Jag laddar alltid ner spel först och provar dem. Är de roliga/värt det så köper jag dem. Med tanke på att det är så få spel idag som levererar en demo.
Det är åtminstone så jag personligen kom i kontakt med World of Warcraft, Left4Dead serien, Half Life serien, Farming Simulator, F.E.A.R Serien, Flatout 2, Borderlands 1 & 2, Crysis serien etc.
Många spel har jag först laddat ner illegalt, men många har jag även köpt för de har bevisat sig att vara underbara att spela både ensam och med sina vänner. Så jag har många spel som pryder min Steamlista. (Även om vissa är ditlagda som non-steam-app. Jag trivs med steams layout. Så jag pyntar den med alla mina godingar
Krycka skrev:
gillar inte att det har blivit ett online-spel. Har alltid tyckt om att sitta i lugn o ro och spela sim city, tyckte heller ej om region lösningen som kom till i sim city 4. Tycker mest om att spela en stad åt gången, helst så stor som möjligt. Får se det kanske blir bra men det blir inget köp vid release.
Jaha, och vad hindrar dig från att spela ensam? Tror du bör kolla upp lite mer fakta om spelet och hur du kan spela det utan du sitter och slänger ut dig larvigheter som inte ens stämmer. Bara för det är online DRM så betyder det inte att du inte kan sitta i din egna region alldeles ensam och bygga din jävla stad.
Däremot har du MÖJLIGHETEN att spela med dina vänner inom samma region vilket många inklusive mig skulle tycka vara väldigt trevligt/roligt. Du är inte tvingad att spela med andra spelare. Det enda du egentligen är tvingad till är att koppla upp dig online. Vilket knappast är en svårighet i dagens samhälle med billiga bredbandskostnader och där mobilt bredband är lika vanligt som att ta på sig strumpor när man går ut.
Vad för larvigheter slänger jag ur mig? Skrev bara min högst personliga åsikt, men den verkade träffa en öm tå.