Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Titel Nykomling
Registrerad 2006-09-17
Inlägg 7

JA hoppas det blir en bra remake, det är ju iaf ett spel som skulle kunna få mig att handla en XBOX 360 :)

Titel Hemmavan
Registrerad 2006-07-25
Inlägg 288

låter ju alldeles för bra för att vara sant om det skulle vara en remake på ett monkey island-lir. upphottad 2d-grafik i hd och nya pussel, wow.

Titel Hemmavan
Registrerad 2006-08-23
Inlägg 192

hade ju varit det säkraste inköpet på 2000talet.
Monkey island 1 o 2 är nog dom bästa spelen jag någonsin spelat alla katogorier.

Lith
Titel Stammis
Registrerad 2003-05-20
Inlägg 387

Wolliman skrev:
JA hoppas det blir en bra remake, det är ju iaf ett spel som skulle kunna få mig att handla en XBOX 360 :)

Right on.. Man sitter här med en PS3'a som inte är världens roligaste maskin, det släpps ett par fisiga demos i veckan (1 eller 2) och det enda roliga jag lirat så far är Burnout: Paradise (och ja, jag har provat LBP.. Tjohoo, kul men inte så jävla fantastiskt som alla vill få det till IMHO)

Man kanske skulle ta och införskaffa en 360 och få lite mer att välja på, skulle Monkey Island spelen komma så är det ju inte mycket att klura över !!

Titel Proffs
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 1 807

Ge oss Curse of Monkey Island istället! Bättre spel får man ju leta efter :D

Lätt en av mina absoluta favoriter genom åren.

Pjotor
Titel Veteran
Registrerad 2009-02-04
Inlägg 992

Geetcher skrev:

Låt oss starta en klubb! Jag har spelat genom CMI säkert 70 gånger från början till slut sedan 1997 och det är lika roligt för det. Plus att jag alltid lyckas hitta några nya smådetaljer varje gång jag spelar det.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Vad jag vill se?

Lätt svar: fler apor! :)

Gäst

Look behind you, a three-headed monkey!

Titel Veteran
Registrerad 2006-05-21
Inlägg 1 092

A rubber chicken with a pulley in the middle?

Titel Intresserad
Registrerad 2007-08-31
Inlägg 84

Geetcher skrev:

Aye!

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Alltså nerd orgasm..

Hur coolt skulle inte detta vara? Gillar iof Monkey Island 2 bättre men spelen är ju båda bland de bästa genom tiderna.

Lith
Titel Stammis
Registrerad 2003-05-20
Inlägg 387

Dogge skrev:
Alltså nerd orgasm..

Hur coolt skulle inte detta vara? Gillar iof Monkey Island 2 bättre men spelen är ju båda bland de bästa genom tiderna.

Helt rätt, det tragiska är ju bara att inte folk har förstått hur jävla bra OCH roliga de är..

Lith
Titel Stammis
Registrerad 2003-05-20
Inlägg 387

eller som man säger.. How much wood would a wood chuck chuck if a wood chuck would chuck wood ??

Titel Proffs
Registrerad 2003-01-27
Inlägg 2 143

Kul att Lucasarts har fattat att det går att göra andra saker än Star Wars-spel nu för tiden, även om det bara är för att släppa om ett gammalt spel, men om de släpper MI1 med upphottad grafik osv så tror jag inte jag skulle gilla det.

Den gamla grafiken osv är ju en del av charmen med spelet.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Kanibalerna från secrets of monkey island är ju så sköna..

Tror oxå att det inte direkt skulle vara samma grej att köra det med nya sprites. Men men har ju gått bra när de gjort så förut så varför inte, Loom var ju betydligt bättre i nya utgåvan och så finns det något till spel som de uppdaterade med ny grafik.

Awwwh brings back memories, vet inte hur länge jag var kvar på melee island innan man lyckades komma därifrån och vidare i spelet.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 428 medlemmar online. 16 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter