FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Sanazin
Titel Stammis
Registrerad 2006-10-24
Inlägg 409

Riktigt förvirrande med prissänkningar! .. Tur som fan att man inte gått och köpt en konsol.

Galming
Titel Frågvis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 14

När den nya Playstation 3-modellen presenterades förutsatte MÅNGA att Sony skulle sänka priset på tidigare modeller för att sälja slut på lagren.

"Sluta med de här konstiga priserbjudandena. Vad vi verkligen vill ha är material och spel och valuta för pengarna",

seems legit.....

aT1C
Titel Spelar på easy
Registrerad 2009-05-31
Inlägg 182

A juste .... load of horse shit. skulle jag säga. Vem fasen klagar på rabatt för att köpa konsol eller ta vilken produkt som helst i detta fallet.

.....

Drapan
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-25
Inlägg 620

Som någon som inom snar framtid ska köpa PS3, hade jag gärna föredragit prissänkningen...

Helghast
Titel Intresserad
Registrerad 2007-09-16
Inlägg 62

Ja, det är väldigt jobbigt för mig, jag klarar inte av att gå på reor osv för jag blir oerhört förvirrad.
Får gå hos en psykolog efter Expert rean nu.

LoyalCrystalean
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 046

Förvirrande med reor? Vafan?

IceDusT
Titel Hemmavan
Registrerad 2005-04-11
Inlägg 222

Haha, wtf?

Frux
Titel Stammis
Registrerad 2004-05-23
Inlägg 480

Lite krystad förklaring men iofs har han ju rätt. Några hundralappar mer eller mindre för konsolen spelar ingen större roll för beslutet att skaffa PS3, det är ju spelen man är ute efter. Påhittade priser:

- 2600 kr, nääää jag köper hellre pizza...
- 2300 kr OMG SHIT JAG VILL KÖPA PS3 NUUUU!!!!!

Inte så troligt...

Håkan
Titel Proffs
Registrerad 2006-12-12
Inlägg 1 246

Frux skrev:
Lite krystad förklaring men iofs har han ju rätt. Några hundralappar mer eller mindre för konsolen spelar ingen större roll för beslutet att skaffa PS3, det är ju spelen man är ute efter. Påhittade priser:

Inte så troligt...

Ändå är alla så prismedvetna och hänger på prisjakt dygnet runt osv. Priset spelar roll. =)

korosuu
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-27
Inlägg 381

Åhh detta ska jag köpa... va...vänta... har dom sänkt priset? Var är jag? Vad är klockan? Vem är jag?

sheiks
Titel Intresserad
Registrerad 2012-02-22
Inlägg 60

Håkan skrev:
Frux skrev:

Inte så troligt...

Ändå är alla så prismedvetna och hänger på prisjakt dygnet runt osv. Priset spelar roll. =)

Jo visst är det så, men har man tänkt att köpa tex ps3, så kikar man efter den billigaste. det spelar ingen roll om den billigaste kostar 2.3k eller 2.6k, man köper den ändå.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 460

Jag tycker det är förvirrande att de släpper en plastlåda som ska topmatas och därtill kostar mycket mer?

Visst, produkten är mindre, men man har samtidigt gått från den tidigare estetiken. Delar denna nya PS3:a något utseende med kommande PS4:a?

Apministern
Titel Proffs
Registrerad 2009-01-19
Inlägg 1 431

Såg Kirbys Epic Yarn på Hemmakväll (Videobutik) för 150 spänn. Tanke på att Nintendo väldigt sällan sänker sina priser så drastiskt och att Hemmakväll alltid säljer sina spel för hutlösa priser blev jag seriöst förvirrad :)

Fairfax
Titel Storröjare
Registrerad 2006-07-03
Inlägg 2 795

Det måste vara den mest krystade förklaring jag hört på länge.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 460

Fairfax skrev:
Det måste vara den mest krystade förklaring jag hört på länge.

Ja, verkligen.

Friberg
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-04-09
Inlägg 1 996

Nej, kunder gillar inte reor. Spel säljer t.ex. inte på Steamreor osv... eller hur var det nu?

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 500

Lågt att använda konsumenterna som ursäkt att inte vilja sänka priset.

Molotov
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-29
Inlägg 2 354

Haha ja man slutar inte förvånas.
Kan han inte bara erkänna.
Vi är giriga som vill suga ut varenda slant

Verdurakh
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-01
Inlägg 381

Jag köpte min ps3 för 6000kr, fattar ingenting när jag går i butikerna idag, vadå 2000? Vad är det för leksak dom säljer?

nagrazol
Titel Frågvis
Registrerad 2006-05-03
Inlägg 28

En enhetlig prissättning från leverantören (tillverkaren) ger återförsäljarna större valfrihet inför hur de gör sig av med eventuella överlager. Bara för att Sony inte direkt medger att de sanktionerar en prissänkning till slutkonsumenterna så innebär inte det att återförsäljarna har prisskydd eller får kickback på gamla PS3-enheter. Eller får kickback eller andra förmåner på andra sony-produkter.

Personligen föredrar jag att Sony sparar in några extra hundralappar på varje gammal enhet som säljs nu. Så att de kan fortsätta pumpa min gamla tjock-.PS3 full med "gratis" spel på PSN (SEN) Plus.

slarron
Titel Stammis
Registrerad 2010-03-05
Inlägg 424

Vart är logiken? Köper inte fler om man sänker pris? Haha hur tänkte dom här O_O?

Lepr
Titel Veteran
Registrerad 2011-05-19
Inlägg 692

Var nog den sämsta ursäkten på länge :p

Struggle
Titel Proffs
Registrerad 2004-11-05
Inlägg 1 890

Jag är förvirrad.

Ender
Titel Veteran
Registrerad 2002-06-13
Inlägg 624

Håkan skrev:
Frux skrev:

Inte så troligt...

Absolut. För mig skulle ovanstående exempel se ut som:

- 2600 kr, hmm, vad tar dom på tex Webhallen?
-1890 kr, nice, då kan jag köpa pizza resten av veckan också.

Klart som fan att folk är prismedvetna. Hade skillnade vart run 20 spänn skulle jag skita i vilket, även om 300 kr bara var ett exempel.
Skrattretande uttalande förresten..."folk vill inte ha reor"...jag BLEV förvirrad om inte annat.

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 295

Den sämsta bortförklaringen jag hört i mitt liv, Sony

Cedric
Titel Veteran
Registrerad 2005-06-22
Inlägg 747

Sony är en enda stor och erfaren pr-apparat... "Vi gör inte prissänkningar för våra kunder är för dumma för att förstå vad det betyder".

RichiLee
Titel Frågvis
Registrerad 2010-03-31
Inlägg 36

Jag undrar mest varför dom kommer med en 3e modell på samma konsoll..

toern
Titel Proffs
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 1 287

Hur tänkte han där?

Jeehao
Titel Veteran
Registrerad 2011-04-18
Inlägg 699

Om jag går förbi en affär där det står REA.. Då svimmar jag rätt utanför affären, Jag brukar även se en massa människor som måste åka därifrån med ambulans för att dom har fått hjärnskador utav allt tänkande. Det är helt förfärligt vad farligt det kan vara med Reor...

Aresz
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 2 366

Gitt! Hoppas att Valve också lär sig o slutar upp med sina reor, blir ju så förbannad varenda gång, att dom inte kan hålla sig till 49.99Euro per spel så vet man vad man får, eller hur?

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 94 medlemmar online. 6 foruminlägg har postats idag.

FZ