aeqvist skrev:
Hur bra som helst! Förstår inte hur man kan se detta som en dum grej, vill man ha Portal2 tidigare behöver man ändå inte köpa något spel eftersom andra gör det.
Förstår inte hur folk kan säga att Valve "lurar folk" vad är det som är oklart?
-Nej nej fy så dumt av dom, dom ska ge mig spelet fortare utan att jag behöver betala extra! Nej nej, ska aldrig mer köpa spel från Valve när dom gör så. NEJ NEJ!
huh? Dom ger er en valmöjlighet, ingenting är påtvingat. Tänk såhär istället :
-Vill jag spela något indiespel där?
-Nä såg inte så intressant ut, skippar det.
-Oj, många andra som gör det, kul då får jag Portal fortare ändå! HÄRLIGT!
Jag har inte tänkt köpa något av spelen men jag kommer få Portal2 snabbare, WIN?!?! Oh yeah!
Ska jag förklara igen?
Hade varit en annan grej om dom sålt spelet till er, sedan en månad senare ska dom ha mer betalt för spelet annars skjuts datumet fram ytterligare. Då lurar dom er.
Oj vad grötigt, är halvfull och trött, sorry..
Om alla resonerade som du typ att det inte gör nåt eftersom alla andra spelar och köper så går det ju snabbare ändå, då skulle ingen köpa eller spela och då skulle det inte bli nån snabbare release.
Kanske hade de kunnat släppa spelet snabbare ändå, utan att tjäna pengar på gamla spel på steam (okej, vissa av spelen är inte jättegamla, men gamla som i "redan släppta").
Eller så hade Glados kunnat få sin processorkraft från att spelare spelat om det första Portal, eller att man gör som Dice gjort ett par gånger, låser upp nånting när folk nåt ett mål i ett spel (eller ett demo till ett spel eller en beta).
Men sen finns det ju en bra grej också, att ett gäng bra indiespel kommer på rea.
Jag tycker ändå att det är en ganska bra och framförallt rolig kampanj trots allt. Hoppas ingen köper spel de egentligen inte vill ha dock!