[quote="phi"][quote="Struggle"][quote="phi"][quote="Xixor"]Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.[/quote]
Det tvivlar jag starkt på att det är.
[quote="Xixor"][quote="morfin91"][quote="Xixor"]Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.[/quote]
Tuvär så är jag mer säker på att det är 360 som leder och xbox/360 har vell varit störe på både morrorwind och oblivion så.
men ja jag kan hålla med om att det skulle vara ganska dumt/dålig för dom att inte släppa det på dom andra även om dom inte är lika stora (förmodligen) så är dom tillräkligt stora att dom borde käna på de endå.[/quote]
Sen till skillnad ifrån diverse andra spel som kommer på Konsol och PC så vill majoriteten kunna modda spelet, något som inte går på konsoll så de köper hellre PC versionen.[/quote]
Moddare är och har alltid varit en minoritet så jag tvivlar även starkt på att majoriteten av alla som köper spelet vill modda det.[/quote]
Wow, du verkar inte ha riktigt koll på Moddar.[/quote]
Wow, du verkar inte riktigt ha koll på vad du läser.[/quote]
Så vad du menar med:
"Moddare är och har alltid varit en minoritet så jag tvivlar även starkt på att majoriteten av alla som köper spelet vill modda det."
Är att moddare/mods inte är en minoritet, och att folk som köper Elder Scrolls produkter vill Modda det?
För det är inte vad jag läser att du skriver.
Om man skall vara besvärlig så är den största anledningen till att Morrowind, Oblivion etc lever och är såpass stora än idag på PC är tack vare det aktiva modding communityt. Samma sak kommer det vara med Skyrim, och har redan börjat hända.
"Mods have always been important to the Elder Scrolls. From Morrowind to Oblivion, modifications ranging from "Oscuro's Oblivion Overhaul" to the less savory "Better Bodies" nude mod (yeah, seriously) have been a crucial part of the Elder Scrolls experience."
http://www.gameranx.com/updates/id/3337/article/skyrim-won-t-support-mods-on-console/
Psst! Som en bonus kan du ju kika här!
"Of the "over ten million" players, Howard says that "many million" are playing the game on PC. Based on Steam statistics Bethesda has seen, "the average playtime is 75 hours," "
"The PC version of Skyrim continues to evolve, with the recent release of the Skyrim Creation Kit"
""It's something we'd like to see come to consoles one day," Howard said, adding that giving players the ability to "take and change" the game helps to make the experience unique. To Howard, games are the "ultimate combination of art [and] technology" and allowing the players to become their own "director.""
http://www.joystiq.com/2012/02/08/todd-howard-over-10-million-skyrim-players-average-pc-time-75/
Mycket text, dock lite relevans.
Så vad vi har är alltså 10 miljoner skyrim-spelare enligt Todd Howard och "många miljoner" har köpt det till PC. Inga konstigheter med det och ingenting jag säger emot.
Men du verkar fortfarande ha svårt för att förstå vad du läser baserat på dina länkar, eftersom att "många miljoner" är inte detsamma som "majoriteten av PC-spelarna spelar mods till skyrim". Ge mig gärna statistik på hur stor andel av PC-spelarna som faktiskt spelar mods och om det är majoriteten som gör det så äter jag mer än gärna upp mina tvivel och antagande om att så inte är fallet. Jag skulle bara glädjas om det faktiskt vore så. Men som sagt så tvivlar jag starkt på att majoriteten av alla PC-spelare som har köpt skyrim har gjort det med avsikt för att modda eller spela mods.