FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
PsyX
Titel Stammis
Registrerad 2006-08-19
Inlägg 505

DAY 1. Vart kan jag betala redan NU?

Kopplade spel:
73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 936

Kan nog bli riktigt roligt! Är inte ett fan av Minecraft-grafikdesignen dock.

J0hAnN48
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 131

Jag hoppas man inte måste kunna koda för att kunna njuta av spelet. Jag vill kunna bygga häftiga rymdskepp, kolonisera planeter och kriga utan att behöva lägga ner massvis med timmar innan för att lära mig koda.

skauninG
Titel Veteran
Registrerad 2006-08-29
Inlägg 614

I don't get it

Svenorvar
Titel Stammis
Registrerad 2001-12-08
Inlägg 504

Kul att han visar upp en så tidig version men kom igen, ljus och fysik... Inte speciellt mycket till tech och det är något som liknar några veckors studentarbete.

Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 2 053

Tech-demo från 1998!

Minnen! =)

PsyX
Titel Stammis
Registrerad 2006-08-19
Inlägg 505

Svenorvar skrev:
Kul att han visar upp en så tidig version men kom igen, ljus och fysik... Inte speciellt mycket till tech och det är något som liknar några veckors studentarbete.

Man verkar bli mång-miljonär på detta, så varför göra något annat?

Wartex
Titel Proffs
Registrerad 2007-03-27
Inlägg 1 657

Trodde faktiskt att spelet var längre kommet än såhär. Visst finns det kanske aspekter som inte visas upp, men det här ser ut som fps-spelens motsvarighet till Hello World.

Fuskobot
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-05-06
Inlägg 224

Påminner mycket om quake 2, vilket gör mig bara mer intresserad över detta spel

Lasrod
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 158

Det är säkert mycket jobb bakom detta men det är för att han gjort det själv från grunden. Hade han istället valt en spelmotor och anpassat den så handlar det troligtvis om ett par timmars arbete för att få till detta. Fysik, skuggor m.m. är idag väldigt enkelt att göra om man baserar sig på en befintlig spelmotor.

LordDaimos
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-21
Inlägg 1 628

J0hAnN48 skrev:
Jag hoppas man inte måste kunna koda för att kunna njuta av spelet. Jag vill kunna bygga häftiga rymdskepp, kolonisera planeter och kriga utan att behöva lägga ner massvis med timmar innan för att lära mig koda.

Fast börjar du redan nu så har du ju koll när det släpps!

http://0x10c.com/doc/dcpu-16.txt

Fast å andra sidan så lär det nog dyka upp arkiv med olika bra program efter release så man klarar sig nog rätt bra ändå :)

/ LordDaimos

Fleshcutter
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-18
Inlägg 487

Saknas bara en railgun sen är det klart!

Segas
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-12
Inlägg 1 124

Ehh....fanns ju spel på tidigt 90-tal som fullständigt käkar upp det här. Men jag antar att folk köper det för att Notch står bakom.

skronken
Titel Intresserad
Registrerad 2006-10-03
Inlägg 71

Segas skrev:
Ehh....fanns ju spel på tidigt 90-tal som fullständigt käkar upp det här. Men jag antar att folk köper det för att Notch står bakom.

Men du har ju å andra sidan inte en aning om vad spelet går ut på egentligen. :)

Raklödder
Titel Veteran
Registrerad 2012-08-21
Inlägg 686

Är pojken torsk på nya idéer?

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 555

görs i java som minecraft?

lite dåligt egentligen, hade hoppats på att filurenbgjorde en egen motor

Passe
Titel Frågvis
Registrerad 2012-01-19
Inlägg 16
SWEBarb
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-19
Inlägg 2 433

haha inte min grej direkt detta minecraft har aldrig testat det :P

Havocado
Titel Veteran
Registrerad 2009-11-10
Inlägg 727

PsyX skrev:
Svenorvar skrev:

Man verkar bli mång-miljonär på detta, så varför göra något annat?

Mojang-miljonär till och med! He he he.

s3ng
Titel Veteran
Registrerad 2007-03-21
Inlägg 804

Ser ju rätt förfärligt ut.

neonille
Titel Stammis
Registrerad 2007-02-13
Inlägg 326

Jag vill inte vara negativ, jag har ingen aning om spelet is sig. men jag får lite "one hit wonder" vibbar av detta. En grupp/artist gör en låt som blir en super hit. När det är dax för en ny singel så låter den nästan precis likadant som den förra låten och floppar.

Notch borde väl för tusan ha råd med och anställa ordentliga 3d artist vid dethär laget tycker man. Ser ju bedrövligt ut...

red_laces
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-10-07
Inlägg 292

Detta är absolut inget att visa upp, han borde vänta tills han har något med substans att visa, detta var ju på intet sätt imponerande.

Allexz
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-22
Inlägg 139

Dags att lämna java snart kanske? :P

Även grafiken funkade riktigt bra i minecraft av en god anledning...

Skulle dock gärna sett att det var lite mer modernt til det nya.

Soulless
Titel Proffs
Registrerad 2006-10-10
Inlägg 1 818

Jag råder alla som tror detta kommer bli ett minecraft2 eller som tycker det är fantasilöst att läsa på om vad spelet kommer innehålla.

Tanken bakom är definitivt i det mer orginella slaget och kan, även med denna grafik, bli ett av de mest nyskapande spelen på flera år.

SkullJoke
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-05
Inlägg 332

skauninG skrev:
I don't get it

Inte jag heller... har dock aldrig vart ett fan av Notch

zauii89
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 3 610

Allexz skrev:

Java har knappast något att göra med att grafiken ser ut som den gör. Fast nu var det ju inte det du sa rakt ut och kanske inte menade, så jag skriver ditt svar till mig själv redan nu..

robbis
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 432

Ser ut som mitt första försök till ett spel på spelprogrammerings utbildningen! Tar väl ungefär 1 dag att göra i xna

Allexz
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-22
Inlägg 139

zauii89 skrev:
Allexz skrev:

Java har knappast något att göra med att grafiken ser ut som den gör. Fast nu var det ju inte det du sa rakt ut och kanske inte menade, så jag skriver ditt svar till mig själv redan nu..

Tack för hjälpen =D

chopper
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-13
Inlägg 1 384

80 talet .. igen. suck! Det går att hitta mer av detta från 80 talet men många yngre tror att Minecraft-grafikdesignen var en nyhet.

Notch gör det bara en gång till. visst han tjänar en bra slant på den nya spel generationen. Kul för er som gillar det men personligen ser jag inget nyskapande i detta.
Så grattis alla Notch fan. Bara o släppa brallorna och böja sig framåt. :)

Luciphear
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-24
Inlägg 1 549

:p Som vanligt klagar folk på grafiken, och att de inte får se något. Nej..såklart inte. Det är inte en video för att demonstrera spelet i sig... Det är väl ungefär tillbaka till stadiet då Minecraft inte var vad det är idag.

Dvs "skräp". Om jag får gissa så tror jag nog han lägger upp videorna delvis för sin egen skull, precis som med Minecraft förr. Lite som att dokumentera det hela. Det är nog mer spännande från en programmerares/spelutvecklares perspektiv, än från någon som enbart vill spela det hela.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 480 medlemmar online. 16 foruminlägg har postats idag.

FZ