Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 4 367
Det ska bli intressant att se om dom lyckas
Titel Stammis
Registrerad 2007-03-18
Inlägg 546
Verkar ju fett detta liret!!
Titel Veteran
Registrerad 2007-07-31
Inlägg 867
Ser mycket trevligt ut och de verkar ha många bra features. Pre-order börjar 29 juni och då får man en garanterad plats i betan som beräknas pågå till Q4.
Titel Proffs
Registrerad 2009-02-19
Inlägg 1 730
Kan ju hoppas på att dom lyckas med vad Darkfall misslyckades med, men jag tvivlar på det.
Titel Proffs
Registrerad 2007-08-12
Inlägg 1 557
Hrm, trodde att det skulle vara en ny film från Mortal Online...
Aja, det ser i alla fall bra ut och jag hoppas att det blir det också.
Titel Veteran
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 727
Animationerna i förstapersonsvyn är ju onekligen sköna, fast ser man striderna i tredje person ser det ju fördjävligt ut.
Titel Frågvis
Registrerad 2009-05-25
Inlägg 13
Wingu skrev:
Animationerna i förstapersonsvyn är ju onekligen sköna, fast ser man striderna i tredje person ser det ju fördjävligt ut.
Man kommer inte spela i tredjeperson, utan first person all the way.
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-07
Inlägg 347
lifeisaloop skrev:
Wingu skrev:
Dock ser man alla andra, och då ser det ju inte för vackert ut när man slåss.

Skate:ar runt lite!
Titel Intresserad
Registrerad 2008-11-07
Inlägg 58
Har alltid velat spela Oblivion Online!
Ingen aning om hur det kommer att bli, men det ser mycket intressantare ut än dom flesta andra online rollspelen...
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-14
Inlägg 201
Det här har jag haft mina ögon på ett tag ,verkar sjukt fett. Och förhoppningsvis är det utmanande nog för att alla p12 ska hålla sig borta.
Titel Proffs
Registrerad 2009-01-22
Inlägg 1 324
Ja striderna ser ju onekligen ut exakt som i ett Elder Scrolls spel och omgivningen luktar ju Oblivion, varför måste alla spelutvecklar syssla med mmo-spel? Har ingen läst ekonomi och insett att de lägger ner några års utveckling på en produkt som har en genomsnittlig livslängd (om den inte är gratis just nu typ) på 6 månader?
Svenskar har inte på mmo-marknaden att göra!
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 4 367
Charstone skrev:
lifeisaloop skrev:
Wingu skrev:

Tänk på att det är beta footage, animationer är inte det man polarerar i första hand
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-14
Inlägg 1 131
anorlunda det är det allefall, ska bli kul se hur det blir när det är färdigt ser fram emot det: )
Titel Frågvis
Registrerad 2009-05-25
Inlägg 13
Glöm inte ladda hem powerpoint presentationen från deras hemsidan.. Väldigt mycket matnyttigt där.
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-07
Inlägg 347
Hannu87 skrev:
Charstone skrev:
lifeisaloop skrev:
Wingu skrev:

Tänk på att det är beta footage, animationer är inte det man polarerar i första hand
Så sant, så sant. Jag hoppas jag kommer bevisas fel och att animationerna kommer bli riktigt fina. Om inte i slutet av betan så i release builden!
För övrigt tycker jag det är kul med en utvecklare som vågar göra något nytt (eller, ny/gammalt, tror dem har en del från Ultima Online?). Håller tummarna att det är bra och kul och att det inte segt och tråkigt!
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-02-06
Inlägg 275
Har följt det här ett tag nu och längtar som fain tills den 29e, limited edition hell yeah :O
lifeisaloop skrev:
Glöm inte ladda hem powerpoint presentationen från deras hemsidan.. Väldigt mycket matnyttigt där.
Snabblänk till powerpoint presentationen
http://www.mortalonline.com/files/presentation/Mo
rtalOnlinePresentation.rar
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-08-14
Inlägg 255
Blev sugen på att lira Oblivion av någon anledning....
Kan nog bli grymt bara de fixar till animationerna.
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-16
Inlägg 1 139
Är väldigt skeptiskt till det här spelet tyvärr. Från början kändes det som att det skulle bli allt man önskat men det känns inte riktigt så längre. Tydligen så ska det vara ospelbart i strid med så lite som 10 personer och även om det kanske inte är så optimerat just nu har jag ändå svårt att se hur det ska fungera. Sen att man tydligen snart ska kunna förboka spelet och betala hela summan i förväg låter skrämmande likt som ett visst annat spel...
Titel Intresserad
Registrerad 2006-12-09
Inlägg 75
Cane skrev:
Är väldigt skeptiskt till det här spelet tyvärr. Från början kändes det som att det skulle bli allt man önskat men det känns inte riktigt så längre. Tydligen så ska det vara ospelbart i strid med så lite som 10 personer och även om det kanske inte är så optimerat just nu har jag ändå svårt att se hur det ska fungera. Sen att man tydligen snart ska kunna förboka spelet och betala hela summan i förväg låter skrämmande likt som ett visst annat spel...
Drakfall Online?
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2008-05-27
Inlägg 551
verkar hur coolt som helst!! 
orkar inte att folk ska spela wow hela tiden
Titel Veteran
Registrerad 2002-04-13
Inlägg 658
Jag vet att det är en beta, men de får allt jobba lite på skuggorna innan release. Det är bara karaktärer som har skuggor och inte stillastående objekt, ser väldigt skumt ut...
Titel Pelletsbud
Registrerad 2007-09-22
Inlägg 2 876
Om man vill jämföra spelet kan man beskriva det som en blandning av EVE, Ultima online och Oblivion. Kolla in deras sida för mer info det här spelet ser ut att bli sjukt bra.
Cane skrev:
Sen att man tydligen snart ska kunna förboka spelet och betala hela summan i förväg låter skrämmande likt som ett visst annat spel...
Det är inte precis unikt att man betalar spelet i förväg när man gör det så fungerar det nästan alltid.
dalle skrev:
Jag vet att det är en beta, men de får allt jobba lite på skuggorna innan release. Det är bara karaktärer som har skuggor och inte stillastående objekt, ser väldigt skumt ut...
Skuggor och ljus är bland det sista man gör om man använder UR3.
Titel Veteran
Registrerad 2005-03-14
Inlägg 1 095
Animationer, skuggor, shiny graffixZ! Fuck that. Jag hoppas dom håller vad dom lovar i spelväg. Och att det är optimerat, någorlunda buggfritt och roligt!
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-04-25
Inlägg 2 298
om detta blir som de säger att det blir... WOW! CRAFTING SYSTEM MED SÅ HÄR MÅNGA OLIKA SORTERS VAPEN...
140, MILLION combinations.
Oh My God!
det är inte lite vapen...
Titel Frågvis
Registrerad 2008-03-06
Inlägg 19
Såg hyffsat snyggt utan redan i beta. Combatmässigt såg det för mycket ut som oblivion. Ser mer emot Mount&Blade multiplayer, den regerande meleekungen.
Titel Pelletsbud
Registrerad 2007-09-22
Inlägg 2 876
Simitza skrev:
om detta blir som de säger att det blir... WOW! CRAFTING SYSTEM MED SÅ HÄR MÅNGA OLIKA SORTERS VAPEN...
140, MILLION combinations.
Ej inräknat långdistans vapen som t.ex. pilbågar.
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-30
Inlägg 2 209
överaskande positiv faktisk.
Titel Pelletsbud
Registrerad 2007-09-22
Inlägg 2 876
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-10-31
Inlägg 264
Gillar att det är ett självständigt hus som har gjort det här... Blev helt tagen av FP:n eftersom den är sjukt lik Mirror's Edge och följer hela tiden ögonen. Om dom bara kan fixa 3rd person animationerna lika bra som i alla fall ME så blir detta en stor succé bland hardcore spelare!
Titel Pelletsbud
Registrerad 2007-09-22
Inlägg 2 876
Daerken skrev:
Gillar att det är ett självständigt hus som har gjort det här... Blev helt tagen av FP:n eftersom den är sjukt lik Mirror's Edge och följer hela tiden ögonen. Om dom bara kan fixa 3rd person animationerna lika bra som i alla fall ME så blir detta en stor succé bland hardcore spelare!
Det kan bli en stor succé bland hardcore spelare utan att begära att ett litet självständigt hus animerar lika bra som ME. Det ser redan väldigt snyggt ut tycker jag.