Se Will Wright snacka om nya SimCity

Robot
Se Will Wright snacka om nya SimCity

Ledstjärnan bakom och framför den genom tiderna mycket framgångsrika Maxis-studion talar ut om nya SimCity.

#simcity


Medlem
Se Will Wright snacka om nya SimCity

Ocean Quigley... Vilket fantastiskt namn. Han måste ju vara tecknad

Medlem

Microtransaktion, kommer tyvärr bli det här spelets tragiska död....

Medlem
Skrivet av FeGro:

Microtransaktion, kommer tyvärr bli det här spelets tragiska död....

Det måste jag ha missat. Var/när talar dom om det ?

Medlem
Skrivet av FeGro:

Microtransaktion, kommer tyvärr bli det här spelets tragiska död....

Men BU the fuck HU.. kommer inte ens vara den sortens microtransaktion. Som sagts tidigare och visats så kommer det gälla sakerna som ingår i Digital Deluxe tex olika stads set (london,paris). Om du nu är så jävla snål och inte vill köpa det..skit då i det? Det är inte så att det kommer vara pay to win i en citybuilder om du tror det.. Jävla cry baby.

Och ja, jag har vaknat på fel sida idag!

Medlem
Skrivet av DyKmAsKeNbOy:
Skrivet av FeGro:

Microtransaktion, kommer tyvärr bli det här spelets tragiska död....

Men BU the fuck HU.. kommer inte ens vara den sortens microtransaktion. Som sagts tidigare och visats så kommer det gälla sakerna som ingår i Digital Deluxe tex olika stads set (london,paris). Om du nu är så jävla snål och inte vill köpa det..skit då i det? Det är inte så att det kommer vara pay to win i en citybuilder om du tror det.. Jävla cry baby.

Och ja, jag har vaknat på fel sida idag!

Man kommer kunna köpa Paris-temat från Collector's Edition? Kul!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Varför har inte Will Wright varit inblandad ?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Jag tycker bara att microtransaktioner för ett fullpris spel alltid är fel och det är heller inget singelplayer spel eftersom det kommer finnas någon slags "market". Där man byter resurser med varandra etc.

Medlem
Skrivet av FeGro:

Jag tycker bara att microtransaktioner för ett fullpris spel alltid är fel och det är heller inget singelplayer spel eftersom det kommer finnas någon slags "market". Där man byter resurser med varandra etc.

men varför? det är ju bara nått alla ska skrika bara för att och sedan aldrig har några argument att backa upp dem med.

Du får ett helt färdigt spel för fullpris och sen kan du, OM du vill, köpa dig lite skins så din stad ser ut som London. Vari ligger problemet?
Att du på allvar tror att utvecklarna skulle kasta ut alla dessa saker gratis annars bara för att?

Medlem
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av FeGro:

Jag tycker bara att microtransaktioner för ett fullpris spel alltid är fel och det är heller inget singelplayer spel eftersom det kommer finnas någon slags "market". Där man byter resurser med varandra etc.

men varför? det är ju bara nått alla ska skrika bara för att och sedan aldrig har några argument att backa upp dem med.

Du får ett helt färdigt spel för fullpris och sen kan du, OM du vill, köpa dig lite skins så din stad ser ut som London. Vari ligger problemet?
Att du på allvar tror att utvecklarna skulle kasta ut alla dessa saker gratis annars bara för att?

Gillade bara den gamla goda tiden då man betalade fullpris och fick 100% av spelet inklusive "skins" och dylikt, inga dlc eller annat tjafs. Men det kanske bara jag som tycker så. Tror verkligen inte alls på de här "f2p" elementen som letar in sig i fullpris spel.

Medlem
Skrivet av FeGro:
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av FeGro:

Jag tycker bara att microtransaktioner för ett fullpris spel alltid är fel och det är heller inget singelplayer spel eftersom det kommer finnas någon slags "market". Där man byter resurser med varandra etc.

men varför? det är ju bara nått alla ska skrika bara för att och sedan aldrig har några argument att backa upp dem med.

Du får ett helt färdigt spel för fullpris och sen kan du, OM du vill, köpa dig lite skins så din stad ser ut som London. Vari ligger problemet?
Att du på allvar tror att utvecklarna skulle kasta ut alla dessa saker gratis annars bara för att?

Gillade bara den gamla goda tiden då man betalade fullpris och fick 100% av spelet inklusive "skins" och dylikt, inga dlc eller annat tjafs. Men det kanske bara jag som tycker så. Tror verkligen inte alls på de här "f2p" elementen som letar in sig i fullpris spel.

Fast det där är ju bara baserat på antaganden igen. Vad jag kan minnas fick man inte med några skins när man köpte Simcity 2000 (inte för att jag egentligen vet då simcity 2000 kom ut under en tid då jag sorgligt nog aldrig betalade för spel), eller några andra heller för den delen. Hade man tur kom det patchar som rättade lite buggar men så vitt jag minns kom det aldrig ny content annat än i expansioner.

Det jag vill säga är att jag blir väldigt trött på när många bara av ren tonårstrots slår ner på DLCs när de i många fall inte har någon inverkan på spelet i sig.

Det förekommer naturligtvis spel och utgivare som sköter det här med DLCs på ett dåligt sätt, jag tror jag läst nått om Dead Space 3 och 0-day DLCs, men får inte betyda att alla ska dras över en kant varenda eviga gång. Lite eftertanke någongång då och då skulle inte skada.

Medlem

grejen är ju att man idag medvetet utelämnar saker när man gör ett spel enbart för att släppa dom som DLC, istället för att göra rätt ifrån början...

Därför folk "gnäller" och inte för att folk e korkade. De har bara genomskodat dom feta å giriga.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Säljare 1 pratar med säljare 2

Kunderna väntar sig en objektiv analys av Sim City?

Medlem

finns det nåt sätt man kan asfaltera allt det hemska gröna ... min stad ska fan inta ha gräs

Medlem

undrar samma sak ser fett störigt ut med alla gräsplättar överallt


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av IceMan:

grejen är ju att man idag medvetet utelämnar saker när man gör ett spel enbart för att släppa dom som DLC, istället för att göra rätt ifrån början...

Därför folk "gnäller" och inte för att folk e korkade. De har bara genomskodat dom feta å giriga.

mm, du har verkligen genomskådat dem. bra jobbat

Medlem
Skrivet av IceMan:

grejen är ju att man idag medvetet utelämnar saker när man gör ett spel enbart för att släppa dom som DLC, istället för att göra rätt ifrån början...

Därför folk "gnäller" och inte för att folk e korkade. De har bara genomskodat dom feta å giriga.

Men du tror inte att man medvetet lämnade ut det som senare blev expansioner förr i tiden?

Skillnaden är att man för betalade några hundralappar för en expansion när den kom och fick en hel del material.
Nu betalar du en mindre slant för att få mindre, och oftast, tätare lanserat material.

DLCs är ju precis samma sak som större expansioner fast det nu levereras i mer frekventa, billigare och lite mindre volymer.

Andra skins och sånt förr i tiden fick man genom att använda cheat-codes


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Inaktiv
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av IceMan:

grejen är ju att man idag medvetet utelämnar saker när man gör ett spel enbart för att släppa dom som DLC, istället för att göra rätt ifrån början...

Därför folk "gnäller" och inte för att folk e korkade. De har bara genomskodat dom feta å giriga.

Men du tror inte att man medvetet lämnade ut det som senare blev expansioner förr i tiden?

Skillnaden är att man för betalade några hundralappar för en expansion när den kom och fick en hel del material.
Nu betalar du en mindre slant för att få mindre, och oftast, tätare lanserat material.

DLCs är ju precis samma sak som större expansioner fast det nu levereras i mer frekventa, billigare och lite mindre volymer.

Andra skins och sånt förr i tiden fick man genom att använda cheat-codes

Du har till viss del rätt, men också fel:

Kartor, skins och ibland vapen var tidigare gratis, detta är nu något man tar betalt för. Eller så låser man ute communityt så att vi själva inte kan skapa något gratis.

Tidigare var expansioner något större som gav många timmar mer lirande, exempelvis Blue Shift till HL1, , Opposing fronts till Company of heroes eller the missing link till Deus Ex: HR.
Finns fortfarande i viss form, exempelvis Dragonborn eller Stories of liberty city, fall of the last samurai och liknande.

Men alldeles för mycket småskit är till salu. Som Warhammer serien, här säljer man ingamevapen och armor för €2.49/st. Vilket ju är helt galet, men tydligen säljer det.

Det är ju pytteDLC man stör sig på, det och när saker klipps bort från fullspelet som något tattigt MP-läge *host* capcom *host*

Men det är bra att mer content kommer till våra spel, för jag minns tidigare då man var besviken på att vissa spel aldrig fick någon, eller bara en expansion. Dock för mycket greed before need.

Medlem
Skrivet av IceMan:

grejen är ju att man idag medvetet utelämnar saker när man gör ett spel enbart för att släppa dom som DLC, istället för att göra rätt ifrån början...

Därför folk "gnäller" och inte för att folk e korkade. De har bara genomskodat dom feta å giriga.

Själv så minns jag att man överlycklig att det kom med en ny bana med en ny armé (kanadensarna) i Battlefield 1942 samtidigt som de la till Battle of Britain som förut var tillgängligt endast för de med Secrets Weapons of WWII-expansionen. De hade ju för övrigt två expansioner, en redan nämnd sedan en som hette "Road to Rome".

Så de hade ju tydligen möjligheten att patcha spel med gratisbanor, ändå så var de ju så himla feta så att de var tvungen att ta det i expansionspaket. *Gråt gråt*

Allt behöver ju liksom inte vara gratis, känner jag iaf. Jag tycker inte heller att allting behöver vara inbakat i priset till ett spel heller, särskilt när det gäller sådant material som inte tar bort känslan av fulländat som skin packs och land marks. Du kan nog också ta hjälp av en viss tankebana "Om de här dag 1 DLC:t aldrig hade existerat, hade jag känt att jag hade behövt det då?" Om svaret är Nej, då är det inte så hemskt DLC - om svaret är Ja, gråt och var så revolutionistisk som du vill.

Hur du nu får en London City skinpack och Big Ben till något så dramatiskt förstår jag mig inte riktigt på.

Visserligen så kan man ju gnälla över Heroes & Villains-grejen, men de hade jag aldrigt använt.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Själva idén att sälja löjligt små dag 1-dlcer för att locka kunder att köpa Digital Deluxe för dubbla priset är bara dåligt av utvecklare idag. Är det inte bättre att släppa större expansioner en eller två gånger per år. Funkade ju så bra i tidiga The Sims innan DLCer blev mainstream.

Medlem
Skrivet av Tobs:

Själva idén att sälja löjligt små dag 1-dlcer för att locka kunder att köpa Digital Deluxe för dubbla priset är bara dåligt av utvecklare idag. Är det inte bättre att släppa större expansioner en eller två gånger per år. Funkade ju så bra i tidiga The Sims innan DLCer blev mainstream.

Sims pionjerade ju marknaden för litet content innehåll genom sina "prylpaket".


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Om ni vill förhandsboka spelet, limited edition samt få rabatt om ni skriver in koden

GMG20-P4DLK-FKYRS

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim...

Medlem

Om någon (som jag själv) inte riktigt tycker om EA och deras hutlösa priser, samt DRM, samt Maleware (Origin) men faktiskt vill köpa Simcity iallfall, så kan jag gladeligen informera att GreenmanGaming kör just nu med 20% rabatt kod. (fram tills den 1:e mars)

GMG20-P4DLK-FKYRS
Här

Hela kalaset landar på dryga 360 kr, istället för EA's "money grubbing" 549 kr , för "Limited Edition"

Det blir antagligen en förbokning för egen del om jag har lite pengar över, efter räkningar osv.

Skrivet av naess91:

Om ni vill förhandsboka spelet, limited edition samt få rabatt om ni skriver in koden

GMG20-P4DLK-FKYRS

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim...

Attans, du var visst snabbare
Bra att fler personer är uppmärksamma åtminstånde

Medlem
Skrivet av Farris:

Om någon (som jag själv) inte riktigt tycker om EA och deras hutlösa priser, samt DRM, samt Maleware (Origin) men faktiskt vill köpa Simcity iallfall, så kan jag gladeligen informera att GreenmanGaming kör just nu med 20% rabatt kod. (fram tills den 1:e mars)

GMG20-P4DLK-FKYRS
Här

Hela kalaset landar på dryga 360 kr, istället för EA's "money grubbing" 549 kr , för "Limited Edition"

Det blir antagligen en förbokning för egen del om jag har lite pengar över, efter räkningar osv.

Skrivet av naess91:

Om ni vill förhandsboka spelet, limited edition samt få rabatt om ni skriver in koden

GMG20-P4DLK-FKYRS

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim...

Attans, du var visst snabbare
Bra att fler personer är uppmärksamma åtminstånde

Ditt inlägg var dock finare än mitt!

Medlem
Skrivet av Tobs:

Själva idén att sälja löjligt små dag 1-dlcer för att locka kunder att köpa Digital Deluxe för dubbla priset är bara dåligt av utvecklare idag.

Sen när har Digital Deluxe kostat dubbla priset?? Vet att Digital Collectors till Company of Heroes 2 kostade dubbla.

Medlem
Skrivet av naess91:

Om ni vill förhandsboka spelet, limited edition samt få rabatt om ni skriver in koden

GMG20-P4DLK-FKYRS

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim...

PUSS! :), sparade just 200kr och tippade över till "jag köper det väl, då"

Medlem
Skrivet av FeGro:
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av FeGro:

Jag tycker bara att microtransaktioner för ett fullpris spel alltid är fel och det är heller inget singelplayer spel eftersom det kommer finnas någon slags "market". Där man byter resurser med varandra etc.

men varför? det är ju bara nått alla ska skrika bara för att och sedan aldrig har några argument att backa upp dem med.

Du får ett helt färdigt spel för fullpris och sen kan du, OM du vill, köpa dig lite skins så din stad ser ut som London. Vari ligger problemet?
Att du på allvar tror att utvecklarna skulle kasta ut alla dessa saker gratis annars bara för att?

Gillade bara den gamla goda tiden då man betalade fullpris och fick 100% av spelet inklusive "skins" och dylikt, inga dlc eller annat tjafs. Men det kanske bara jag som tycker så. Tror verkligen inte alls på de här "f2p" elementen som letar in sig i fullpris spel.

Det är ju som att jämföra äpplen och päron - säg att du får jämförelsevis 110% av spelet om de hade inkluderat DLCerna, varför ska du då inte betala 110%? Bara för att de släpper innehåll senare betyder inte det att det skall vara inkluderat i de "100%" som definierar "originalspelet".

Mjukvaruutveckling är inte statiskt, och jag tycker det kan vara riktigt bra att få välja vad man vill betala för och inte.

En (något vag) jämförelse är biltillverkningsindustrin; för en herrans massa år sedan betalade du X summa för Y bil, punkt. Då var utrustningen standard, och alla fick densamma.
I dag har du en uppsjö olika utrustningspaket att välja bland, och bilen fungerar fortfarande lika bra utan dessa - till dess grundläggande funktion, vilket alltid varit densamma. Vissa saker har till och med tillkommit i standardkonfigurationer, som inte funnits med tidigare. Med andra ord; lynchar du biltillverkare för att de inte inkluderar "100%" av bilen i grundpriset?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av FeGro:
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av FeGro:

Jag tycker bara att microtransaktioner för ett fullpris spel alltid är fel och det är heller inget singelplayer spel eftersom det kommer finnas någon slags "market". Där man byter resurser med varandra etc.

men varför? det är ju bara nått alla ska skrika bara för att och sedan aldrig har några argument att backa upp dem med.

Du får ett helt färdigt spel för fullpris och sen kan du, OM du vill, köpa dig lite skins så din stad ser ut som London. Vari ligger problemet?
Att du på allvar tror att utvecklarna skulle kasta ut alla dessa saker gratis annars bara för att?

Gillade bara den gamla goda tiden då man betalade fullpris och fick 100% av spelet inklusive "skins" och dylikt, inga dlc eller annat tjafs. Men det kanske bara jag som tycker så. Tror verkligen inte alls på de här "f2p" elementen som letar in sig i fullpris spel.

Det är ju som att jämföra äpplen och päron - säg att du får jämförelsevis 110% av spelet om de hade inkluderat DLCerna, varför ska du då inte betala 110%? Bara för att de släpper innehåll senare betyder inte det att det skall vara inkluderat i de "100%" som definierar "originalspelet".

Mjukvaruutveckling är inte statiskt, och jag tycker det kan vara riktigt bra att få välja vad man vill betala för och inte.

En (något vag) jämförelse är biltillverkningsindustrin; för en herrans massa år sedan betalade du X summa för Y bil, punkt. Då var utrustningen standard, och alla fick densamma.
I dag har du en uppsjö olika utrustningspaket att välja bland, och bilen fungerar fortfarande lika bra utan dessa - till dess grundläggande funktion, vilket alltid varit densamma. Vissa saker har till och med tillkommit i standardkonfigurationer, som inte funnits med tidigare. Med andra ord; lynchar du biltillverkare för att de inte inkluderar "100%" av bilen i grundpriset?

Du gav mig nu ett bra tankeexperiment, tar och lånar den framöver.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

1
Skriv svar