FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Traveller in time
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 172

Hmm. It looks like Halo.
Very peculier.

WebPiraten
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-28
Inlägg 189

Är inte speciellt insatt i historien men var inte Halo 3 den sista i serien där Master Chief är inblandad?

Brasetvik
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-06-04
Inlägg 238

Skulle vara skoj med Halo 4 till pc :)

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 428

Covenants? Jaha...det blev ju fred i slutet på 3an?????????

HaZe303
Titel Proffs
Registrerad 2006-02-26
Inlägg 1 665

Är ingen super fan av halo, förutom ettan som var grymt bra då när det kom.

Spela roll om det blev fred i trean???? Hur många fredstider har inte vi haft på jorden, till slut börjar vi alltid kriga igen med samma idioter eller kanske någon annan idiot som man tycker förtjänar bli förintad från sin existens?? ;)

Atlas Tasume
Titel Stammis
Registrerad 2011-08-29
Inlägg 357

Usch.
Nej tack till mera mjölk. Halo 3 var det sista spelet man kunde ta någorlunda seriöst.

Javas skrev:
Covenants? Jaha...det blev ju fred i slutet på 3an?

Microsoft och den blåsta högen på 343 har absolut ingen aning om hur Halo's lore ser ut, det är ju så man inte vet om man ska skratta eller gråta.

Missnöjda Star Wars fans, jag vet hur ni känner er.

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 558

Inte känt hype på Halo sedan Halo 3..
Halo har blivit som CoD.. samma sak over and over.

Typhor
Titel Veteran
Registrerad 2011-03-12
Inlägg 886

Javas skrev:

tyckte jag hörde någon stans att det skulle vara separatister. alla covenanter följde ju inte covenanten direkt.

Atlas Tasume
Titel Stammis
Registrerad 2011-08-29
Inlägg 357

Javas skrev:

Microsoft och 343 har ingen aning om hur Halo's lore ser ut. Vet inte om jag skratta åt dom eller gråta.

Halo är det nya CoD. "Reach"-spelet var motsvarigheten till Command and Conquer 4 för C&C, total katastrof.

Proximately
Titel Proffs
Registrerad 2008-01-19
Inlägg 1 284

@Ztreek
Are you all of your senses off? Sen när var Halo lika mycket samma sak over and over som Modern Warfare? o______O
I Halo 2 introducerade de Dual Wielding och bjöd på insikter i båda sidorna av konflikten. I Halo 3 introducerade de deployable shields, EMP anfall och "airlifts" som jag tror de kallas. I Halo: ODST så... eh... ja, där spelade du inte som en spartan och hade tillgång till en Tactical Map. För att inte tala om att det lades mer fokus på karaktärerna i det spelet (även om de inte var särskilt bra i sig). I Halo: Reach så Kom abilities med vilka du kunde aktivera en armor lock, jet pack, sprint, cloak etc.

Jag är inget jättestort Halo fan men att ens jämföra det med Modern Warfare när det kommer till återanvända idéer och spelmekaniker... erk... den grafiska stilen känns dock likadan. Men det är ju förmodligen för att det fortfarande, och alltid kommer, att utspela sig i samma universum.

EDIT: Just det ja, för att inte snacka om replaysystemet i Halo 3 och Halo Forge.

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 558

Proximately skrev:
@Ztreek
Are you all of your senses off? Sen när var Halo lika mycket samma sak over and over som Modern Warfare? o______O
I Halo 2 introducerade de Dual Wielding och bjöd på insikter i båda sidorna av konflikten. I Halo 3 introducerade de deployable shields, EMP anfall och "airlifts" som jag tror de kallas. I Halo: ODST så... eh... ja, där spelade du inte som en spartan och hade tillgång till en Tactical Map. För att inte tala om att det lades mer fokus på karaktärerna i det spelet (även om de inte var särskilt bra i sig). I Halo: Reach så Kom abilities med vilka du kunde aktivera en armor lock, jet pack, sprint, cloak etc.

Jag är inget jättestort Halo fan men att ens jämföra det med Modern Warfare när det kommer till återanvända idéer och spelmekaniker... erk... den grafiska stilen känns dock likadan. Men det är ju förmodligen för att det fortfarande, och alltid kommer, att utspela sig i samma universum.

EDIT: Just det ja, för att inte snacka om replaysystemet i Halo 3 och Halo Forge.

CoD har Dual wield, CoD har perks precis som Reach, för varje Halo spel som kommer så pressar de spelat närmare en vanligt fps spel, har hört rykten om att Halo 4 kommer att ha class loadout precis som CoD.

CoD har också Replay system..

Sen är båda väldigt barnvänliga, aim assist liksom ^^

Jag gillade Halo 1-3, precis som att jag gillade CoD2,4,5
Sedan fick jag nog av att allt var densamma.

oDIRTDIVERo
Titel Stammis
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 487

HaZe303 skrev:
Är ingen super fan av halo, förutom ettan som var grymt bra då när det kom.

Spela roll om det blev fred i trean???? Hur många fredstider har inte vi haft på jorden, till slut börjar vi alltid kriga igen med samma idioter eller kanske någon annan idiot som man tycker förtjänar bli förintad från sin existens?? ;)

hihi ja så är det, och tur är väl det för utan krig skulle ju alla behöva sitta och lira Fifa, och det hade ju vart förjävligt:D

Proximately
Titel Proffs
Registrerad 2008-01-19
Inlägg 1 284

Ztreek skrev:
Proximately skrev:
@Ztreek

CoD har Dual wield, CoD har perks precis som Reach, för varje Halo spel som kommer så pressar de spelat närmare en vanligt fps spel, har hört rykten om att Halo 4 kommer att ha class loadout precis som CoD.

Aim assist är standard i konsolvärlden.
Sen vet jag inte varför du undviker poängen, jag menade att Halo har förnyat sig med varje släpp. Du undvek bara de förnyelserna och argumenterar för hela franchisen i sig istället för att argumentera emot de poängerna som jag nämnde. Halo förnyade sig, det har inte Modern Warfare gjort. När sade jag att Modern Warfare inte hade ett replay system? Och sen när var "Halo: Combat Evolved" inte ett vanligt FPS? Jag skulle till och med kunna lägga in ett lamt argument om att Halo som införskaffar ett klassystem som har funnits sedan Battlefield 1942 (eller tidigare..? Osäker på den punkten.) är mer förnyande än en spelfranchise som i princip aldrig har utvecklats sedan det först släpptes. Just det, sen får vi inte glömma att Halo 2 i princip självstartade hela tävlingsandan på Xbox Live med hjälp av sitt riktigt välfungerande Matchmaking system.

Amtays
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-05-11
Inlägg 102

Vad har de gjort med min vackra cortana?

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 750

"Säg vad ni vill, detta är ingen riktigt postkontor!"

Jag har spelat alla Halo-spelen och kommer veta om det har rätt känsla 1 minut in i spelet. Halo-serien tillhör inte det bästa som har släppts, men de är onekligen beroendeframkallande och bra. MP-delen skippar jag glatt. Rymdshooters funkar inte i MP tycker jag.

Busko
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-06-10
Inlägg 207

Amtays vi får ser när vi ser hel henne :)

Även om jag hatar spela FPS på konsoler så gillade jag halo story och ofc cortana och master chiefs alla små dialoger :)
i 3an så warpas halva frigaten.... någonting dawn till jorden med Arbiter. Medans andra halvan diver i rymden , går Master chif i dvala och säger till Cortana att väka honom när något händer. Om jag minns rätt så sitta man ser är skeppet drifta mot en planet.

momoprox
Titel Frågvis
Registrerad 2012-02-15
Inlägg 10

walter_iego skrev:
MP-delen skippar jag glatt. Rymdshooters funkar inte i MP tycker jag.

Har alltid haft svårt för Halo serien... vet inte varför...
Dock måste jag ju säga att Unreal Tournaments lowgrav banor är riktigt skojj multiplayer... Har du inte spelat det så rekommenderar jag det starkt!

Någon som vet vad det där fpset heter som är helt i rymden? man måste använda raketer för att förflytta sig och grejer, kom att tänka på det när jag läste tråden..

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 558

Proximately skrev:
Ztreek skrev:
Proximately skrev:
@Ztreek

Aim assist är standard i konsolvärlden.
Sen vet jag inte varför du undviker poängen, jag menade att Halo har förnyat sig med varje släpp. Du undvek bara de förnyelserna och argumenterar för hela franchisen i sig istället för att argumentera emot de poängerna som jag nämnde. Halo förnyade sig, det har inte Modern Warfare gjort. När sade jag att Modern Warfare inte hade ett replay system? Och sen när var "Halo: Combat Evolved" inte ett vanligt FPS? Jag skulle till och med kunna lägga in ett lamt argument om att Halo som införskaffar ett klassystem som har funnits sedan Battlefield 1942 (eller tidigare..? Osäker på den punkten.) är mer förnyande än en spelfranchise som i princip aldrig har utvecklats sedan det först släpptes. Just det, sen får vi inte glömma att Halo 2 i princip självstartade hela tävlingsandan på Xbox Live med hjälp av sitt riktigt välfungerande Matchmaking system.

Du kanske ser stora förändringar.. Men jag gör inte det.
För mig kändes reach precis som halo3 fast med perks på MP fronten.

Halo 4 kommer bli bra, kommer absolut inte köpa vid release dock, köper aldrig spel över 400kr numera

eddie the eagle
Titel Spelar på easy
Registrerad 2010-01-13
Inlägg 481

Atlas Redscale skrev:
Javas skrev:

Microsoft och 343 har ingen aning om hur Halo's lore ser ut. Vet inte om jag skratta åt dom eller gråta.

Konstigt då att ett flertal som jobbade med halo innan inklusive frank O connor(i stort sett skaparen av halos Lore) nu jobbar i 343, vi får se hur spelet löser det med covenant och cortana senare.

showerguy
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 508

jag väntar... :)

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 428

eddie the eagle skrev:
Atlas Redscale skrev:
Javas skrev:

Konstigt då att ett flertal som jobbade med halo innan inklusive frank O connor(i stort sett skaparen av halos Lore) nu jobbar i 343, vi får se hur spelet löser det med covenant och cortana senare.

Jobbar Frankie med 343 så litar jag på att dom kommer leverera storyn =)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-06-20
Inlägg 0

Halo blev hypat för att det var det första FPS-liknande spelet till konsol. När konsolspelarna fick upp ögonen för den genren blev Halo höjt till skyarna som revolutionerande i spelvärlden trots att bättre liknande spel funnits till PC i tio år.

Ändå kan man fortfarande inte sikta utan aimbot.

daver
Titel Spelar på easy
Registrerad 2011-01-03
Inlägg 154

Floffe skrev:
Halo blev hypat för att det var det första FPS-liknande spelet till konsol. När konsolspelarna fick upp ögonen för den genren blev Halo höjt till skyarna som revolutionerande i spelvärlden trots att bättre liknande spel funnits till PC i tio år.

Ändå kan man fortfarande inte sikta utan aimbot.

Nej, det var hypat även innan det blev klart att MS knutit upp Bungie. Du överskattar FPS-genren tämligen grovt också. Valve släppte inte Half-life förrän 1998. Det kryllade knappast av storydrivna fps 10 år innan Halo. Det var knappt så att förstapersonsshootern var uppfunnen 10 år innan Halo.

WardonE
Titel Intresserad
Registrerad 2011-05-15
Inlägg 90

Atlas Redscale skrev:
Javas skrev:

Halo är det nya CoD. "Reach"-spelet var motsvarigheten till Command and Conquer 4 för C&C, total katastrof.

Är du helt lost eller? Tror du att ett spelföretag som ska fortsätta med hela halo storyn och göra 3 nya Halo spel inte har en aning om vad spelet handlar om? Var är din logik? Och det dessutom när många på 343 industries jobbade med de tidigare Halo spelen.

RaXha
Titel Intresserad
Registrerad 2007-02-07
Inlägg 52

WebPiraten skrev:
Är inte speciellt insatt i historien men var inte Halo 3 den sista i serien där Master Chief är inblandad?

Halo 3 va det förra spelet som John-117 va inblandad i, och det sista som BUNGIE sagt att de skulle göra med honom. Det har egentligen aldrig funnits något som sagt att de inte skulle kunna komma fler berättelser om honom från någon annan utvecklare.

Spoilers från böcker/Spel:
John blev ju nerfryst i slutet på HALO 3, och är inte död, även om han i böckerna som släppts efter HALO 3 är rapporterad som missing in action, tillsammans med större delen av de andra från Spartan-2 projektet.

Kan för övrigt rekommendera er att läsa HALO böckerna, den första är i princip "HALO: Combat evolved" ord för ord men dom andra är fristående böcker som vävs in i spelen, jag gillar dom starkt, även fast jag inte är ett sådär jätte fan av spelen.

magma
Titel Proffs
Registrerad 2006-08-14
Inlägg 1 280

wow.. and the mjölkning goes on and on and on...

daver
Titel Spelar på easy
Registrerad 2011-01-03
Inlägg 154

magma skrev:
wow.. and the mjölkning goes on and on and on...

5(?) titlar på 12 år är inte mycket till mjölkning. I Nintendo-tempo hade valet antalet varit 30-40.

HogisGuy
Titel Stammis
Registrerad 2008-10-18
Inlägg 352

Och för någon anledning så är jag fortfarande inte hype på spelet

Atlas Tasume
Titel Stammis
Registrerad 2011-08-29
Inlägg 357

eddie the eagle skrev:
Atlas Redscale skrev:
Javas skrev:

Lore-en tog självmord i och med "Halo"-Reach, det var Halo's motsvarighet till Command and Conquer 4.

Jag är ett skammlöst Halo-fan, eller var. Kunskapen sitter kvar dock, slår vad om att det inte finns en sak angående Halo jag inte kan svara på. Nu är det dock krig, för min del, mot allt mjölkande och sabbande som de håller på med.

RaXha
Titel Intresserad
Registrerad 2007-02-07
Inlägg 52

Javas skrev:

Nja, det är väll en sanning med modifikation. Det blev ett eld upphör mellan UNSC och Coventant, läser man vidare i storyn i böckerna, framför allt då i den senaste (Halo: Grasslands), så framgår det att det fortfarande är ganska spänt parterna emellan. Det handlar definitivt inte om någon fred, många "keeps" inom rasen Sangheili (elites) motsätter sig Arbiters vilja att sluta fred med människorna.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 412 medlemmar online. 27 foruminlägg har postats idag.

FZ