Siken skrev:
Alienshade skrev:
Folk väntar på ett pris ras som inte kommer i år för att dom tror att sony är nintendo........... framtida Ps konsoller kommer inte att försvinna bara minskas mer å mer i eu tillslut får vi inportera här tror jag om vi vill ha Ps sonsoller/spel. Om det inte finns en marknad här så slutar dom att sälj så enkelt är det själv har jag redan en vita så jag bryr mej inte ett smak längre vitan kom hit det är det stora för mej jag är mer en tacksam för det.
Playstation 3 har väl knappast sålt dåligt om man kollar på senaste åren...
showerguy skrev:
fzusr skrev:
showerguy skrev:
Vem vill lägga ut över 3000 kronor på en PS Vita när man kan köpa en Ps3 med tillbehör, dosa, ett spel för 2500 kronor på mediamarkt??
PS3 är för det första en bra mycket äldre maskin, som jag tycker borde kosta väldigt mycket mindre vid det här laget. Sen är den ju inte direkt ett alternativ till vitan, snarare ett komplement. Man sitter ju inte direkt på bussen å spelar PS3...
Jag tycker 2500-3000 (som vita kostar, modellen utan 3G går t.o.m. att få för 1999kr på flera affärer just nu) är ett fullt rimligt pris med tanke på att man får väldigt stark hårdvara i ett mycket kompakt chassi.
Jämför den hellre med t.ex. iphone istället, en maskin som jag inte tycker kommer i närheten vad det gäller inlevelse och spelkänsla, sen kostar den det dubbla också, lite beroende på vilken lagringskapacitet man väljer (förvisso är det även en telefon och massa annat, men det spekuleras i att den dagen psvitan blir fullt hackad så kommer den kunna köra android och har man då en 3G-modell kanske den kommer gå att ringa med =P men även bortsett från detta är den korrekt prissatt, anser jag )
Jo det har du rätt i. Men samtidigt så måste vi kolla på spelutbudet och hur mycket dessa spel kostar. Angry Birds kostar 15 kr medans ett spel på PS Vita kostar typ 300-400 kronor om inte mera vid släpp. Helt orimligt i mina ögon!
Kolla vad du får för spel om du köper Angry Birds och ett PS Vita-spel för 400. Det går inte bara att kolla på priset, man måste även se på vad man får. Man får MYCKET mer om man köper ett PS Vita-spel för 400 kr än Angry Birds för 15 kr.
jag tycker att han har en poäng. Förvisso har väl troligen inte angry birds en vansinnigt hög utvecklingskostnad, men det är massor av speltid för 15kr. Rovio trycker ju dessutom ut gratis uppdateringar med fler banor med jämna mellanrum, även om de börjat luta mera åt moneygrab pä sistone (mighty eagle, powerups)...
Själv har jag lagt 100+ timmar (totalt tappat räkningen, det är ett lååångt spel) på angry birds i försök att få 3 stjärnor på alla banor och är strax klar. Har helt klart haft mer kul med angry birds än lumines electronic symphony som är ett fullprisspel till psvitan, men även lumines är ett spel som håller länge!
Men i slutändan det beror väl på hur man ser på saker och vad man värderar högst, hårdvaran i konsolen eller utbudet/spelbiblioteket. Själv var jag mest excited över hårdvaran i det här fallet, vill jag ha massor av bra spel kan jag spela på mina andra handhållna konsoller. Men självklart vill jag att det kommer massor av bra spel till psvita ocksä, och det tror jag att det gör, iallafall på sikt.
I övrigt skulle jag gärna se att angry birds (den riktiga versionen, med touchscreen support, inte psp mini'n) släpptes för psvita också, då den är betydligt skönare att spela på vid längre gamingpass än min telefon.