FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
KatOne
Titel Veteran
Registrerad 2008-05-10
Inlägg 1 159

DRM i ett nötskal.

En annan garanterat fungerande lösning på problemet: applicera ett crack.

steffo70
Titel Nykomling
Registrerad 2009-02-08
Inlägg 7

Serious Sam 3 har inte funkat på ett halvår via steam, har inte någon koll på om det har funkar nu?!

Segas
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-12
Inlägg 1 053

Skönt att buggar i Total War går att skulle på andra än utvecklarna denna gången. ;)

Ibelin
Titel Intresserad
Registrerad 2011-04-17
Inlägg 77

Jag var drabbad av det. Men nu är allt fixat tack vare FZ!! :)

Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 134

steffo70 skrev:
Serious Sam 3 har inte funkat på ett halvår via steam, har inte någon koll på om det har funkar nu?!

Jaså? Det låter konstigt...vi har spelat det väldigt många gånger i år utan problem.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 471

Ännu en klassiker!

Allexz
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-22
Inlägg 139

Shit, en bugg..

en.. BUGG!

GRABBAR!!! EN BUGG!

HELVETE VI GÖR EN NYHET!!!!

Friberg
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-04-09
Inlägg 1 996

Ja jävlar, göra en stor grej av att ta bort clientregistry.blob-filen. Den fixen har funnits i alla år och löser det mesta om man har problem med Steam.

Arkaith
Titel Intresserad
Registrerad 2010-05-18
Inlägg 62

Allexz skrev:
Shit, en bugg..

en.. BUGG!

GRABBAR!!! EN BUGG!

Det är en spelsite.. Och den här buggen drabbar ett stort antal spelare, så.. Vad är problemet? Fattar inte kommentaren.

showerguy
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 456

Att ta bort ClientRegistry.blob löser fan allt på Steam! :D

Joakim Bennet
Titel Chefredaktör
Registrerad 2008-03-20
Inlägg 366

Allexz & Friberg:

Otroligt tråkig attityd. Alla FZ-besökare vet inte allt om alla fixar till alla spel. Och en bugg som helt plötsligt gör ett populärt spel ospelbart via Steam är en ganska stor grej.

Nästa gång, tänk efter först, posta sen.

stormense
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-16
Inlägg 1 277

Håller verkligen med föregående talare!

Mikaelh
Titel Storröjare
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 3 888

Allexz och Friberg: Självklart får ni tycka att det är en onödig nyhet. Men om ni inte tycker att nyheten tilltalar er personligen så behöver ni inte klicka in er från förstasidan. :)

Själv ser jag mycket nyhetsvärde i att Steam gör ett så stort spel ospelbart. Det finns många anledningar att skriva om det. Jag drabbades själv och spenderade ett par timmar med att försöka få det att fungera. Så när jag hittade lösningen blev jag glad att få fortsätta min spännande kampanj. Om jag kan hjälpa några FZ-läsare genom att skriva om buggen och lösningen så är det skäl nog för en publicering.

Det är vad jag tycker, i alla fall. :)

chopper
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-13
Inlägg 1 237

Extremt dåligt att det händer. Är ny i spelet o det är liksom inte varje dag vi kan spela ihop så detta suger verkligen.

Men att jag ska sitta o fixa filer i steam prog är jag verkligen inte intresserad av! steam ClientRegistry.blob. Det kan de städa undan crapbuggen själva.

Ne ni jänkare snackar mycket men har jäla låg kvalitet när det gäller

spritarn
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-01-24
Inlägg 104

ORIGIN ÄR SÄMRE.. OCH UPLAY.. GLÖM ALDRIG DET

notch twitter är min startsida

showerguy
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 456

Friberg skrev:
Ja jävlar, göra en stor grej av att ta bort clientregistry.blob-filen. Den fixen har funnits i alla år och löser det mesta om man har problem med Steam.

Fast sedan kanske det finns människor som inte har en aning om det. Respektera det!

magma
Titel Proffs
Registrerad 2006-08-14
Inlägg 1 259

Trodde först det var fel på min klient, men nu fungerade för mig direkt! :)
Tack för tipset, fz!

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 944

Är det någon annan som har community-betan?
Så fort jag uppgraderade så har Steam börjat äta upp min bandbredd, har jag igång steam samtidigt som jag spelar LoL så ligger min ping på 1300 ... någon mer som har samma bekymmer? :(

Propy
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-28
Inlägg 1 083

KatOne skrev:
DRM i ett nötskal.

En annan garanterat fungerande lösning på problemet: applicera ett crack.

jag förstår vad du menar men det är ingen vettig lösning. Det uppmuntrar ju bara till säkrare (=jobbigare) drm...

Bojkott
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 490

Allexz skrev:
Shit, en bugg..

en.. BUGG!

GRABBAR!!! EN BUGG!

Ja med tanke på att spelet blev ospelbart tack vare buggen så var det en ganska viktig nyhet för alla som spelar Shogun 2.

vashthepirate
Titel Intresserad
Registrerad 2012-06-12
Inlägg 83

för mig händer det att direkt efter en update så blir hela steam obrukbart för nån timme.

raefzm88
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916

Jag vill inte påstå som andra att detta inte är utav nyhetsvärde, snarare stämmer det som Bennet skrev:

"..en bugg som helt plötsligt gör ett populärt spel ospelbart via Steam är en ganska stor grej. "

Däremot kan man lägga vikt vid att detta sker inte alltför sällan. Steam-uppdateringar som gör en viss titel / mängd titlar ospelbara. Detta var absolut inte första gången det skedde, men första gången jag läser om det på Fz.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 212 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.

FZ