Sony avslöjar – 1,2 miljoner Vita-konsoler sålda hittills

Robot
Sony avslöjar – 1,2 miljoner Vita-konsoler sålda hittills

"PS Vita var designad för att leverera den ultimata underhållningsupplevelsen och vi kunde inte vara gladare över de reaktioner vi fått", säger Sonys leende PR-folk.

#sony


Medlem
Sony avslöjar – 1,2 miljoner Vita-konsoler sålda hittills

Helt klart sugen när priset går ner


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Har en ps vita och den är typ tio gånger bättre än min gamla xperia play.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av QueloR:

Helt klart sugen när priset går ner

Samma här, priset är några hundringar för dyrt för att jag ska köpa en.

Medlem

Tar en på avbetalning i 3 månader nästa månad. Taggad som fan, av någon anledning är jag särskilt taggad för "Tag". Kommer digrafittera sönder hela Växjö. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

jag tänkte köpa en i sommar när man har lite pengar över jag hoppas att den är lika bra som alla säger. Och det verkar kunna komma ett antal bra spel till den så det kan bli ett bra köp

Medlem

Hur många svarta konsoler har de sålt då? Skum statistik...

Medlem

Har en och är helt klart det bästa köp jag gjort på mycket länge.

Medlem

Ett mycket bra köp måste jag säga :3

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av QueloR:

Helt klart sugen när priset går ner

Samma här, priset är några hundringar för dyrt för att jag ska köpa en.

En femhundring kan jag nog tänka mig ge för den.

Medlem

Äger en PS Vita med Uncharted och Wipeout.
Uncharted Golden Abyss är helt ofattbart snyggt för att vara spel till handhållen enhet.

Det "roliga" är att spelen kostar 450:- till denna portabla spelmaskin. Tror dom att folk är gjorda av pengar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det "roliga" är att spelen kostar 450:- till denna portabla spelmaskin. Tror dom att folk är gjorda av pengar?

En njure kan man väl alltid offra :)?

Älskar min Vita, ångrar inte ett dugg att jag bytte in min 3DS. Hoppas på lite multiplayer-titlar nu så att man kan nörda ordentligt. Vill spela FFX HD också... Uncharted var riktigt bra fast relativt kort, håller på att spela igenom det på "svårt" nu. Verkar vara ett ordentligt drag efter PS Vita, fick inte tag på 16GB minneskort någonstans i Växjö, fick nöja mig med 8GB så länge... Inte fick jag Rayman vid release heller då de tog slut.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Jag blev sjukt sugen pa att kopa en nar jag insag att man kan lira Rayman Origins. Aven metal gear solid hd collection verkar ju sjukt intressant! Det blir nog ett kop sa smaningom!

Inaktiv

Ser ju lite spännande ut men för dyr för mig som är student (och dessutom spelar väldigt mycket redan på min kraftfulla PC) och jag har svårt att tänka mig situationer då jag skulle använda den. Ifall jag fick ett jobb som krävde mycket pendlande hade jag kanske övervägt att skaffa en.

KoP
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det "roliga" är att spelen kostar 450:- till denna portabla spelmaskin. Tror dom att folk är gjorda av pengar?

Tycker man att man har råd att köpa en Vita får man väl göra sig beredd på att ha råd att köpa spel till den också?

Medlem

Är sugen på att köpa mig en vita när LBP vita släpps senare. Förhoppningsvis så har även priset sänkts något till dess.

Medlem

Nedladdningsbara versioner av en handhållen konsol?
Kan väl inte bara vara jag som reagerade på försäljnings delen i artikeln eller?

Medlem

PS Vita är verkligen helt underbar!

2000:- är helt klart värt att lägga ut på konsolen. Rekommenderar 16Gb minneskort.

Det är den bästa bärbara spelkonsol jag har varit med om "än så länge"

Konstigt om det inte har sålt så mycket redan då när den bara har varit ute här inte alls länge.
Sen är det ju för att PSN har haft problem och Sonys support är inget vidare.

Men jag är nöjd med konsolen.

Medlem

Kan inte säga något negativt om min PSV.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det "roliga" är att spelen kostar 450:- till denna portabla spelmaskin. Tror dom att folk är gjorda av pengar?

Finns det någon portabel maskin som har billigare spel då?

Medlem

Är HELT nöjd med min Vita, helt klart det bästa konsol-köpet på länge. Jag använder kollektivtrafiken varje dag, så jag har gott om tid att spela på bussen. Känns sjukt skönt att ligga i sängen och spela lite innan man ska sova !

Skrivet av walter_iego:

Det "roliga" är att spelen kostar 450:- till denna portabla spelmaskin. Tror dom att folk är gjorda av pengar?

Av de 19 PS Vita-spel som finns på El-gigantens hemsida så är det endast 3(tre) stycken som kostar 449 (Fifa, uncharted, Lego Harry Potter). Vilket betyder att endast 16% av spelen kostar 449:-.

Av de 19 spelen så ligger 14 av dem på 349 eller mindre. 74% av spelen kostar alltså under 349 kronor.
Av de 19 spelen så ligger 7 av dem på under 300 kronor. 37% av spelen kostar alltså mindre än 300 kronor.

Konsolens högst rankade spel(enligt Metacritic), Rayman Origins, går på 349.

Om vi sedan jämför med Nintendo 3DS-utbudet på Elgiganten så ser vi att av 36 listade spel, så kostar 9 av dessa 399 kronor eller mer. 25% av N3DS-spelen kostar alltså 399 kronor eller mer.

Tack för mig !

Edit : Menar inte att 3DS-spel är dyrare än Vita spel(det är dem inte, ligger på ungefär samma klass skulle jag snarare vilja säga). Men ditt påstående om att Vita-spelen kostar 450 kronor är lite av en överdrift.

Edit2: En snabb koll på prisjakt säger dessutom att Uncharted går att köpa för 414:- inkl. frakt (35 kronor billigare)
Fifa för 428:- inkl. frakt (21 kronor billigare)
Lego Harry Potter för 378:- inkl. frakt. (71 kronor billigare!)

3DS har varit ute ett tag och priserna på spel som har varit ute ett tag har gått ner, vilket vi även kan räkna med för PS Vita. Det är inte så konstigt att ett spel kostar upp emot 449 kronor på release-dagen. Fifa 12 (X360) gick på cirka 550 kronor vid release, och finns nu efter mindre än ett år för cirka 300 kronor. Räkna med samma sak för många spel på Vita.

Medlem
Skrivet av Famest:

Är HELT nöjd med min Vita, helt klart det bästa konsol-köpet på länge. Jag använder kollektivtrafiken varje dag, så jag har gott om tid att spela på bussen. Känns sjukt skönt att ligga i sängen och spela lite innan man ska sova !

Skrivet av walter_iego:

Det "roliga" är att spelen kostar 450:- till denna portabla spelmaskin. Tror dom att folk är gjorda av pengar?

Av de 19 PS Vita-spel som finns på El-gigantens hemsida så är det endast 3(tre) stycken som kostar 449 (Fifa, uncharted, Lego Harry Potter). Vilket betyder att endast 16% av spelen kostar 449:-.

Av de 19 spelen så ligger 14 av dem på 349 eller mindre. 74% av spelen kostar alltså under 349 kronor.
Av de 19 spelen så ligger 7 av dem på under 300 kronor. 37% av spelen kostar alltså mindre än 300 kronor.

Konsolens högst rankade spel(enligt Metacritic), Rayman Origins, går på 349.

Om vi sedan jämför med Nintendo 3DS-utbudet på Elgiganten så ser vi att av 36 listade spel, så kostar 9 av dessa 399 kronor eller mer. 25% av N3DS-spelen kostar alltså 399 kronor eller mer.

Tack för mig !

Edit : Menar inte att 3DS-spel är dyrare än Vita spel(det är dem inte, ligger på ungefär samma klass skulle jag snarare vilja säga). Men ditt påstående om att Vita-spelen kostar 450 kronor är lite av en överdrift.

Edit2: En snabb koll på prisjakt säger dessutom att Uncharted går att köpa för 414:- inkl. frakt (35 kronor billigare)
Fifa för 428:- inkl. frakt (21 kronor billigare)
Lego Harry Potter för 378:- inkl. frakt. (71 kronor billigare!)

3DS har varit ute ett tag och priserna på spel som har varit ute ett tag har gått ner, vilket vi även kan räkna med för PS Vita. Det är inte så konstigt att ett spel kostar upp emot 449 kronor på release-dagen. Fifa 12 (X360) gick på cirka 550 kronor vid release, och finns nu efter mindre än ett år för cirka 300 kronor. Räkna med samma sak för många spel på Vita.

Nog för att du ägde honom, men..
http://www.memedr.com/images/13-gordo-granudo-no-i-cant-go-to...


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

hahah aj, den där förtjänade jag faktiskt

Medlem

Jag är förvånad att ingen "svensk" fått 100000 kr i skadestånd av DO för att den heter "Vita" än. Jag menar kan glassar och Kinapuffpåsar vara rasistiska så är väl "Vita" det till 100%?

Only in Sweden btw. Självhatets högborg.

Medlem

Idag prövade jag stardust med egen musiklista till för första gången det blev lite svårare men riktigt schysst var det

1
Skriv svar