LariosoDog skrev:
På enklaste nivån kan det väl få vara som du säger.
Det viktiga är väl att de mer rutinerade spelarna som söker större utmaningar kan välja nivå som passar dom också.
Du formulerar dig som om jag tycker annorlunda.
LariosoDog skrev:
Att anpassa till olika nivåer är förhållandevis lätt mot att hitta på helt ny spelidé som bara är för en grupp spelare av viss erfarenhet,
Har jag sagt någonting annat? Företag i allmänhet tar gärna enklaste vägen till maximal vinst. Eller?
LariosoDog skrev:
plus att varje titel skulle aldrig gå ihop sig med så få spelare.
Det beror på många saker såklart. Svårt att generalisera om det. Att säga att det aldrig skulle gå är kanske lite hårt.
LariosoDog skrev:
Tycker rätt många av de mer erfarna ser ned på de som är mindre erfarna. Det lyser igenom rätt mycket i mångas kommentarer - konsoll fördumning och allt larv man kör med.
Det är ett inflammerat ämne. Speciellt när det gäller rena personangrepp och andra påhopp. Om de personerna är erfarna spelare eller inte vet inte jag.
LariosoDog skrev:
Kan nog påstå rakt av att ingen titel av kaliber som vi ser idag skulle någonsin sett dagens ljus om de bara attraherat superduperessen.
Jag skrev att en bredare grupp människor köper spel idag än förr. Det var själva poängen, att spelen ändras i takt med vad folk vill betala för. Bra att du håller med.
Vad menar du med "superduperessen"?
Jag skulle även vilja inflika följande: Att lägga in valmöjligheten att t.ex. stänga av regenererande hälsa eller killstreaks i ett (MP) FPS behöver inte vara dyrt eller svårt för en spelutvecklare.
Likaså behöver det inte vara dyrt eller svårt att göra 'quick time events' överhoppningsbara i SP.
LariosoDog skrev:
Alla är med och betalar och bidrar till att det blir nya titlar.
Det är väl en självklarhet? Eller? Jag börjar undra varför du valde att citera mig när du gjorde ditt inlägg.
LariosoDog skrev:
Så lägg ned von-oben-snacket kan jag tycka.
En dryg kommentar. Det är alltid tråkigt att se sådant här.
Det är just sådant som gör debatten inflamerad. Påhopp och uppmaningar till att inte posta på ett öppet forum för att diskutera saker.
Hur som helst har jag en misstanke om att du citerade fel person.