Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Corp!
Titel Proffs
Registrerad 2004-11-02
Inlägg 2 139

Sant, men de behöver nog inte några förstapartspartners. Det kommer ju så många andra bra multi plattformers som folk köper till Xbox istället för PS3 för att den är prisvärdare och har mer folk på Live.

Titel Hemmavan
Registrerad 2006-06-25
Inlägg 273

Ordkriget fortsätter.
Har både xbox360 och PS3, men har lite mer titlar till ps3 än MS maskin.

Titel Proffs
Registrerad 2004-04-10
Inlägg 2 483

Min pappa är starkare än din pappa!

Titel Kändis
Registrerad 2003-08-21
Inlägg 6 408

This will not end well...

well done FZ...well done...

Jokkocze
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-18
Inlägg 1 181

Sony kör ju helt fel taktik här. Anstränger de verkligen sig för att verka så fjantiga, eller är det så illa så att de är det? Olika företag kör olika taktiker, så är det bara. Inget att klaga på (Om man nu inte vill bete sig som en liten tolvåring som vill vara bättre än sina kompisar genom att jämföra saker).
Men varför säger de inget om Nintendo?

(Lämnar diskussionen direkt, så ingen behöver kommentera. Båda sidornas fanboys får ha det så trevligt med sitt lilla bråk som snart drar igång)

krqkan
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-14
Inlägg 231

Har Sony sjunkit så lågt att de går på Microsoft nu?!? Bara för att Microsoft brukar få de mer populära spel titlarna så måste man ju inte gå på dem, mobba inte mobbarna.

LordDaimos
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-21
Inlägg 2 417

Ascendancy skrev:
Ordkriget fortsätter.
Har både xbox360 och PS3, men har lite mer titlar till ps3 än MS maskin.

Har också båda (samt en Wii) men det är Xboxen so har flest spel för mig. Nya spel köps nästan uteslutande till PS3 om de finns till flera plattformar dock.

/ LordDaimos

Slutbossen
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-04
Inlägg 534

Ack och ve den som orkar bry sig. Båda maskinerna kommer fortsätta att få bra spel och att måla fan på väggen för att Sony av alla säger så om MS är bara värdelöst.

Titel Proffs
Registrerad 2006-10-10
Inlägg 2 030

Synd att se hur sony sjunkigt lika lågt som microsoft...
Tidigare var de väldigt sparsamma med smutskastning och häckling, tillomed när de fick slå MS på fingrarna så vräkte de inte ur sig.

Titel Stammis
Registrerad 2005-03-08
Inlägg 453

Köpte en Xbox 360 för Mass Effect 1 när det kom ut. Har sedan dess handlat en del andra spel och lite på Xbox Live Arcade. Var främst spelen och priset som lockade mig.

Titel Proffs
Registrerad 2005-06-03
Inlägg 1 981

Mycket snack men liten verkstad.
Xbox360 har de klart bästa spelen, sen spelar det ingen roll om Microsoft själv inte utvecklat de spelen.

Loading
Titel Storröjare
Registrerad 2003-09-09
Inlägg 2 610

Varför änns kommer han ut och nämner detta? det är som "jaha.. men men.. Dom har inga bra förstapartstillverkare!" och måste man pumpa ut spel hela tiden för att vara bäst? bra spel tar tid..

"What happend to you sony.. you used to be cool"

Jozo
Titel Storröjare
Registrerad 2006-06-11
Inlägg 4 732

ForrestFox skrev:
Mycket snack men liten verkstad.
Xbox360 har de klart bästa spelen, sen spelar det ingen roll om Microsoft själv inte utvecklat de spelen.

Vilka är de klart bästa spelen? Det är det enda man hör från folk, men de säger aldrig några titlar...

Det enda som kommer upp ibland är Gears of war och Halo, men sen då?

Titel Stammis
Registrerad 2008-06-06
Inlägg 424

Sony själva har väl inte direkt nån suck om man jämför med Nintendos förstapartsspel. ;P

Titel Proffs
Registrerad 2007-04-14
Inlägg 1 758

"Redmond [MS-högkvarteret]"

LOL?
Militärbas?

Ordet ni söker är: huvudkontor.

Hur som helst, tror inte MS är chanslösa men det är svaga. Det har glömt bort hur man gör bra produkter, som de gjorde på 90-talet.

Och jag äger en 360 om ni tror att jag är en PS3 fanboy. Däremot... funderar jag på att kasta bort den och satsa på PC.

kebbe
Titel Storröjare
Registrerad 2007-10-29
Inlägg 3 899

Nödvändigt att konstatera ett faktum.

Titel Hemmavan
Registrerad 2007-09-25
Inlägg 184

Löjligt av sony tycker jag.

Sen kan man ju också tycka att betala stora, stora summor pengar för förstapartstillverkare för att man ska kunna sälja sin konsol är lite misslyckat men det är en personlig åsikt, är inte så jätte insatt i det hela.

elmackonr1
Titel Stammis
Registrerad 2006-10-18
Inlägg 444

krqkan skrev:
Har Sony sjunkit så lågt att de går på Microsoft nu?!? Bara för att Microsoft brukar få de mer populära spel titlarna så måste man ju inte gå på dem, mobba inte mobbarna.

Herregud du kan ju inte ha läst mycket om vad som sägs från ms sida...microsoft har ju varit ännu hårdare mot sony tidigare...Dessutom vet jag inte en enda titel förutom fable som är något som iallafall jag suktar efter från ms håll.

AW8
AW8
Titel Veteran
Registrerad 2008-05-22
Inlägg 983

De gör väl bara skräp själva, båda två.

Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 692

Spelen säljer väl mycket mer till Xbox 360.
Fler som har ett betalade konto till Xbox live än vad det finns aktiva PSN konton.

Eisenhart73
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-25
Inlägg 819

Det väsentliga är att MS är onda. ;)

Titel Proffs
Registrerad 2006-08-31
Inlägg 1 632

Störst spelutbud bestämmer vilken konsol som går hem och där leder fortfarande xbox360... Sen om konsolen som leder är bra eller inte har sällan med saken att göra, det är spelen som bestämmer inte om det står Sony eller Microsoft på maskinen.

Titel Pelletsbud
Registrerad 2002-06-11
Inlägg 1 421

Öhm, han beskriver ju bara MS vs. Sonys businessstrategi när det gäller utveckling av exklusiva titlar, MS köper exklusivitet, Sony köper studios, varför är det "fel" att påpeka det uppenbara?
MS game studios GÖR färre spel än Sony...

Titel Proffs
Registrerad 2007-04-13
Inlägg 1 777

Förstår inte varför dessa konsolutvecklare ger sig på andra.
Räcker det inte med att göra konsoler, måste man hysa agg mot konkurrenterna också?

Titel Hemmavan
Registrerad 2008-07-28
Inlägg 233

Har både 360 och PS3, men sen jag skaffade PS3 ligger min 360 i en ica kasse och där kommer den ligga ett bra tag framöver.

tavener
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-02
Inlägg 663

barnsligt...

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

there will only be chaos

Titel Stammis
Registrerad 2007-12-09
Inlägg 327

AW8 skrev:
De gör väl bara skräp själva, båda två.

Naughty Dog gör väl inte skräp :heart:

RazorShard
Titel Proffs
Registrerad 2005-04-19
Inlägg 1 324

Själv så har jag PC och PS3. Vissa spel gör sig bäst med mus och tangentbord, andra med handkontroll. Spelar helst FPS till PCn och typ fightingspel till PS3an. Exempelvis så har jag MW2 till PC men Batman Arkham Asylum till PS3.

Lite intresserad; de av er som har både PS3 och XBOX360 tycks föredra PS3an. Varför?

Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-07
Inlägg 183

elle så behöver inte Ms några sådana för att dom har en platt form som är lätt att arbeta med vilket leder tilll att utveklare gör spel till dom Xbox360

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 430 medlemmar online. 17 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter