FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Loxus
Titel Stammis
Registrerad 2008-01-08
Inlägg 391

Trevligt att se att dom inte tog så farligt överpris. Var rädd för typ 20€ igen.

Sleazarn
Titel Veteran
Registrerad 2007-01-22
Inlägg 951

sup sony boyz

Betrayed
Titel Frågvis
Registrerad 2011-10-17
Inlägg 26

Skyrim måste varit en av de sämsta portningarna som gjorts till PS3 någonsin asså :P

Johan84
Titel Noob
Registrerad 2009-04-29
Inlägg 12

varför köpa detta när de finns modar som gjort detta länge?

StrongBad
Titel Veteran
Registrerad 2005-11-24
Inlägg 1 162

Johan84 skrev:

Det är väl bra att konsollerna också får möjlighet till detta? Och om det släpps till konsoller kan de ju lika gärna släppa det till PC också. Tänk vilket gnäll det hade blivit om de INTE gjort det...

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-25
Inlägg 0

Johan84 skrev:

Har för mig att Mod toolsen till Skyrim är VÄLDIGT begränsade ändå. Att göra en ny vapen klass (som tex armborstarna i Dawnguard) är helt omöjligt för moddare att göra, det kan göra nya skins.

Samt om du vill göra en stad så går det tydligen inte då flera hus tar upp en "cell" som blir för stor. Jag citerar från en polare som försökte göra en stad så något fel har jag säkert :).

skogsvilden
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-07
Inlägg 674

Kan de inte fixa Skyrim-buggen först så att man kan få spela sina karaktärer längre än 30h innan spelet bara kraschar?

SlimJim
Titel Intresserad
Registrerad 2008-10-07
Inlägg 69

skogsvilden skrev:
Kan de inte fixa Skyrim-buggen först så att man kan få spela sina karaktärer längre än 30h innan spelet bara kraschar?

Jag måste haft tur, Jag har lirat 170+h och skyrim har inte frusit en enda gång. Och jag har aldrig upplevt nämnvärd minskning i frameraten heller

korosuu
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-27
Inlägg 381

Jag hade för mig att dom skulle presentera DLC som enskilda moddare inte har resurser att bygga.

Jag är tacksam att dom har ännu en gång gett elder scrolls mod verktygen som tillåter folk att skapa så mycket material för spelet och jag vet att dom har folk som jobbar på större-story-dlc men om dom vill också göra mindre saker som detta så kan dom väl istället skapa dlc som lägger till fler "små-quests" och liknande.

ManchildKart
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 114
Remus
Titel Pelletsbud
Registrerad 2004-04-12
Inlägg 3 876

Kan man bygga hus precis överallt i Skyrim landet?

Satakarnak
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-07
Inlägg 160

Betrayed skrev:
Skyrim måste varit en av de sämsta portningarna som gjorts till PS3 någonsin asså :P

Nu får ps 3 spelare känna på hur dåliga portar är

rudeboystig
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-20
Inlägg 348

Kartraith skrev:
Spara era pengar:

http://skyrim.nexusmods.com/mods/18480
http://skyrim.nexusmods.com/mods/23201
http://skyrim.nexusmods.com/mods/19803
http://skyrim.nexusmods.com/mods/11370

Jag föredrar faktiskt en officiell expansion framför moddarna. Älskar att det finns så många moddar, men med tanke på hur mkt tid jag har lagt ner på min karaktär är jag sjukt nojig över att någonting ska pajja :/

torylva
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-03-12
Inlägg 248

Loxus skrev:
Trevligt att se att dom inte tog så farligt överpris. Var rädd för typ 20€ igen.

Tycker det var ett jävligt överpris ändå, med tanke på att det finns en mod som gör ganska precis detta.

Davisx3m
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-09-05
Inlägg 150

Tror jag kommer att köpa det enbart för att stödja Bethesda :)

Loxus
Titel Stammis
Registrerad 2008-01-08
Inlägg 391

torylva skrev:
Loxus skrev:

Tycker det var ett jävligt överpris ändå, med tanke på att det finns en mod som gör ganska precis detta.

Jaha, så för att det finns moddar som gör liknande saker så kan man inte släppa DLC, som är framtaget av professionella utvecklare?

Traveller in time
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 144

Remus skrev:
Kan man bygga hus precis överallt i Skyrim landet?

I moddarna? ingen aning. I Hearthfire fungerar det som så att om du är polare med jarlen i antingen Falkreath, the pale eller morthal så kan du köpa en bit land (5000 guld) som du sedan kan bygga ditt hus på. För att bygga krävs det att du har tillräckligt med sten, trä, lera, halm, och järn. Inget av det är någorlunda svårt att få tag på, trä köper man från sågverken och sten och lera finns vid byggplatsen och runt om i landskapet. Sen är det bara att bestämma vilka tillsatser du vill ha på ditt hus, och börja hamra.

Jag tyckte att adoptions möjligheten gjorde det extra intressant, att komma hem och mötas av sin dotter som med iver vill berätta om att hon och mamma gick till marknaden som var full av häftiga prylar.
Det ger en extra rollspels dimension som behövdes, det känns inte lika ensamt för ens karaktär längre. :)

Deathwisher
Titel Veteran
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 744

Sims go "Skyrim"? :S

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 63 medlemmar online. 2 foruminlägg har postats idag.

FZ