Star Wars: Rogue Squadron släppt på Steam

Robot
Star Wars: Rogue Squadron släppt på Steam

Nu får vi se om nostalgin håller i det 18 år gamla spelet.

#star-wars-rogue-squadron-3d


Medlem
Star Wars: Rogue Squadron släppt på Steam

Köpte det via GOG och slogs av besvikelsen att det saknades stöd för min gamla Sidewinder Force Feedback 2 (men det handlar väl mer om Windows 7 skulle jag tro). Nåväl, riktigt bra spel oavsett.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Köpte det via GOG och slogs av besvikelsen att det saknades stöd för min gamla Sidewinder Force Feedback 2 (men det handlar väl mer om Windows 7 skulle jag tro). Nåväl, riktigt bra spel oavsett.

Haha. Jag har goda minnen av det här spelet med just en sådan.

Medlem

Åh vilket bra spel! 18 år sedan redan? Hjälp..
Det var något sånt här jag hoppades skulle ingå i nya Battlefront. Hoppas man får flyga lite X-wing i VR någon gång under närmaste året.

Medlem

"Rogue Squadron, where's our cover!?"

uuugh!

Medlem

De har till och med gamla beskrivningen av spelet kvar på Steam:

Astonishing 3D details include real time lighting and special effects (explosions, smoke, engine glow, tracer fire and more).

Man bah, japp ni är inne på helt rätt spår haha.

Skägg.
10 Chambers

Hittar dock inget stöd för "moderna" upplösningar.


signatur
Medlem

ahhhh, inget går upp mot lite härliga nostalgi känslor, varvades både en och 2 gånger på N64 när det begav sig

Medlem

Gud vad man satt och nötte det här. 2:an till Gamecube är dock min favorit, men det gissar jag på att vi aldrig kommer få se till PC

Medlem

Hade ju varit kul om de gjorde en "modern" tvåa till PC med VR-stöd. Kan tycka att VR är superlämpligt för "lätta" applikationer. Enkla kontroller, härligt röj. Ser fram emot klassiska "ljuspistolspel" också.
Men det är fascinerande att GOG säljer alltmer moderna spel och Steam alltmer gamla klassiker. Själv väntar jag fortfarande på de få bra Star Trek-spelen som om/nysläpp.

Medlem

Så jävla legendariskt spel.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hittar dock inget stöd för "moderna" upplösningar.

I flertalet gamla Lucas Arts spel så blir man hänvisad till att antingen hacka någon ini-fil eller köra 3:eparts program. Jag lämnar detta spel åt sitt öde dock och behåller bara minnena som det en gång var. Jag är nämligen mycket tveksam till att det har åldrats med värdighet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hittar dock inget stöd för "moderna" upplösningar.

I flertalet gamla Lucas Arts spel så blir man hänvisad till att antingen hacka någon ini-fil eller köra 3:eparts program. Jag lämnar detta spel åt sitt öde dock och behåller bara minnena som det en gång var. Jag är nämligen mycket tveksam till att det har åldrats med värdighet.

Försökte köra med mus och tangentbord, det hade en enorm dead zone....


signatur
Medlem

Älskar detta spelet. Köpte det till mitt N64 för något år sedan och helvete vad kul det var (hade inte spelat det sen N64 faktiskt såldes i butik). Att försöka klara uppdragen med guldmedalj är faktiskt hyfsat utmanande. Love it!

Har inte testat PC-versionen då

Medlem

Hmm, tvinga tjejen atg spela kanske, är ju ett riktigt skönt lir

1
Skriv svar