Döbringer skrev:
Känns som om det bara är kids som vill ha en stationär nuförtiden, alla vuxna jag känner vill ha/ har en laptop. Själv är jag tveksam, som någon nämnde så känns det meningslöst. Läs nyheten om Win8 så förstår ni.
Nog för att jag mest känner mig som en liten nyfiken unge för det mesta, men jag fyller 42 (meningen med livet o allt) i sommar och jag kunde inte bry mig mindre om mobila grejer.
Stationära vätskekylda monster all the way!
Jag kanske är lite yrkesskadad efter ett halvt yrkesliv med utveckling av telefoner och annan trådlös comequipment. Personligen har jag en dröse livlösa telefoner liggande, med en eller två som jag håller levande utan abbonemang bara för att kunna rinnga 112 om min landline skulle fallera.
Hela den hära biten att kunna bli nådd och att konstant vara uppkopplad har jag alltså tröttnat på. Det är ett "måste" och fyttirackarn vad jag är trött på måsten och sosciala normer.
Nä, jag föredrar att ha en stationär monsteranläggning hemma, eller rättare sagt som i mitt fall hemma hos brorsan i kombination med hans vansinniga ljudanläggning som hade kunnat driva en mindre arena.
Naturligtvis kan en mobil vara bra, och surfplattor och laptops direkt nödvändiga om man har mycket resetid. Men själv värderar jag min egen tid och bara precis vill inte vara uppkopplad när jag är ute i icke jobbrelaterade ärenden.
Det är rätt skönt att ta en stund och bara vara en människa.