Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Bab
Titel Hemmavan
Registrerad 2004-05-06
Inlägg 265

Ekonomiska problem med Tomb Raider och Hitman bland titlarna? Hur lyckas man med det?

Titel Hemmavan
Registrerad 2006-10-16
Inlägg 291

mmm, västerlänsk ekonomisk kris... asien köper upp intressen i västvärlden... självklart!

Titel Stammis
Registrerad 2004-10-16
Inlägg 466

warner kan glömma att dom lyckas göra ett bra hitman spel.
ser hellre att square enix äger det för dom brukar vara ganska duktiga på att göra spel.

men jag hoppas dock att IO inte säljer sig och försöker kämpa med att göra ett nytt bra hitmanspel och hoppas på det bästa att folk köper det.

Titel Proffs
Registrerad 2003-01-27
Inlägg 2 143

Läste häromdagen att EA äger 25% av Eidos. Och nu att Warner Bros äger 20% av Eidos.

Verkar som om SCI inte äger mycket av Eidos själva.

Bab skrev:
Ekonomiska problem med Tomb Raider och Hitman bland titlarna? Hur lyckas man med det?

Två titlar räcker knappast med att hålla igång ett större spelpubliceringsföretag.

De har haft financiella problem i flera år nu, och lagt ner ett antal spelstudios. Men jag undrar vad det beror på. Visst, de köpte IOI för några år sedan och startade sedan Eidos Montreal studion, men ändån.

Jag menar, även andra titlar har sålt rätt hyfsat. Kane & Lynch fick inte så bra betyg men sålde uppenbarligen mer än en miljon. Och det var länge sedan de hade en riktig flopp, så som Daikatana och Deus Ex: Invisible War.

Gäst

Go SE, go SE!

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Var vänlig slå upp verbet buda och förklara sedan för mig hur man budar OM något. Lingvistiskt förfall.

Titel Veteran
Registrerad 2005-09-01
Inlägg 897

Hoppas något fint företag köper upp Eidos, så kanske de slutar bete sig som jubelidioter (se Kane & Lynch-skandalen osv).

marcusn
Titel Stammis
Registrerad 2008-08-30
Inlägg 542

kom med några bra spel som säljer så kanske ni börjar gå med vinst.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 430 medlemmar online. 17 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter