och verkar som dead rising 2 kommer bli minst lika bra som 1:an så får se om det kanske blir en collectors edition istället för en vanlig.

Sen är ju detta ändå ett spel som bör spelas på konsol så känns lite vilket som, har man bara en PC är man nog glad att spelet kommer överhuvudtaget :)

Titel Proffs
Registrerad 2005-06-03
Inlägg 1 960

spelade igenom DR1 på en vanlig tv.. Jag såg aldrig vad som stod på den lilla texten.
Ser fram emot DR2, för nu har jag full HD och kommer ÄNTLIGEN kunna läsa vad fan jag ska göra på uppdragen :)

Titel Kändis
Registrerad 2003-08-21
Inlägg 6 408

Vad ni pc spelare klagar. Ni skulle ändå tanka hem allt extramaterial från detta spel. Sluta lek ärliga konsumenter.

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
mullins
Titel Forumadmin
Registrerad 2002-06-16
Inlägg 6 149

redmac skrev:
Vad ni pc spelare klagar. Ni skulle ändå tanka hem allt extramaterial från detta spel. Sluta lek ärliga konsumenter.

Sluta flamebaita redmac, du börjar bli tröttsam. Alla pc-spelare tankar inte sina spel.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 268 medlemmar online. 13 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter