Heya skrev:
Förändra? Det som förstörde FF till att börja med, Redan vid X började de gå för långt, allt efter det har inte ens haft story som är värd att nämna..
Jag spelar hellre gamla FFIII än FFXIII, PGA förändring.
Gå tillbaka till rötterna! Story i första hand, inte bara förvirrande karaktärer som bara finns där, valfritt uppgraderingssystem istället för att navigera en labyrint, combat från gamla goda tiden istället för att göra nån konstig blandning av det klassiska och hack'n slash.
Huvudet på spiken! Som många sagt här så var det efter FF9 som det började gå utför. Jag väljer ff6,7,9 eller de äldre anyday framför detta nya avkomma som de främst lyckats sälja pga namnet.
Jag vill ha ett jrpg där jag får springa runt i 100+ timmar för att hitta allt; sjuka omega weapons, dolda trollformler som man får spendera lång tid att få (knights of the round), world travel med chocobos/flygande skepp/submarines, med mera.
Allt som de gamla (FF9 och tidigare) spelen hade fast i ny grafik och med lite variationer på det. Inte det här jädra mmo skiten rent ut sagt med tarvliga karaktärer och story som man måste gå in i en meny för att läsa mer om (!! Man ska ju för faen få storyn berättad under spelets gång).