Proximately skrev:
@Ztreek
Are you all of your senses off? Sen när var Halo lika mycket samma sak over and over som Modern Warfare? o______O
I Halo 2 introducerade de Dual Wielding och bjöd på insikter i båda sidorna av konflikten. I Halo 3 introducerade de deployable shields, EMP anfall och "airlifts" som jag tror de kallas. I Halo: ODST så... eh... ja, där spelade du inte som en spartan och hade tillgång till en Tactical Map. För att inte tala om att det lades mer fokus på karaktärerna i det spelet (även om de inte var särskilt bra i sig). I Halo: Reach så Kom abilities med vilka du kunde aktivera en armor lock, jet pack, sprint, cloak etc.
Jag är inget jättestort Halo fan men att ens jämföra det med Modern Warfare när det kommer till återanvända idéer och spelmekaniker... erk... den grafiska stilen känns dock likadan. Men det är ju förmodligen för att det fortfarande, och alltid kommer, att utspela sig i samma universum.
EDIT: Just det ja, för att inte snacka om replaysystemet i Halo 3 och Halo Forge.
CoD har Dual wield, CoD har perks precis som Reach, för varje Halo spel som kommer så pressar de spelat närmare en vanligt fps spel, har hört rykten om att Halo 4 kommer att ha class loadout precis som CoD.
CoD har också Replay system..
Sen är båda väldigt barnvänliga, aim assist liksom ^^
Jag gillade Halo 1-3, precis som att jag gillade CoD2,4,5
Sedan fick jag nog av att allt var densamma.