Tommy_h skrev:
KatOne skrev:
Stolt facebookvägrare, på proxy 24/7.
Stolt, det jävla ordet alltså..
Bah. I brist på andra ord.
Men ja, jag håller med om att det kanske signalerar en viss överlägsenhet som jag personligen inte associerar med. Meh.
Vidare så vill jag påpeka generellt att om folk tror att yttrandefrihet där det överhuvudtaget kan förekomma juridiska konsekvenser på ens uttalanden ÄR yttrandefrihet så vill jag med kärlek be er att klocka ned era aphjärnor asap, ty ni verkar få rätt hårda miscounts när ni kalkylerar hur det kan kunna fungera.
Yttrandefrihet BETYDER uttalanden utan konsekvens. Visst FÅR man (de facto, unenforceable) säga saker i t.ex. Nordkorea om det älskade partiet, men sen finns det ju en konsekvens på det. Kula i nacken är väl facktermen.
Allt annat är frankly antingen naivitet eller människoförakt, eller måhända en kombination. Och nej, det är inte skällsord. Det finns ju faktiskt en rätt ok portion människor här i världen som inte har några filosofiska problem med att säga åt andra vad vad dom ska göra och dylikt. Politiker och terroristceller är väl de yrkesgrupper idag som attraherar flest av dessa väldigt intressanta individer.